Tunnen olevani näkymätön 44v nainen
En tiedä miksi kirjoitan tänne, ehkä vain saadakseni sanoa nämä ajatukset ääneen jossain, missä joku ehkä kuulee.
Olen 44-vuotias nainen. En mikään huonokuntoinen tai täysin huomiota karttava, pidän itsestäni huolta, käyn töissä, liikun, yritän hymyilläkin. Mutta silti... musta tuntuu, että olen kadonnut maailmasta, ainakin siltä osalta joka näkee, katsoo, koskettaa.
Nuorempana sain osakseni huomiota, ei nyt mitään elokuvamaista romantiikkaa, mutta sentään katseita, pieniä sanoja, tunnetta siitä, että olin olemassa jonkun silmissä. Nyt kuljen kaupungilla, ja tuntuu kuin olisin ilmaa. Miehet katsovat ohi, kuin en olisi koskaan ollutkaan olemassa. Ravintolassa minua puhutellaan viimeisenä, jos ollenkaan. Nettideittailu... no, sanotaan että profiilikuvani voisi yhtä hyvin olla harmaa neliö.
En kaipaa mitään suurta draamaa, mutta kaipaan... nähdyksi tulemista. Että joku joskus pysähtyisi, kysyisi jotain ihan pientä, vaikka säästä. En ole enää nuori, mutta en tunne itseäni vielä vanhaksikaan. Silti maailma kohtelee minua kuin olisin siirtynyt näkymättömyyden aikakauteen. En tiedä, johtuuko se iästä vai jostain muusta, mutta se sattuu.
Onko täällä muita, jotka kokevat saman? Vai onko tämä vain joku hiljainen vaihe, jonka ylitse pitää vain kulkea?
Kommentit (55)
Tuossa iässä se alkaa. Katoat ja menetät myös arvostuksen.
Olen 45v enkä ole huomannut tuollaista huomion vähentymistä. En kyllä ollut nuorenakaan mikään näyttävä yksilö ja olen ujo, joten en paljon kontaktia ikinä haekaan, enkä itse tuijottele vastaantulijoita kadulla. Minulla ei silti ole tunnetta, että jäisin jotenkin huomiotta, vaan kyllä minua kaupoissa palvellaan vuorollani yms.
Minusta tuntuu, että asia on päinvastoin. En tarkoita nyt erityisesti miesten huomiota vaan esim. kaupassa ja muissa asiakaspalvelutilanteissa. Keski-ikäistä tullaan palvelemaan ja jopa teotitellään nuorempien toimesta.
Ehkä niin. Tai sitten ylireagoit. Luit jostakin, ettei keski-ikäistå naista pidetä minään, ja nyt tulkitset kaiken sen kautta.
Asiakaspalvelussa saattaa eniten "läsnä" oleva saada ensiksi palvelua. Jos olet kääntänyt huomiosi sisään päin saatat vaikuttaa poissaolevalta.
Ihmiset ovat yleisesti ottaen tulleet varovaisemmiksi sen suhteen, muten ottavat kontaktia muihin ja esim uskaltavatko kehua vaikka haluaisivatkin.
Lisäksi lama ahdistaa, kaikilla omat kiireet ja murheet, ei ehdi muita katsella ja kohdata.
Minä olen 48v enkä vieläkään ole näkymätön.
Tämä on oikeasti ahdistavaa!!
Aikuiset miehet ovat olleet liian kiinnostuneita minusta 13-vuotiaasta asti. Oon kokenut pahoja asioita sen takia.
Todellakin haluaisin olla täysin näkymätön ja talvella se on helpompaa.
Olet päässyt siihen vakiotilaan joka on enemmistöllä ihmisistä. Henkilökohtaisesti olen aina ollut näkymätön.
M30
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että asia on päinvastoin. En tarkoita nyt erityisesti miesten huomiota vaan esim. kaupassa ja muissa asiakaspalvelutilanteissa. Keski-ikäistä tullaan palvelemaan ja jopa teotitellään nuorempien toimesta.
Koska suurin osa nuorista on persaukisia.
Yleistä.
Sen ymmärrän hyvin, että miehet eivät huomaa samalla lailla kuin nuorena, se on varmaan biologiaa.
Se havainto taas, että huomioidaan tilanteissa viimeisenä, minkä ap:kin on huomannut, on kummallisempaa. Ihan naisten ja miesten taholta siis normaaleissa tilanteissa.
Juuri viikonloppuna eräissä yo-juhlissa minä olin se, joka oli kutsuttu, mieheni oli mukana vain avecina. Kaikki menivät mahtipontisesti kättelemään ja esittäytymään ensin miehelleni ja meinasivat suunnilleen unohtaa kätellä minut, pitivät ihan turhana. Kun siinä esittätyessä mainitsin yhteyteni niihin kutsuihin, niin olivat aina jotenkin hämmästyneitä, että oho. Pitivät niin automaattisesti miestäni päävieraana ja minä olin ihan ilmaa.
Jos sulla ei ole mitään muuta elämässä kuin miesten huomio, niin aivan varmasti on hiljaisempaa. Olen myös 44, mutta mulla on niin kova kiire, iso perhe ja paljon ihmiskontakteja koko ajan, että en paljoa mieti omaa haluttavuuttani miesten silmissä. Tosin tuntuu sitäkin huomiota olevan edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi noin ihan samassa iässä. Tein sen johtopäätöksen että tuossa iässä naisista tulee huomaamattomia. Kun tajusin sen, olen ollut oikein tyytyväinen. Saan vihdoinkin olla rauhassa miesten huomiosta.
No ei tule!
Itse elin kukoistuskautta tuon ikäisenä, oikeasti! Nuorin lapseni oli tuossa iässä vasta tarhassa. Olin fyysisesti tosi hyvässä kunnossa ja mitään rupsahtamisen merkkejä ei ollut vielä tullut.
Nyt 0len 57v ja nyt ajoittain koen, että alan oikeasti vanhenemaan. Tosin olen edelleen fyysisesti hyvässä kunnossa, urheilen ja pidän ulkonäöstäni huolta. Mutta ikä alkaa näkymään ihosta joka esim. kaulasta on veltostunut. Mutta käytin lapseni yo-juhlissa mekkoa jonka olen ostanut 23 vuotta sitten ulkomailta ennen lasteni syntymää.
Mä oon kans 44 v. mutta ainakin vielä kovastikin saan positiivista huomiota miehiltä. Kehuja, katseita, flirttiä.
Eräs 37 v. mies laitteli viime viikolla viestiä, on ihastunut minuun kuulemma. Oma mies kehui viimeksi tänään "seksipommiksi" (jota en kyllä sinänsä ymmärrä, olen klassisen naisellisesti pukeutuva nainen enkä mikään minimekkoinen, eikä rintavakokaan koskaan näy tms)
Eräs tuttu mies alkoi tällä viikolla laulaa popedan "hän oli tosi upee näky lyhyessä kesämekossaan" kun menin ohi. Vaikkei mulla lyhyttä mekkoa ollut, ihan oli helma polveen saakka. :D
Ja eräs 5-kymppinen mies kehui vuolaasti minua kauniiksi pari viikkoa sitten. Oli kyllä vähän humalassa, mutta silti.
Niin ja tänään lenkillä ollessani vastaani käveli siisti ja komea noin 40 v. mies. En tiedä luuliko hän minua joksikin toiseksi, mutta kohdatessamme moikkasi. Minä en kyllä tuntenut häntä ollenkaan.
Ei vielä tuossa iässä kukaan ole näkymätön, joskus vasta yli viiskymppisenä.
Miks jotkut naiset janoaa niin kovasti miesten huomiota? En ole koskaan ymmärtänyt ja olen nuori nainen
Vierailija kirjoitti:
Miks jotkut naiset janoaa niin kovasti miesten huomiota? En ole koskaan ymmärtänyt ja olen nuori nainen
Huomio on naisille kaikki kaikessa.
Tätä ku lukee nii tuntuu taas et on ihan eri maailmasta muiden naisten kanssa. T. nainen joka koko ikänsä vältellyt huomiota
Aijaa... kun musta tuntuu vaan siltä lähestyessäni 40. ikävuotta saan hätyytellä miehiä ympäriltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomio on naisille kaikki kaikessa.
No ei ainakaan itselleni ja tuskin kovin monelle muullekaan naiselle. Pukeudun ulos harmaaseen massaan niin ettei mua huomata.
Mua katsotaan tässä kaupungissa. Mutta en siis ajattele että olisivat kiinnostuneita automaattisesti, vaan heidän tapa katsoa muita ihmisiä. En tiedä miksi ihmiset tuijottavat. Tai sitten käytän jotain väriä joka vetää huomion. Ehkä pari pappaa tai mummua juttelee mieluiten. Tai joku muu kysyy jotain.
Ilmeisesti kaikkien mielestä oon tosi kiihottava? ;D
Joidenkin minuun noin pahasti rakastuneiden täytyy roikkua täällä koko päivä aamuseiskasta 23:een ja jopa "lainata" aiempia kommenttejani muista ketjuista, koska täytyisi saada jatkuva -winner- näkyvyys aikaan, koska se ilmainen vuokratila siellä "fanin" pääkopassa ei vaan ole "fanille" koskaan tarpeeksi ja idolin jokainen sana on pyhä ;DDDDD
Aika jännää, eihän tämä ole mikään deittipalsta. Seuraajia tuntuu silti riittävän :D
Herranjestas, mikä mölinä alkaisi, jos tänne voisi lisätä vaikka jonkun mun tanssivideon ja niitä voisi kommentoida ;DDDDDD
-winner-