Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin lapset oikeasti ymmärtävät että syömme eläimiä?

Vierailija
19.09.2008 |

ja miten siitä heille kerrotte?

Itse syön lihaa ja samalla suljen mielestäni pois sen faktan mitä sitä ennen on tapahtunut ennen kuin lihapala päätyy lautaselleni. Ehkä siis joskus "kasvan aikuiseksi" ja alan kasvissyöjäksi. Muita samanlaisia? :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alkoi karttaa metwurstia, kun oli kaverilta kuullut, että siihen laitetaan hevosen lihaankin joskus.

Vierailija
2/8 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen kertonut asian aika suoraan kun siitä ovat kysyneet (ei nyt tietenkään mitään tarkempia yksistyiskohtia mutta noin yleisellä tasolla). Se riskihän siinä on että päättävät ryhtyä kasvissyöjiksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi lopettanut lihapullien ja hampurilaisten syönnin, koska ei halua sydä eläintä. Aika valveutunut lapsi pitää olla..

Vierailija
4/8 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut tapauksesta, että perheen lapset ovat halunneet lopettaa lihansyönnin. Ehkä ollut kyseessä erityisen "tiedostava" perhe, en tiedä.

3

Vierailija
5/8 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä eläintä pitäisi ennen syöntiä kohdella hyvin.

Meillä esim. ongitaan usein ja poika 5v on aivan innoissaan kun pääsee syömään itse onkimaansa kalaa.

Kerron hänelle, että tapan kalan heti kun se nostetaan vedestä vääntämällä niskat nurin, ettei se turhaan kärsi.

Vierailija
6/8 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lihansyönti ole kuitenkin aika luonnollista ihmiselle? Niin on tehty aikojen alusta asti. Ja eläimet syövät toisiaan: pöllö hiiriä, siili matoja jne. Näitä meillä juuri pohdiskellaan, lapsi nyt 4v.

Vierailija
7/8 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkevät konkreettisesti kun isä metsästää, nylkee jne. Eivätkä ole asiaa kauhistelleet sen enempää. Itsekin olen pienestä pitäen ollut isäni mukana jänismetsällä, ja hyvin on aina liha maistunut.

Vierailija
8/8 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kerrotaan suoraan mitä elukkaa syödään. Ei meillä olla mitenkään asiaa peitelty tai kaunisteltu, eikä lapsi ole siihen mitenkään reagoinut. Ei myöskään munien syömiseen, vaikka tietääkin että linnut kuoriutuvat munista (en muista olenko kertonut sen ettei kaupan kananmunista kuoriudu tipuja mutta anyway). Meillä tosin syödään lihaa vaan pari kertaa viikossa, eli kasvispainotteisesti (ekologiset ja eettiset syyt).

En ole kokenut asiaa ongelmaksi, on lapselle (3 v) kerrottu myös se että monet eläimet syövät muita eläimiä. Niinhän se luonnossa toimii, mitä sitä kaunistelemaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi