Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun naiselle sanotaan, että hän näyttää nuoremmalta....

Vierailija
04.06.2025 |

....tai nuorekkaalta, on tarkoitus sanoa, että hän on hyvin kaunis. Tarkoitus on sanoa kohteliaisuus. Näin sen itse ainakin tulkitsen, mutta sehän on oikeastaan vähän kaksipiippuinen juttu, sillä samalla tullaan sanoneeksi, että hän on vanha.

Olet vanha, mutta kaunis, on kohteliaisuuden todellinen sisältö :)

Joskus harvoin ihminen oikeasti on paljon nuoremmannäköinen. Hän on joko lapsennäköinen ja pienikokoinen, ei niinkään kaunis. Tai sitten hän on hyvin vanha kuten äitini, joka on 80v. ja häntä luullaan jatkuvasti työikäiseksi. Kun hän esimerkiksi käveli pikkusiskonsa kanssa kaupassa, häntä luultiin pikkusisarensa henkilökohtaiseksi avustajaksi. Hänellä on paksut, hyväkuntoiset valkoiset hiukset, hyvin sileä ja upea iho (ei ryppyjä juurikaan) ja erittäin kirkkaat, iloiset ruskeat silmät. Meikkiä hän ei käytä lainkaan. Voisi milloin tahansa mennä vaatemalliksi, mikä häntä aina huvittaa, kun ehdotan. Entinen kampaajani on vastaavanlainen, hän teki vielä yli 70v. töitä täyttä häkää ja tyrmistyin, kun kuulin iän. Luulin noin kuusikymppiseksi.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvat näyttää nuoremmalta kuin ovat.

Vierailija
2/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä, nuorekkuus ja kauneus ovat erikseen. Toista voi jopa piristää kehumalla nuorelta näyttämisestä, jos ei pysty sanoa pokkana kauniiksi. Ajattele esim. Greta Thunbergiä, joka on yleisesti nuoren näköisenä pidetty, mutta ei yleisesti tunnettu kaunotar.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä tästä. Miehissä on myös noita baby face-ihmisiä, pienikokoisia ja hentoja, heille yleensä tapahtuu samoin kuin naisille eli ensin ovat sennäköisiä, että ikää on hyvin vaikea määritellä, kunnes joskus 50-60v. ikävuosien välillä rypistyvät, miehet varsinkin, kun eivät varo aurinkoa ja käytä voiteita. Ap

Vierailija
4/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä, nuorekkuus ja kauneus ovat erikseen. Toista voi jopa piristää kehumalla nuorelta näyttämisestä, jos ei pysty sanoa pokkana kauniiksi. Ajattele esim. Greta Thunbergiä, joka on yleisesti nuoren näköisenä pidetty, mutta ei yleisesti tunnettu kaunotar.

Juuri tuostahan minä aloituksessa kirjoitin, joten mistä olet eri mieltä? Ap

Vierailija
5/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, mutta moni näistä on sellaista ihmistyyppiä että tällä heitolla ne saa syömään kädestä ja sen jälkeen ne on helppo saada vaikka solmuun.

Vierailija
6/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nuoren näköinen, mutta en ollenkaan kaunis. En ollut nuorenakaan kaunis. Ja tällaisessa vauvanaamassa ikääntymisen merkitkin näyttää todella omituisilta ja epäsopivilta.

Vierailija
7/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, mutta moni näistä on sellaista ihmistyyppiä että tällä heitolla ne saa syömään kädestä ja sen jälkeen ne on helppo saada vaikka solmuun.

En nyt tiedä kuinka helposti saa solmuun, mutta yleisesti ottaen ihmiset pitävät siitä, että heitä sanotaan nuorennäköiseksi ja siksi sitä voi käyttää iskureplana. Kuten sanottua, sillä on mielestäni kaksi merkitystä, joista toinen on todellisuudessa: olet vanha. Ap

Vierailija
8/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. Lisäksi moni ottaa nuorekkaaksi / ikäistään nuoremmaksi kommentoinnin oitis kehuna mutta onko se oikeasti hienoa näyttää kolmikymppisenä naisena 13-vuotiaalta esiteiniltä?

