Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Tulin vahingossa raskaaksi!

Vierailija
23.03.2007 |

No niin. Tein äsken raskaustestin ja raskaana ollaan. Laskujeni mukaan tämän pitäisi syntyä joskus joulukuun alussa. Olihan meillä kolmas lapsi suunnitelmissa, mutta ei IKIMAAILMASSA näin pian. Nuorempi on vasta 1v 7kk kun tämä syntyy. MInulla oli tarkoitus palata töihin kesän lopulla. En tajua mitä teen!

Olen töissä alalla, jolla ei todellakaan jäädä vuosikausiksi kotiin hoitamaan lapsia. Tämä raskaus tarkoittaa siis puolentoista vuoden poissaoloa töistä, mikä tarkoittaa sitä, että saan heittää hyvästit uralle ja hyvälle palkalle ja perheemme taloudelliselle hyvinvoinnille. Ellen sitten palaisi töihin ihan pian ja työskentelisi niin kauan kuin voin ennen äitiyslomaa. Mutta se taas tarkoittaisi tuon eroahdistuksesta kärsivän kymmenkuisen laittamista päiväkotiin.

Kamalaa. Olen aina pitänyt täyskahjoina niitä, jotka hankkivat lapsia noin pienellä ikäerolla. Miten tulemme toimeen kolmen pienen kanssa? Mitä teen töihinpaluuni kanssa? Auttakaa!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko miehellesi ihan mahdoton ajatus?

Vierailija
22/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin varmasti voisi onnistua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat läheisiä keskenään, ja meillä tämä valinta on ollut paras. kolmelta hoitajalta aina joltakin löytyy aikaa myös pienelle. ota selvää myös ryhmiksistä!

Vierailija
24/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 14/26

Vierailija
25/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommalla ikäerolla on omat rajoituksensa, kun vanhemmat lapset haluaisivat esim. pyörälenkille, mutta vauvan vuoksi se ei onnistu jne.

Itse sain toisen lapsen aika pian (nopeammin kuin arvasinkaan), mutta osasyy oli tunne siitä, etten halua viedä esikoista niin pienenä kokopäivähoitoon. Mummu tuli silloin hätiin puoleksi vuodeksi ja työpäivät olivat onneksi lyhyitä. Nykyään ei olisi mummuakaan tarvinnut vaivata, kun äitysraha ei putoa.

Kolmonen tuli sitten huilitauon jälkeen 5 v. erolla keskimmäiseen. Nyt koko porukan liikkuminen alkaa sujua helpommin, kun ikää on jo 1,5 v. ja käydään silloin tällöin koko porukalla uimassa yms.

Vaikuttaa siltä, että sydämesi on jo ratkaisut tehnyt ja kaipaat vain vahvistusta sille. Varustaudu kuitenkin siihen, että miehesi täytyy saada myös sulatella sitä, minkä sinä jo tiedät.

Vierailija
26/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palasi töihin vauvan ollessa 3kk ja mies anopin hienoisella avustuksella hoiti vauvaa 8kk jonka jälkeen vauva meni pph:llle.

Vierailija
27/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain sattuu lapsille/hoitajalle, mikään vakuutus ei korvaa mitään.

Vierailija
28/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsia on kolme, josta vanhin täytti juuri neljä ja nuorin on 11kk. Meille on tulossa hoitaja kotiin. Valtion ja kaupungin tukien jälkeen hoitajan palkkaaminen tulee meille 100-150¿ kalliimmaksi, kuin päiväkotiin vieminen. Hintaa vaikuttaa lasten iät ja kotikunnan tuet. Hoitajalle on palkaksi tulossa 1300¿/kk. Emme asu pääkaupunkiseudulla.

Kannattaa siis laskeskella kustannuksia. Hoitopaikka. netissä on laskuri, jota voi käyttää avuksi.

Onnea vauvasta!

Vierailija
29/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

m-u-i-s-t-a-a-k-s-e-n-i jotain 500 euroa+siihen mahdollinen kuntalisä. Yli kolmevuotiaasta ei saa ihan niin apljon, mutta voisitte jotain tuhannen euroa paikkeilla saada kelalta. Se olis musta aika hyvin. =)

Ja juuri näin, tuleeko se ura sinua katsomaa vanhainkotiin? Ei tule! Lapset ovat lahja ja ihanaa kun niitä on monta. =)

Ja vielä kerran onnea tuhannesti tulevasta vauvasta. =)

terkuin:itse neljättä lasta harkitseva. ;)

Vierailija
30/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähitellen alan tottua ajatukseen, että meille on todellakin tulossa lapsi. Ei se tosiaan enää tunnu niin kamalalta kuin alkujärkytyksessä. Hirvittää vain miten mies tämän ottaa...

Olen jo melkein päättänyt, että menen kesäksi ja syksyksi töihin ja kävin jo siellä hoitopaikkanetin sivuilla katselemassa eri vaihtoehtoja. Eiköhän tämä tästä. Käy kyllä vähän surku tuota meidän nuorimmaista, olisin niin toivonut, että hän olisi saanut olla perheen vauva vähän pidempään. Ja lyhyt ikäero hirvittää edelleen, miten ihmeessä pärjäämme tuon lapsilauman kanssa!

Ap

Vierailija
31/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vasta sitten kun on jo ihan piipussa t. 3:n äiti

Vierailija
32/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen (kuten huomaatte, täällä sitä ollaan). Lapsia kolme ja nuorin nipin napin 1-vuotias. Lapsilla ollut hoitaja nyt vajaan kuukauden ja oikein hyvin menee. Hoitaja jaksaa touhuta yhtä ja toista ja itse lähden joka aamu hyvillä mielin. Tässä siis voisi olla sinullekin vaihtoehto. Saisit hetken huokaista ennen uutta äitiyslomaa. Tarkoitan, että ainakin omalla kohdalla äitiyslomien välissä tehdyt pyrähdykset kodin ulkopuolelle ovat tehneet todella hyvää.

Onnea vauvasta!

Vierailija
33/33 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko vielä udella kuinka paljon maksatte hoitajalle? Paljonko on palkka ja paljonko työnantajamaksut? Osan saa kai kotitalusvähennykseen?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme