Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro suosikkisi suomalaisista ruoista! Karjalanpiirakat, kampanisut, leipäjuusto, ohrarieska, savuporo?

Vierailija
04.06.2025 |

Vai ehkä silakkapihvit, kaalilaatikko, ohrapuuro, kanaviillokki, muikkukukko, lantturaaste rusinoilla, kaaliraaste, lörtsy, musta makkara, viili, porkkanalaatikko, lanttulaatikko, maksalaatikko, loimulohi, poronkäristys? Kerro suosikkisi.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

makarooni

Vierailija
2/53 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimässä paistettu maksalaatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavuporo. Tosin kierona savolaisena pidän myös kalakukosta ja Tampereella asuneena mustasta makkarasta. Loimulohikin on hyvää.

Vierailija
4/53 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liperiläinen kalapylsy

Vierailija
5/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat ja  korvapuustit. Lapsille herkkua on riisipuuro, jossa sokeria ja kanelia. 

Vierailija
6/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tykkää suomalaisesta perinteisestä ruoasta.... No ehkä jotkut leivonnaiset kuten korvapuustit on ihan jees, vaikkei nekään erityistä herkkua. Tai kotijuusto.

Vierailija
7/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poro ja riistaruoat, kalaruoat, esim.lohikeitto. Itse tehty poronverimakkara, keväällä poron kuivaliha, poron kieli. Korvasienimuhennos/keitto, kanttarellit eri muodoissa ja muutkin sieniruoat. Mustikkapiirakka, karjalanpiirakat ja munavoi. Tuore rieska ja ruisleipä ja korvapuusti

Vierailija
8/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat, pinaattilätyt, voileipäkeksit, rieska. Näitä ikävöin Suomesta. Myös kaikki Fazerin suklaat ja karkit. Ja Taffelin sipsit. 

Vierailija
9/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kampanisut on hyviä

Vierailija
10/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohraleipä, ei rieska ja karjalanpiirakat, sekä karjalanpaisti.

Vierailija
11/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeässä paistettu vielä parempaa.

Vierailija
12/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaikki eivät ole tyypillistä arkiruokaa, vai onko muilla savuporoa pöydässä. 

Vierailija
13/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luikkuvelli

Kaljavelli

Röpörieska ja höppävoi

Syltty

Vierailija
14/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki eivät ole tyypillistä arkiruokaa, vai onko muilla savuporoa pöydässä. 

Eihän aloitusta niin rajattu. Jos olisi, niin olisin vaihtanut savuporon poronkäristykseen.

Vierailija
15/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nesteessä ei voi paistaa, se on keittämistä.

Vierailija
16/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn mainitsemissa on paljon herkkuja.

Poroa ja kukkoa en ole tietääkseni koskaan syönyt. Valitettavasti.

Leivonnaiset on herkkuja tuoreena. Olen korvapuusti fani! Ohraleipää eikä rieskojakaan saa hyviä kaupoista. Kaikkea pitäs tehdä itse. Karjalanpiirakoista (perunapiirakat!) puhumattakaan.

Karjalanpaisti on ollut kamalaa joita olen syönyt. Harmaata jänteistä rasvahyhmää. Ei kiitos. Äiti ei osannut. Kaverin tekemää kerran maistoin ja se oli ok.

Kanaviillokkia tein itse sitten kouluaikojen. Syötävää tuli. Toki, kun Suomesta ei kokonaista kanaa saa kaupoista, niin broilerista tein.

Maksaruuista tykkään myös.

Vierailija
17/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat ja suomalainen ruisleipä. Ruisleipää saa muualtakin, mutta ei ole samanlaista kuin vaikkapa jälkiuunipalat.

Vierailija
18/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljykset sinapilla ja muussi,kermainen tilli lohikeitto,kylmäsavulohileipä,katkarapucoctail,kylmäsavuporovoileipäkakku,grillimakkara,mansikka täytekakku,kyllä maistuis

Vierailija
19/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muushia ja lihapyöryköitä.

Vierailija
20/53 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavu- ja loimulohi. Kylmäsavuporo. Uudet perunat ja hyvä itse tehty silli punasipulin kanssa. Silakkarullat, savusilakat ja muukin kotimainen savukala. Kalapihvit itse tehtynä (jauhetaan ns. roskakalat lihamyllyllä, paistetaan kuten lihapullat). Perunamuussi. Uuniohrapuuro. Perunapuuro. Korvapuustit. Uuden sadon porkkanat ja herneet ym. suoraan tontilta. Mustikat. Villivadelmat. Mesimarjat (jos niitä vielä sattuu löytämään). Kaikki sieniruuat!