Vierailija
9/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viisikymppisenä ärsyttää tuo kehu "nuoremmalta näyttäminen". En minä halua näyttää nuoremmalta. Minusta viisikymppisen, eikä myös vaikka kuusi- tai kahdeksankymppisen, näköisyydessä ei ole mitään vikaa, eikä nuoren näköisyys ole erityisen tavoiteltavaa. Äitinikin on 78, ja hyvin kaunis mielestäni. Vaikkei ole nuoremman näköinen.

Muutenkin koko ulkonäköön huomion kiinnittäminen on useimmiten lähinnä ärsyttävää, varsinkin jos se on huomiota asioille joille ei juuri voi ainakaan luonnon keinoin vaikuttaa kuten juuri ikääntyminen, silmien väri tai luontaiset kasvonpiirteet yleensä. En kaipaa vierailta ihmisiltä ulkonäköön pohjautuvaa huomiota, en ole kaivannut teini-iän jälkeen. Pukeutumisen ja meikin kehuminen on vähän enemmän ok, koska se on jotain jolla tietoisesti ilmaisen tyyliäni ja mielialaani, joka on sentään mun valinta, eikä jotain minkä kanssa olen vaan sattunut syntymään.

Vierailija
10/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nuoren näköinen, mutta en ollenkaan kaunis. En ollut nuorenakaan kaunis. Ja tällaisessa vauvanaamassa ikääntymisen merkitkin näyttää todella omituisilta ja epäsopivilta.

Kyllä osa ihmisistä viehättyy ns. vauvanaamasta ja pitää nimenomaan sitä haluttavana, vanhenemisen merkkeineenkin. Osa naisista pitää poikamaisista, pienikokoisista miehistä ja vielä useampi mies. Mutta sä itse et tunnu pitävän itsestäsi, siinä kai viestisi sisältö. Ap

Vierailija
11/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olin nuorena tylsän näköinen taikinanaama, vauvanpyöreyttä jonnekin nelikymppiseksi asti. Sen jälkeen pyöreä vauvanaama alkoi roikkua ja rypistyä. Eli ei käynyt sitä mitä toivoin, että iän myötä naama laihtuisi ja tulisi särmemmän näköiseksi. Miehillähän varsinkin, mutta joskus naisillakin, näkee joskus sitä, että entisestä tylsän näköisestä tissiposkesta tulee varsin hyvännäköinen mies 40-55 välillä, kun rasvaa lähtee naamasta ja kasvojen luusto tulee vahvasti esiin, ja silloin rypytkin vaan voi sopia siihen uuteen "jylhänkomeampaan" lookkiin. Mutta mulle siis se taikinanaama alkoi vaan roikkua. Onneksi en syntymärumana ole koskaan ulkonäön varaan rakentanut itsetuntoani, joten eipä tämä nyt haittaakaan.

Vierailija
12/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä käsitin aloituksen niin, että sinun mielestäsi nuorekkaaksi kehumiseen sisältyy useimmiten piiloviesti, että kohde on vanha, mutta kaunis. Jos kuulee itseä kehuttavan nuoren näköiseksi, voi olettaa olevansa todellisuudessa toisen silmissä kaunis, koska oikeasti ikäistään nuoremmalta näyttäminen on niin harvinaista.

