Lue keskustelun säännöt.
painaako muilla rv 22-23 menijöillä rakkoa ja alapäätä yleensä?
23.03.2007 |
Eli kokoajan on tunne että pissattaa ja että painaa tonne alas kokoajan. Onkohan mun lihakset vähän huonot vai mistähän vois johtua. Onko mielipiteitä?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ja painon tunne alkoi vielä aikaisemmilla viikoilla niin, että menin yksityiselle tarkistamaan, että kaikki on kohdallaan. Ja niinhän se sanoi, että vauva on " epätavallisen alhaalla" ja sen tähden painaa virtsarakkoon ja muutenkin tuonne alas. Tuntui sille, että niinkuin veri olisi pakkautunut koko ajan sinne. Gynis sanoi, että tää vaiva tulee usein uudelleensynnyttäjille, kun paikat ovat löysemmät ja lantionpohjanlihakset ym siellä ovat huonommassa kunnossa kuin ensiodottajalla. Mulle siis toka tulossa alle kahden vuoden ikäerolla. Mutta mä muistan kyllä saman homman ekasta raskaudesta, ja silloinkin kävin tarkistuttamassa tilanteen noilla viikoilla. Eikä mitään hälyyttävää silloinkaan ollut.
Kannattaisi tosin tarkistuttaa, ettei sulla ole streptokokki-b bakteeria positiivisena alapäässä (40% naisilla on), joka saattaa myös aiheuttaa vastaavia tunteita ja ennenaikaisia supistuksia. Multa se löytyi ekassa raskaudessa juuri noilla viikoilla, mutta tässä raskaudessa se on negatiivinen ja silti samat vaivat. Ei siitä positiivisuudesta muuta haittaa ole, kuin että synnytyshetkellä sen olemassa olo pitää tietää, ettei tartu vauvaan esim. silmätulehduksen muodossa.
Paljon toivoa paremmasta olosta paineen suhteen ei oikein ole, kun vauvahan vaan kasvaa koko ajan, ja painon tunne siis senkuin lisääntyy... :( Aina sanotaan, että pissahädän tunnekin vähenee puolessa välissä raskautta, mutta mulla sekin on vaan pahentunut jatkuvasti... Mä jouduin jäämään saikulle jo viikolla 24, kun olo oli jo niin inhottava ja supistelikin aika paljon.
Nyt mun masuasukki on jo niin alhaalla, että sen päätä ei enää edes tunne lääkärikään vatsan päältä, ja se painaa tosi ikävästi kaikkia hermoja ja paikkoja tuolla alhaalla ja olenkin lähes puolet vuorokaudesta makuullani kylkiasennossa, kun kaikki muut tuntuvat niin pahalle. Ja tosiaan tuntuu sille, että vauvan pää olisi jo puoliksi ulkona... Kokeilepa tukivyötä, sekin saattaa auttaa.
Tsemppiä sulle ja mukavaa odotusta noin niinkuin muuten!
Bebe-b rv 36+0