Äitini koki minut kilpailuna jo silloin kun olin teini ja eli syömishäiriötään kauttani.
Arvosteli muita perheitä aina kaikesta mutta itse systemaattisesti pelaili ruualla ja lihotti tahallaan herkuilla ja herkkuhetkillä haukkuen perään läskiksi, jolloin omanarvontuntoni kärsi hyvin paljon. Äitini oli myös hyvin sairaalloisen näköinen ja kärsi syömishäiriötä. Halusi elää syömishäiriötä kauttani kuten alkoholin lopettanutkin elää sitä toisen kautta, joka juo vieressä kun itse ei voi.
Kun aloin vihdoin treenaamaan aikuisiässä ja elämä alkoi muiltakin osin luistaa tosi hyvin, otti äiti uuden taktiikan käyttöön ja alkoi nolata julkisella paikalla kovaan ääneen haukkumalla ja syyttämällä ihan ihme jutuista. Kun huomasi, että olin hoikistunut, alkoi taas painostuksen kautta syömään vieminen. Katsoi hyvin iljettyneenä kun söin ja otti kuvia. Muistutti siitä, että olen edelleen se läski.
Hän myös luuli harhaisena, että mulla olisi suhde hänen nuoreen miesystäväänsä, jonka olin nähnyt vain kerran ohimennen. Tätä kyseistä ilmiötä en ymmärrä, toteutunut monen muunkin kohdalla.
On pahoinpidellyt hakkaamalla päätä seinään, potkimalla mahaan, lyömällä turpaan ja tukehduttamalla. Rikkoi huoneeni oven naama punaisena kun olin pieni. Vei aina väkisin puhelimeni koska itkin kun oli paha olla.
Makasin paljon yksin kotona kun tämä vietti aikaa työpäivien jälkeen toisen perheen luona jossa yh äiti ja yksi poika.
Hän on edelleen hengissä ja ikää 45, mutta minulle täysin kuollut, sillä kaiken hyvän hän mitätöi ja negaa ja väittää kaiken hyvän, ihanan ja kauniin mulle tässä elämässä olevan vain mun omaa harhaista kuvitelmaa.
Kannattaa varoa kyseistä tyyppiä jos tunnistit.
Kommentit (7)
Karu tarina. Kannattaa harkita välien katkaisemista ja uusiin ihmisiin tutustumista.
Ja sairas ilmiö tuo että lyödään ja kun huudan kivusta niin saan uuden lyönnin koska huusin jne
Ap
Olen pahoillani puolestasi ap.
Minulla ei noin pahaa fyysistä väkivaltaa äidiltä tullut, olin vain henkisen pahoinvoinnin loputon likakaivo. Sairasta kun ei lapsena pysty itse pääsemään tilanteesta pois niin luo selviytymiskeinoja ja sitten on nuoruuden sekä aikuisuuden kasvanut ihan vinoon, tajuamatta sitä edes itse.
Itsekin tajusin vasta 27 vuotiaana ettei vika ole aina minussa, minä en ole aina väärässä ja eikä minun tarvitse olla se joka pyytää aina anteeksi.
Ap. Hakeudu juttelemaan asiantuntijan kanssa. Esim terveydenhoitajan ja hae keskusteluapua.
Äitisi ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen tarina ja tulkinta.
Faktat faktoina.
Kyllähän näitä narsisti äitejä riittää.