Vierailija
13/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osa ihmisistä viehättyy ns. vauvanaamasta ja pitää nimenomaan sitä haluttavana, vanhenemisen merkkeineenkin. Osa naisista pitää poikamaisista, pienikokoisista miehistä ja vielä useampi mies. Mutta sä itse et tunnu pitävän itsestäsi, siinä kai viestisi sisältö. Ap

Eri, mutta tulen sanomaan että minulle juuri tuollainen pienikoinen siro mies, jolle ikääntyminen on antanut rouheutta ja särmää, on minusta aivan upean näköinen, paljon komeampi ja kuumempi kuin nuorena nättipoikana. Yksi sukulainen on sellainen, aina mietin siitä nuorempana että on jotenkin liian androgyynin ja miehenksi nätin näköinen ollakseen kuuma mun makuun, mutta 50 paikkeilla alkoi näyttää todella hyvältä kun sitä lähes tyttömäistä nätteyttä rikkomaan tuli harmaita ja ryppyjä ja vähän kuoppaa poskille.

Vierailija
14/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin viisikymppisenä ärsyttää tuo kehu "nuoremmalta näyttäminen". En minä halua näyttää nuoremmalta. Minusta viisikymppisen, eikä myös vaikka kuusi- tai kahdeksankymppisen, näköisyydessä ei ole mitään vikaa, eikä nuoren näköisyys ole erityisen tavoiteltavaa. Äitinikin on 78, ja hyvin kaunis mielestäni. Vaikkei ole nuoremman näköinen.

Muutenkin koko ulkonäköön huomion kiinnittäminen on useimmiten lähinnä ärsyttävää, varsinkin jos se on huomiota asioille joille ei juuri voi ainakaan luonnon keinoin vaikuttaa kuten juuri ikääntyminen, silmien väri tai luontaiset kasvonpiirteet yleensä. En kaipaa vierailta ihmisiltä ulkonäköön pohjautuvaa huomiota, en ole kaivannut teini-iän jälkeen. Pukeutumisen ja meikin kehuminen on vähän enemmän ok, koska se on jotain jolla tietoisesti ilmaisen tyyliäni ja mielialaani, joka on sentään mun valinta, eikä jotain minkä kanssa olen vaan sattunut syntymään.

Ensimmäisestä kpl ihan samaa mieltä. En ilahtuisi, jos minua kutsuttaisiin nuoremmannäköiseksi eikä muistaakseni kukaan ole kutsunutkaan. Kauniiksi minua on sanottu ja sanotaan vieläkin hyvin usein, myös naiset tulevat sanomaan. Mielestäni siinä samalla ja ehkä enemmänkin kehutaan nimenomaan tyyliä, erityisesti naiset liittävät siihen lähes aina jonkun tyyliin liittyvän kehun. Viimeksi vanhempi ikäiseni nainen nyt keväällä kaupassa tuli sanomaan, että "anteeksi, mutta pakko tulla sanomaan, että olet tosi kaunis ja upeasti pukeutunut" ja kyllä minä ilahdun tuollaisista kehuista. Ja itsekin usein sanon ihmisille jotain vastaavaa herkästi, jos on aihetta. Se on hyvä kysymys onko tuo oikeasti hyvien tapojen mukaista, koska ulkonäön kommentoiminen ei periaatteessa ole. Tähän mennessä kaikki ovat ainakin näyttäneet ilahtuneilta, joten en ole sen enempää pohtinut ennen kun sanon. Ap

Vierailija
15/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä kuinka helposti saa solmuun, mutta yleisesti ottaen ihmiset pitävät siitä, että heitä sanotaan nuorennäköiseksi ja siksi sitä voi käyttää iskureplana. Kuten sanottua, sillä on mielestäni kaksi merkitystä, joista toinen on todellisuudessa: olet vanha. Ap

Vanha tai ainakin ihan ikäisensä näköinen. Tuo on vaan sellainen heitto jolla on helppo saada se ventovieras vastapuoli hyvälle tuulelle ja ns myötämieliseksi vähän mielistelemällä ja kehumalla ulkonäköä, vaikka eihän siinä oikeasti edes ole mitään hienoa jos näyttäisi nuoremmalta kuin on.

