Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun naiselle sanotaan, että hän näyttää nuoremmalta....

Vierailija
04.06.2025 |

....tai nuorekkaalta, on tarkoitus sanoa, että hän on hyvin kaunis. Tarkoitus on sanoa kohteliaisuus. Näin sen itse ainakin tulkitsen, mutta sehän on oikeastaan vähän kaksipiippuinen juttu, sillä samalla tullaan sanoneeksi, että hän on vanha.

Olet vanha, mutta kaunis, on kohteliaisuuden todellinen sisältö :)

Joskus harvoin ihminen oikeasti on paljon nuoremmannäköinen. Hän on joko lapsennäköinen ja pienikokoinen, ei niinkään kaunis. Tai sitten hän on hyvin vanha kuten äitini, joka on 80v. ja häntä luullaan jatkuvasti työikäiseksi. Kun hän esimerkiksi käveli pikkusiskonsa kanssa kaupassa, häntä luultiin pikkusisarensa henkilökohtaiseksi avustajaksi. Hänellä on paksut, hyväkuntoiset valkoiset hiukset, hyvin sileä ja upea iho (ei ryppyjä juurikaan) ja erittäin kirkkaat, iloiset ruskeat silmät. Meikkiä hän ei käytä lainkaan. Voisi milloin tahansa mennä vaatemalliksi, mikä häntä aina huvittaa, kun ehdotan. Entinen kampaajani on vastaavanlainen, hän teki vielä yli 70v. töitä täyttä häkää ja tyrmistyin, kun kuulin iän. Luulin noin kuusikymppiseksi.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvat näyttää nuoremmalta kuin ovat.

Sitäkin useammat vanhemmilta kuin ovat.

Vierailija
42/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi minulta 28-vuotiaana alanvaihtajana kysyttiin työharjoittelussa että asunko vielä vanhemmilla ja olenko tullut suoraan lukiosta? 🤔

Jep ja ettäkö tällaiset olisivat kohteliaisuuksia. Joo flirttaillessa voidaan ollaan kohteliaita, mutta minäkin olen työelämässä saanut sellaisia ikäkommentteja, jotka olisivat "kohteliaisuudesta alakanttiin heitettynä" todella loukkaavia. Monesti, kun oikea ikäni on tullut esiin, kysyjä on ollut niin hämmästynyt, että ei ole kyennyt sitä peittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jaksaa ihmetyttää se, että naiselle nuoren näköinen on edelleen meriitti. Miksi ylipäätään kommentoida kenenkään ulkonäköä ja miksi ikääntymisen merkit ei saisi näkyä? Ikääntynyt  ja ikääntyneen näköinen voi olla kaunis, ja onkin. Nyt kun on vielä nämä botoxit ja muut, niin haetaan sitä ikuista nuoren näköistä ihmistä ja piilotetaan ikääntymisen merkit. Ei kai siinä mitään, kunhan ihmettelen, näin kai on aika ollut. 

Vierailija
44/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nuoren näköinen, mutta ikinä en ole ollut kaunis. Olen lyhyt, rinnat puuttuu, naama on pyöreä pallo. On monesti luultu opiskelijaksi, vaikka olen opiskelijoita keskimäärin 25 vuotta vanhempi. Vaatetyyli varmasti myös vaikuttaa. En yritä olla nuorekas, mutta en viihdy myöskään missään jakkupuvuissa tai tunikoissa.

Vierailija
45/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää muutamien kohdalla tämä, heille sanottiin nuorina, että luulee olevansa, vanhempina näin, minkäikäinen sanoi olevansa.  Joku on nuoren näköinen mitä sitten.  

Vierailija
46/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nuoren näköinen, mutta en ollenkaan kaunis. En ollut nuorenakaan kaunis. Ja tällaisessa vauvanaamassa ikääntymisen merkitkin näyttää todella omituisilta ja epäsopivilta.

Tämä. Olin nuorena tylsän näköinen taikinanaama, vauvanpyöreyttä jonnekin nelikymppiseksi asti. Sen jälkeen pyöreä vauvanaama alkoi roikkua ja rypistyä. Eli ei käynyt sitä mitä toivoin, että iän myötä naama laihtuisi ja tulisi särmemmän näköiseksi. Miehillähän varsinkin, mutta joskus naisillakin, näkee joskus sitä, että entisestä tylsän näköisestä tissiposkesta tulee varsin hyvännäköinen mies 40-55 välillä, kun rasvaa lähtee naamasta ja kasvojen luusto tulee vahvasti esiin, ja silloin rypytkin vaan voi sopia siihen uuteen "jylhänkomeampaan" lookkiin. Mutta mulle siis se taikinanaama alkoi vaan roikkua. Onneksi en syntymärumana ole koskaan ulkonäön varaan rakentan

Tää on muuten niin epäreilua :D miehellä kävi näin, että baby face raamistui vanhempana, partakin ehkä auttaa. Itellä ei myöskään näin 40v ryppyjä, mut jotenkin silti tää mun naama näyttää "väärältä" vaikkei roikukaan tms. En sit tiedä näytänkö nuoremmalta vai en, harva edes ikää kysyy, mut jotenkin olo et ulkonäkö ei täsmää sisäiseen, ja siksi väärä. Ikääntyminen on kuitenkin saavutettu etu, jota ei kaikille suoda, ja vihaan kaikkea tytöttelyä ja vähättelyä. Haluan olla kuningatar enkä mikään prinsessa!

Vierailija
47/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nuoren näköinen, mutta ikinä en ole ollut kaunis. Olen lyhyt, rinnat puuttuu, naama on pyöreä pallo. On monesti luultu opiskelijaksi, vaikka olen opiskelijoita keskimäärin 25 vuotta vanhempi. Vaatetyyli varmasti myös vaikuttaa. En yritä olla nuorekas, mutta en viihdy myöskään missään jakkupuvuissa tai tunikoissa.

Tää tyylihän se avain kai on. Tyttökullat vaikuttaa vanhoilta, koska ovat pukeutuneet ajalleen ominaiseen tyyliin, mikä nykyään on vain mummoilla.

Vierailija
48/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Minua luullaan yleensä nuoremmaksi, mutta ruma olen ollut aina. 

Vierailija
49/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on loukkaus. Miksi haluaisin näyttää kolmikymppisenä teiniltä ja nelikymppisenä muulta kuin olen. Musta ikä tuo arvokkuutta. 

N44

Vierailija
50/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi minulta 28-vuotiaana alanvaihtajana kysyttiin työharjoittelussa että asunko vielä vanhemmilla ja olenko tullut suoraan lukiosta? 🤔

Muistan yhden lukion opettajaksi siirtyneen opiskelukaverin joka oli vielä sirorakenteinen 155cm pituinen nuori nainen. 

Kun se teki määräaikaisuuksia eri lukioissa, vakituiset opettajat olivat aina heittämässä sitä välitunneilla ulos kun käytäville ei saa jäädä notkumaan.

Eikä se saanut alkosta mitään ilman henkkareita edes kolmekymppisenä mutta sillä oli ihan oikeasti teinitytön kasvot ja 35-vuotiaana päälle menivät samat vaatteet kuin 15-vuotiaana.

Työkaverini oli muinoin samanlainen. Hän tuli nuorena äidiksi ja kolmen lapsen äitinä häntä pidettiin usein isosiskona. Itsellenikin kävi noin yhden kerran alle nelikymppisenä, se johtui leteistä ja leggareista, opettaja luuli mua isosiskoksi. Mutta ei tuo työkaveri enää lähempänä viittäkymppiä näyttänyt teiniltä, minä en mielestäni näyttänyt edes silloin, kun luultiin. Samoihin aikoihin luultiin 19v. kummipojan tyttöystäväksikin. Tosi noloa. Ap

Vierailija
51/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin mainitsemani työkaverini ei myöskään tykännyt yhtään, kun häntä luultiin jatkuvasti meidän harjoittelijaksi. Hän siis on samanikäinen kuin itsekin olen ja oli kokenut työntekijä. Mutta kun olimme vierekkäin, häneltä ei kysytty mitään, vaan kaikki odottivat vastausta minulta eikä "harjoittelijatytöltä". Varmasti todella ärsyttävää. Ap

Vierailija
52/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nuorelta näyttäminen ei ole kehu, vaan tarkoittaa sitä, että käyttäytyy kuin teini

Vierailija
53/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nuorelta näyttäminen ei ole kehu, vaan tarkoittaa sitä, että käyttäytyy kuin teini

Enpä usko että tarkoittaa kovinkaan usein. Ap

Vierailija
54/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan yhden lukion opettajaksi siirtyneen opiskelukaverin joka oli vielä sirorakenteinen 155cm pituinen nuori nainen. 

Kun se teki määräaikaisuuksia eri lukioissa, vakituiset opettajat olivat aina heittämässä sitä välitunneilla ulos kun käytäville ei saa jäädä notkumaan.

Eikä se saanut alkosta mitään ilman henkkareita edes kolmekymppisenä mutta sillä oli ihan oikeasti teinitytön kasvot ja 35-vuotiaana päälle menivät samat vaatteet kuin 15-vuotiaana.

Työkaverini oli muinoin samanlainen. Hän tuli nuorena äidiksi j

Aloituksessa väitit, ettei naiset oikeasti näytä ikäistään nuoremmilta.

Vierailija
55/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isosisko näyttää ikäistään nuoremmalta. Häntä luullaan aina mun pikkusiskoksi. Tästä tulee mulle vanha ja ruma olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi