Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun naiselle sanotaan, että hän näyttää nuoremmalta....

Vierailija
04.06.2025 |

....tai nuorekkaalta, on tarkoitus sanoa, että hän on hyvin kaunis. Tarkoitus on sanoa kohteliaisuus. Näin sen itse ainakin tulkitsen, mutta sehän on oikeastaan vähän kaksipiippuinen juttu, sillä samalla tullaan sanoneeksi, että hän on vanha.

Olet vanha, mutta kaunis, on kohteliaisuuden todellinen sisältö :)

Joskus harvoin ihminen oikeasti on paljon nuoremmannäköinen. Hän on joko lapsennäköinen ja pienikokoinen, ei niinkään kaunis. Tai sitten hän on hyvin vanha kuten äitini, joka on 80v. ja häntä luullaan jatkuvasti työikäiseksi. Kun hän esimerkiksi käveli pikkusiskonsa kanssa kaupassa, häntä luultiin pikkusisarensa henkilökohtaiseksi avustajaksi. Hänellä on paksut, hyväkuntoiset valkoiset hiukset, hyvin sileä ja upea iho (ei ryppyjä juurikaan) ja erittäin kirkkaat, iloiset ruskeat silmät. Meikkiä hän ei käytä lainkaan. Voisi milloin tahansa mennä vaatemalliksi, mikä häntä aina huvittaa, kun ehdotan. Entinen kampaajani on vastaavanlainen, hän teki vielä yli 70v. töitä täyttä häkää ja tyrmistyin, kun kuulin iän. Luulin noin kuusikymppiseksi.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvat näyttää nuoremmalta kuin ovat.

Harvat, mutta kyllä heitä aika ajoin tapaa. Minä hämmästyn joka kerta, kun näen yhden kollegani. Tiedän hänen lähenevän viittäkymmentä, mutta poikamaisen laihan vartalon, nuorisomuodin ja rypyttömyyden vuoksi näyttää noin kolmevitoselta.

Vierailija
22/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä usko. En kutsuisi itseäni kauniiksi, mutta silti minulle on sanottu, etten vaikuta niin vanhalta kuin olen (kohta 50).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näyttää nuoremmalta, moni vanhemmalta. Mitä kauempana omasta iästä on, sitä vaikeampi on arvioida, miltä sen ikäiset oikeasti näyttävät.

Kauneuden kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
24/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, mutta moni näistä on sellaista ihmistyyppiä että tällä heitolla ne saa syömään kädestä ja sen jälkeen ne on helppo saada vaikka solmuun.

En nyt tiedä kuinka helposti saa solmuun, mutta yleisesti ottaen ihmiset pitävät siitä, että heitä sanotaan nuorennäköiseksi ja siksi sitä voi käyttää iskureplana. Kuten sanottua, sillä on mielestäni kaksi merkitystä, joista toinen on todellisuudessa: olet vanha. Ap

Vanha tai ainakin ihan ikäisensä näköinen. Tuo on vaan sellainen heitto jolla on helppo saada se ventovieras vastapuoli hyvälle tuulelle ja ns myötämieliseksi vähän mielistelemällä ja kehumalla ulkonäköä, vaikka eihän siinä oikeasti edes ole

Hyvä kommentti, josta olen kyllä ihan samaa mieltä. Mutta tämän kirjoittamasi takiahan se herkästi nostetaan klikkiotsikoksi, kun joku mainitsee saaneensa "kehuja" nuorekkuudesta tms. Kun ne ovat kehuina vähän kyseenalaisia ja moni klikkaa katsomaan meneekö oma arvio kuvan perusteella pieleen. Ei ole kertaakaan omalla kohdalla mennyt. Tai ehkä kerran meni, se oli jokin aasialainen isoäiti, jonka piti näyttää nelikymppiseltä, mutta kuva oli niin vahvasti filtteröity, että sitä ei lasketa. Linkki oli täältä johonkin brittilehteen.

Ihmiset tykkäävät ruotia muiden ulkonäköä ja "nuorekkuutta", joten niistä saa hyviä otsikoita, jos joku tuollaista erehtyy haastattelussa sanomaan. Pian on vauvallakin aiheesta ketju tai pari. Ap

Vierailija
25/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuntuu pahalta, kun puhut itsestäsi noin rumasti. Ap"

Toisaalta mä koen olevani hyvin onnellinen ihminen elämässäni, joten ei tarvi. Joo, peilikuva ei ole nätti, mutta en mä sillä nätteydellä mitään tekisi. En halua kumppania tai puolisoa. Teen etätyötä yksin kotona. En juurikaan näe edes ihmisiä kuin kaupassa kerran viikossa, joten eipä sillä ulkonäöllä ole mulle merkitystä elämässä. Ja erakkomainen elämäntyyli on oma valintani, burnoutin jälkeen halusin tavallaan vetäytyä hiljaisuuteen ja luonnon lähelle, ja olen löytänyt rauhan ja onnellisuuden näin.

Vierailija
26/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juttelin miehen kanssa, luulin itseäni nuoremmaksi, mutta olikin 20 vuotta vanhempi. Harvoja poikkeuksia on.

Vierailija
27/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, mutta moni näistä on sellaista ihmistyyppiä että tällä heitolla ne saa syömään kädestä ja sen jälkeen ne on helppo saada vaikka solmuun.

En nyt tiedä kuinka helposti saa solmuun, mutta yleisesti ottaen ihmiset pitävät siitä, että heitä sanotaan nuorennäköiseksi ja siksi sitä voi käyttää iskureplana. Kuten sanottua, sillä on mielestäni kaksi merkitystä, joista toinen on todellisuudessa: olet vanha. Ap

Itselleni tuollainen iskurepla on iso turn-off. Osoittaa että kommentin heittäjällä on kielteisiä asenteita ikääntymistä kohtaan, ja jotenkin haikailee nuoruutta. Tulee vähän sellainen olo että mieluiten ottaisin nuoren, mutta kun en saa, niin nuoremman näköine

Hyvä pointti, en itse tuota ennemmin ollut noin ajatellut, mutta kyllä siihen tuo asenne sisältyy: vanha = huono, nuori = hyvä. Ei siis niin kovin hyvä iskurepla kuitenkaan. Ap

Vierailija
28/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt äitini sanoi ihmisen ikääntyvän kymmenen vuoden sykleissä. Eli rupsahdus tulee nopeasti ja sitten samalla naamalla mennään seuraavat 10 vuotta.

Nyt, kun itsellä on kilsoja takana, niin voin sanoa, että tämä suurin piirtein pitää paikkansa. Rupsahdin ekan kerran 37-38-vuotiaana, toisen kerran 48-49-vuotiaana, viimeksi 55-56-vuotiaana. 

Minuakin sanottiin ikäistäni nuoremman näköiseksi 54-vuotiaana. Sen koommin ei ole sanottu. Ehkä sitten 60+ kuulen tass - ennen seuraavaa rupsahdusta.

Eikä tällä ole mitään tekemistä kauneuden kanssa.

Vierailija
29/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30-vuotiaana oli huono arvioimaan keski-ikäisiä. Viisikymppistä työkaveria luulin neljäkymppiseksi ja oli hilkulla, etten kysynyt, onko raskaana, kun maha pullotti. Nyt jälkikäteen ajatellen kyllä hän viisikymppiseltä näytti. Ei se ero nuoren silmään niin iso ole, mutta onhan se silti selvä. 

En ymmärrä näitä, jotka ihan tosissaan ottaa nuo naurettavat "luulin nuoremmaksi" kohteliaisuudet. Itsekin harrastan tuota, kun en uskalla arvata oikeaa ikää (jotkut on niin herkkiksiä iästään) ja sitten voi aina sanoa, että "oo, luulin sua nuoremmaksi". Oikeasti nyt viisikymppisenä on hyvin harvoin ihmistä, jonka ikää ei osaisi sanoa aika tarkkaan. Se, että onko joku 48 vai 50, ei ole merkittävää, mutta yksikään 50v. ei näytä 40v. Jotkut julkkiset on tosi hyvin säilyneitä ja naama kiristetty, mutta nämä otsikot "57-vuotias xx ei näytä päivääkään yli 30-vuotiaalta" on hassuja, koska kuvaa katsoessa näyttää todellakin keski-ikäiseltä. Ehkä nuorekkaalta 57-vuotiaaksi, jos kaulakin on kiristetty, mutta ei sitä 30-vuotiaaksi erehdy luulemaan.