Minkänäköinen muuten on se oikeasti ikäisensä näköinen ihminen? Yleensä ottaenhan liki kaikki on sitä mieltä, että näyttävät nuoremmalta kuin ikäisensä ja pitävät lähestulkoon kaikkia muita ikätovereitaan ikäistään vanhemman näköisenä. Eikö silloin ne vanhemmalta näyttävät näytä ihan ikäiseltään eikä ikäistään vanhemmalta? Ja 99/100 se itseään nuorekkaampana säilyneenä pitävä on ihan tasan yhtä vanhan näkoinen..

Vierailija
16/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi hirveän imarreltu. Kun mies sanoo että nainen näyttää nuorekkaalta se tarkoittaa sitä että "et näytä ihan niin rupiselta kurpalta kuin useimmat jotka ovat vielä tuossa iässä hengissä."

Vierailija
17/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä käsitin aloituksen niin, että sinun mielestäsi nuorekkaaksi kehumiseen sisältyy useimmiten piiloviesti, että kohde on vanha, mutta kaunis. Jos kuulee itseä kehuttavan nuoren näköiseksi, voi olettaa olevansa todellisuudessa toisen silmissä kaunis, koska oikeasti ikäistään nuoremmalta näyttäminen on niin harvinaista.

Olet oikeassa, sanoin minä niinkin ja sitten tuon saman minkä sinä sanoit. Eli olemme siitä jälkimmäisestä samaa mieltä. Kirjottelen näitä sen verran nopeasti, etten itsekään muista  kaikkea mitä aloituksessa on :)  Ap

Vierailija
18/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta tulen sanomaan että minulle juuri tuollainen pienikoinen siro mies, jolle ikääntyminen on antanut rouheutta ja särmää, on minusta aivan upean näköinen, paljon komeampi ja kuumempi kuin nuorena nättipoikana. Yksi sukulainen on sellainen, aina mietin siitä nuorempana että on jotenkin liian androgyynin ja miehenksi nätin näkö

Jep, juuri sitä tarkoitin. Eräs nuoruudenaikainen hyvä ystäväni on samanlainen tuossa kuin sinä, hänen kaikki poikaystävänsä ja miehensä ovat olleet tuota miestyyppiä, molemmat aviomiehet ovat olleet nuorempia myös. Ap

Vierailija
19/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olin nuorena tylsän näköinen taikinanaama, vauvanpyöreyttä jonnekin nelikymppiseksi asti. Sen jälkeen pyöreä vauvanaama alkoi roikkua ja rypistyä. Eli ei käynyt sitä mitä toivoin, että iän myötä naama laihtuisi ja tulisi särmemmän näköiseksi. Miehillähän varsinkin, mutta joskus naisillakin, näkee joskus sitä, että entisestä tylsän näköisestä tissiposkesta tulee varsin hyvännäköinen mies 40-55 välillä, kun rasvaa lähtee naamasta ja kasvojen luusto tulee vahvasti esiin, ja silloin rypytkin vaan voi sopia siihen uuteen "jylhänkomeampaan" lookkiin. Mutta mulle siis se taikinanaama alkoi vaan roikkua. Onneksi en syntymärumana ole koskaan ulkonäön varaan rakentan

Tuntuu pahalta, kun puhut itsestäsi noin rumasti. Ap

Vierailija
20/55 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuollainen iskurepla on iso turn-off. Osoittaa että kommentin heittäjällä on kielteisiä asenteita ikääntymistä kohtaan, ja jotenkin haikailee nuoruutta. Tulee vähän sellainen olo että mieluiten ottaisin nuoren, mutta kun en saa, niin nuoremman näköinen vanha lienee paras mihin pystyn. En halua tällaista ihmistä ainakaan mihinkään pidempään suhteeseen. Olen itse ikääntymiseni kanssa sinut, en halua turhia kriisejä siitä, että toinen ei sitä hyväky ja ehkä esim. seksi perustuu pelkästään siihen ettei näytä vaan vanhalta. Minä haluan luultavasti seksiä vielä seitsenkymppisenäkin, ja ihan taatusti näytän silloin vanhalta, joten kumppanin pitäisi haluta seksiä ihan nautinnon takia, ei koska kumppani on hottis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä