Työelämä nykyään?
Itse suhtaudun samalla tavalla työelämään ja työnantajiin kuin työnantajat suhtautuu työntekijöihinsä. Eli minun lojaalisuus on asetettu täysin samalle tasolle. Jos havaitsen että minua yritetään hyväksikäyttöä tai huijata, toimin täysin samoin. Työ on minulle vain ja ainoastaan keino ansaita rahaa, eli pelkkä bisnes, samalla tavalla kuin se on myös työnantajalle. Aiemmin työ saattoi olla jopa ylpeyden aihe tai jonkin asteinen intohimo ja myös järkevä ajankulu. Nyt se olotila on kadonnut. Miten on nyt teidän laita? Luulen että sillä saattaa olla myös suuri ja oma vaikutuksensa työn tuottavuuteen?
Kuinka te muut suhtaannutte nykyään työhön? Ihan mielenkiinnosta nyt kyselen kun työelämä on muuttunut nyt todella paljon tämän kokoomus hallituksen aikana/ansiosta.
Kommentit (22)
Väsymys näkyy kaikkialla. Työ on nykyisin liian kuormittavaa.
Tuo on itse asiassa aika hyvä tulokulma tähän.
Monesti innokkaat kehittäjät kehittävät niitä ns. omiaan, jotta saadaan asiakkaaksi vaikka jokin yritys jonka oma ansaintamalli on hieman kyseenalainen. Ehkä jopa jokin enkelisijoittajien tukema huuhaa-yritys, joka itsekin tuottaa lähinnä tappiota vuodesta toiseen. Tarkoitan nyt vähän sellaista mikromanagerointia ja tietyssä mielessä ihan ihme piperrystä.
Mielestäni pitäisi kuitenkin aina pyrkiä myymään ennenkaikkea bulkkia. Isoja määriä, ja saman tien se tavara heti pois, välillä alennuksellakin, mutta pääosin markkinahintaan.