Vierailija
30/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus ei ole synonyymi nuorekkuudelle, vaikka kuinka pohtisi mitä joku kommentoi vanhemman ihmisen ulkonäöstä. Onko se tärkeää pohtia, en tiedä, koska ihmiset ovat erilaisia ja tarkoittavat sanoillaan ihan mitä tahansa. Tilanteetkin vaikuttavat ja millaisissa asiayhteyksissä niin sanotaan, joten yhtä lailla joku voi tarkoittaakin miten joku on energinen, elinvoimainen, karismaattinen, aikaansaapa, vahva ikäänsä nähden. Ihminen on monisyinen otus, jolloin voi myös todeta että nuorikin ihminen voi näyttää ja raahustaa elämäänsä kuin vanhus. 

Vierailija
31/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuntuu pahalta, kun puhut itsestäsi noin rumasti. Ap"

Toisaalta mä koen olevani hyvin onnellinen ihminen elämässäni, joten ei tarvi. Joo, peilikuva ei ole nätti, mutta en mä sillä nätteydellä mitään tekisi. En halua kumppania tai puolisoa. Teen etätyötä yksin kotona. En juurikaan näe edes ihmisiä kuin kaupassa kerran viikossa, joten eipä sillä ulkonäöllä ole mulle merkitystä elämässä. Ja erakkomainen elämäntyyli on oma valintani, burnoutin jälkeen halusin tavallaan vetäytyä hiljaisuuteen ja luonnon lähelle, ja olen löytänyt rauhan ja onnellisuuden näin.

Hyvä kuulla, että olet elämääsi tyytyväinen. Ja uskon vahvasti, että sinut nähdään ulkoisesti kauniimpana ihmisenä kuin itse näet itsesi. Minä en ainakaan näe taikinanaamoja missään. Jos  joku on ruma, se johtuu käytöksestä, jonka jälkeen ulkonäöstä tulee vastenmielinen. Ja se ulkonäkö voi olla kaunis ja komeakin silloin.  Ap

Vierailija
32/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneus ei ole synonyymi nuorekkuudelle, vaikka kuinka pohtisi mitä joku kommentoi vanhemman ihmisen ulkonäöstä. Onko se tärkeää pohtia, en tiedä, koska ihmiset ovat erilaisia ja tarkoittavat sanoillaan ihan mitä tahansa. Tilanteetkin vaikuttavat ja millaisissa asiayhteyksissä niin sanotaan, joten yhtä lailla joku voi tarkoittaakin miten joku on energinen, elinvoimainen, karismaattinen, aikaansaapa, vahva ikäänsä nähden. Ihminen on monisyinen otus, jolloin voi myös todeta että nuorikin ihminen voi näyttää ja raahustaa elämäänsä kuin vanhus. 

Hyvä kommentti, on tosiaan harhaluulo sekin, että voisi tietää mitä joku kommentillaan tarkoittaa tai mikä sitä motivoi. Mutta oma käsitykseni on, ettei nuorekkuuden kehuminen ole useimmiten ainakaan ilkeilyksi tarkoitettu. Kommentoija ei vain tule ajatelleeksi sivumerkityksiä, joita kehuun liittyy. Ap

Vierailija
33/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi minulta 28-vuotiaana alanvaihtajana kysyttiin työharjoittelussa että asunko vielä vanhemmilla ja olenko tullut suoraan lukiosta? 🤔

Vierailija
34/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ärsyttävää näyttää hyvin nuorelta, kun on siro ja sulavaliikkeinen ja nuoren näköinen,mutta ikää on yli 60-v. Kukaan ei koskaan ole arvannut ikääni oikein ja minua sanotaan joskus tytöksi. Pitää kasvattaa pitkä etutukka,jonka voi laittaa taakse,niin johan muuttuu puheet. Haluan näyttää naiselta, en pikkutytöltä.

Vierailija
35/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvat, mutta kyllä heitä aika ajoin tapaa. Minä hämmästyn joka kerta, kun näen yhden kollegani. Tiedän hänen lähenevän viittäkymmentä, mutta poikamaisen laihan vartalon, nuorisomuodin ja rypyttömyyden vuoksi näyttää noin kolmevitoselta.

Tunnen samanlaisen. En tiedä onko nyt lähes kuusikymppisenä rypistynyt, kun en ole nähnyt pitkiin aikoihin. Kuvien perusteella hän näyttää samalta rokkarilta kuin ennenkin, ei ole yhtään muuttunut olemus ainakaan.

Olemuksen nuorekkuus on tässä tapauksessa vähän kaksipiippuinen juttu sekin, kun tulee herkästi mieleen onko hän myös yhtä lapsellinen kuin nuorena. Miksi hän haluaa näyttää samalta kuin kaksikolmekymppisenä - nämä siis omia mielikuviani vain mitä tulee herkästi mieleen, ulkonäöstä tehdään aina päätelmiä. Tyyli ja ulkonäkö on viesti eikä rokkari-look ole välttämättä niin cool kaikilta osin. Ellei nyt satu olemaan jokin merkittävä rokkistara eikä aina silloinkaan. Rehellisesti sanottuna tulee mieleen onko tuo ihminen jämähtänyt :) Ap

Vierailija
36/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 30-vuotiaana oli huono arvioimaan keski-ikäisiä. Viisikymppistä työkaveria luulin neljäkymppiseksi ja oli hilkulla, etten kysynyt, onko raskaana, kun maha pullotti. Nyt jälkikäteen ajatellen kyllä hän viisikymppiseltä näytti. Ei se ero nuoren silmään niin iso ole, mutta onhan se silti selvä. 

En ymmärrä näitä, jotka ihan tosissaan ottaa nuo naurettavat "luulin nuoremmaksi" kohteliaisuudet. Itsekin harrastan tuota, kun en uskalla arvata oikeaa ikää (jotkut on niin herkkiksiä iästään) ja sitten voi aina sanoa, että "oo, luulin sua nuoremmaksi". Oikeasti nyt viisikymppisenä on hyvin harvoin ihmistä, jonka ikää ei osaisi sanoa aika tarkkaan. Se, että onko joku 48 vai 50, ei ole merkittävää, mutta yksikään 50v. ei näytä 40v. Jotkut julkkiset on tosi hyvin säilyneitä ja naama kiristetty, mutta nämä otsikot "57-vuotias xx ei näytä päivääkään yli 30-vuotiaalta" on hassuja, koska kuvaa katsoessa näyttää todellakin keski-i

Aivan. Itsekin aina sanon varmuuden vuoksi alhaisen iän, ettei mene vahingossa niin päin, että sanoo vanhemmaksi. Kerran luulin erästä naista 20 vuotta vanhemmaksi kuin hän on, mutta onneksi en sanonut mitään. Se johtui kyllä hänen tyylistään, hiuksista ja pukeutumisesta, ei siitä olisi muuten näyttänyt vanhemmalta. Ap

Vierailija
37/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ärsyttävää näyttää hyvin nuorelta, kun on siro ja sulavaliikkeinen ja nuoren näköinen,mutta ikää on yli 60-v. Kukaan ei koskaan ole arvannut ikääni oikein ja minua sanotaan joskus tytöksi. Pitää kasvattaa pitkä etutukka,jonka voi laittaa taakse,niin johan muuttuu puheet. Haluan näyttää naiselta, en pikkutytöltä.

Minuakin on sanottu tytöksi joskus, mutta en ole tulkinnut sitä nuoremmalta näyttämiseksi. Se on eräänlainen hellittelynimi, olen tulkinnut. En usko, että näytät pikkutytöltä yli kuusikymppisenä :) Ap

Vierailija
38/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies - Suomi - Mies sanakirjasta poimittua:

"näytät nuorekkaalta" = "voi jösses miten vanha tuokin on'

Vierailija
39/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon nuoremmalta pitää näyttää, että kelpaa nuorelta näyttäväksi? Harva nyt kymmentä vuotta nuoremmalta näyttää, mutta esim. koulu- ja työkaverit, joista tietää iän varmuudella, alkavat jossain vaiheessa näyttää naamasta aika erilaisilta. Toisille tulee ryppyjä nopeasti, toisille ei.

Vierailija
40/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi minulta 28-vuotiaana alanvaihtajana kysyttiin työharjoittelussa että asunko vielä vanhemmilla ja olenko tullut suoraan lukiosta? 🤔

Muistan yhden lukion opettajaksi siirtyneen opiskelukaverin joka oli vielä sirorakenteinen 155cm pituinen nuori nainen. 

Kun se teki määräaikaisuuksia eri lukioissa, vakituiset opettajat olivat aina heittämässä sitä välitunneilla ulos kun käytäville ei saa jäädä notkumaan.

Eikä se saanut alkosta mitään ilman henkkareita edes kolmekymppisenä mutta sillä oli ihan oikeasti teinitytön kasvot ja 35-vuotiaana päälle menivät samat vaatteet kuin 15-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi