Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* HELMIKUISTEN VIIKONLOPPU *

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaas te muut minua..

Mulla on tällänen " ongelma" ..neiti tosiaan nukkuu aamuisin 4-5 tuntia putkeen,päivällä n.3-4tuntia ja iltayöllä kans 4-5 tuntia,muuten sit lyhyempiä pätkiä ja hereilläkin on toki välillä..noh kuites tissi maistuu sen verran harvoin että maidon tuotanto on vähentynyt,iltaisin saa antaa korviketta lisäksi mutta öisin sit on AINA sänky märkänä kun tissit tulee jo yli..

Eli lopettaakko imetys kokonaan?Herätänkö vauvan tissille esim.2 tunnin välein?vai lypsänkö öisinkin niin ettei kerkee tissit tulemaan yli?Vaiko mitä tekisin ettei ois aina sänky märkänä ja että iltaisinkaan ei tarvis antaa sekä tissistä että pullosta..

Moni varmaan ihmettelee että miksi tollasia kyselen mutta aika rasittavaa on kun joka aamu on sänky märkänä,saa pestä liivit,paidan ja suojan mikä on rintojen kohdalla..ennemmin ois täysimetyksellä kun tälläisellä osittaisella.Mutta tosiaan en tiedä mitä tehdä kun tyttö nukkuu noin pitkiä pätkiä.

Mutta nyt pakko mennä kahvin keittoon,palaan myöhemmin tänään lukemaan viestejänne ja kirjottelemaan lisää!

Jonzu ja " Vilma" 3vkoa2pvää

Vierailija
2/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa perjantaita vaan kaikille!:)

En ehtinytkään eilen pinoutua kun meni koko päivä siivoillessa! :) Raahasin vintiltä esikoisen lelulaatikon alas ja kyllä hän oli tyytyväinen kun sai rakkaat lelunsa takaisin! :) Olivat siis muuton jäljiltä jääneet vintille osa leluista, alhaalla oli ollut lähestulkoon vain isänsä vanhoje pikkuautoja + joululahjaksi saamansa lelut. Tuli samalla käytyä läpi nuo anopin säästämät rojut (on siis säästänyt 20 vuotta risoja pikkuautoja!) ja iso muovipussillinen lähti kohti kaatopaikkaa! :)

Mistäs nyt taas olikaan puhuttu? Ei millään muistu mieleen.. Tuli muuten semmoinen mieleen, että voisiko aina uuden pinon avaaja linkittää tuon edellisen pinon tähän alkuun, niin on helpompi käydä lukaisemassa sieltä mahdolliset uudet viestit ja päivän puheenaiheet? Se linkityshän tapahtui niin, että avaat edellisen pinon ja sitten vain kopioit tuon osoitekentän tuolta ylhäältä ja liität sen uuteen viestiin. (jos joku ei muista) :)

Niin juu, noista vauvan RYTMEISTÄ ollut puhetta. Meillä on ollut alusta lähtien ihan selkeä rytmi (kuten oli jo vatsassakin). ;) Eli aamulla heräämme joskus 8-10 välillä, sitten syödään ja seurustellaan tunti pari. Siitä päiväunet pitkälle iltapäivään (n.4h). Herääminen siis riippuu siitä, koska nukahtaa eli n. 14-16. Sitten taas syödään. Jos herännyt jo klo 14, niin jatkaa uniaan tuonne klo 16-17. Sitten taas syödään ja hieman känistään ja ähistään. N. klo 18 isi tulee kotiin ja ottaa Sinnan hoiteisiinsa. Yleensä tällöin tulee myös kakka. ;) Sitten välistä huudetaan, kitistään, seurustellaan, syödään, taas kitistään ja huudetaan kunnes klo on jotain 20-22, jolloin käydään yöunille. Yöllä syödään joskus kolmen maissa ja sitten jatketaan unia äidin vieressä (kun nukahdetaan yleensä syömiseen) ja nukutaan n. klo 6-7, jolloin hieman tankataan ja jatketaan unia aamuun (klo 8-9). :) Meillä siis aina nukahdetaan syliin, josta sitten kannetaan omaan sänkyyn nukkumaan, paitsi ensimmäisen yösyötön jälkeen jää viereen.

Nyt ei muistu muuta mieleen, joten palailen myöhemmin jos tulee kommentoitavaa.. :)

Ja jos ei, niin [color=fuchia] ♥ Hyvää viikonloppua kaikille! ♥ [/color]

-frog2 ja Sinna-tyttönen, 7+vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et anna sitä korviketta iltaisin, niin vauva herää sitten useammin syömään. Eli siis nälkäinen/tyytymätön lapsi ei nuku! Näin minulle sanottiin neuvolassa ja olen sen itsekin todennut. Eli siis jos et annakaan sitä korviketta, niin herää aiemmin jo syömään ja siten tissit tyhjenee ennen kuin vuotavat yli.

Toinen vaihtoehto on pumpata tissit tyhjiksi ennen nukkumaan menoa, jolloin eivät sitten ehkä tule ihan niin täyteen öisin. Syötätkö muuten yöllä vauvaa kuinka usein? Ja pullosta vai tissiltä? Ja nukutko mahallaan? Selinmakuulla tissit ei ainakaan niin helposti ala vuotamaan..

Tässä nyt joitakin vinkkejä.. toivottavasti on apua, eikä tarvitse imetystä sen takia lopettaa! :) Tiedän kyllä, että on ärsyttävä vaiva, itsellä oli samaa esikoisen kanssa! Tsemppiä!:)

Vierailija
4/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikäs meillä viime yö meni taas loistavasti, ainoa häiriötekijä oli taas meidän 3.v neiti joka kipusi sänkyymme tuossa klo 03.00 ja potki siinä sitten aamuun asti, JEE =( Vauva söi 4 kertaa yöllä mutta nukkui siis 21-08 muuten tosi rauhallisesti. Eilen illalla oli meillä myös jo vähän kitinöitä, vauva kun on tosi huono röyhtäisemään, mutta heti kun saa kunnon röyhtäisyn aikaiseksi niin johan helpottaa.

Mulla tulee yöllä myös rtissit ihan täyteen ja jos vauva nukkuukin pidemmän pätkän kerralla niin tissit pitävät mut puoliksi hereillä ja se on tosi kurjaa. Mulla kyllä maitoa riittää vaikka illalla vauva syökin melkein koko ajan. Edellisten lasten kanssa nuo tissit ovat " oppineet" kyllä sitten jossakin vaiheessa tuon rytmin eikä noita ylivuoto ongelmia ole ollut juurikaan, en kyllä muista missä vaiheessa tämä on tapahtunut. Mä en siis anna kyllä missään välissä korviketta kun ei oo tarvetta, mutta luotan siihen että jossakin vaiheessa tämä kysyntä ja tarjonta kohtaavat =)

Ihanaa kun ovat luvanneet viikonlopuksi ainakin meille tänne etelään, tosi lämpimät kelit. Mekin päästään sitten vihdoin jo ulkoilemaan.

Nyt täytyy lopettaa, neuvolan-täti tulee...

t.kolomonen+typy 10 pv

Vierailija
6/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!!

Pari päivää taas mennyt ihan tosi nopeasti ettei oikein koneelle oo ehtinyt. Eilen siivosin ensin aamupäivällä auton ja iltapäivällä kodin eli puuhaa riittää. Yritin vähän vihjailla miehelle et jos hän sitten viitsisi estä sen auton ulkoa kun on ihan karsean rapainen...todennäköisesti saan sitten ensivkolla ihan itse pakata muksut autoon ja ajaa autopesulaan...mur. Meillä kun mies käyttää autoa vähemmän kuin minä kun hän kulkee työmatkat fillarilla ;O)

Meillä nyt nukahdetaan yöunille 22-24 välillä joten ei mitenkään aikaisin. Ja kun poika tottunut siihen et saa äidin kainalossa köllötellä niin eipä meinannut eilen rauhoittua millään kun yritin vielä lattioita pestä 23 aikaan. Mutta ihme ja kumma heräsi syömään vasta 5.30 kun yleensä syö noin kolmen tunnin välein yölläkin. Ei kyllä haittais vaikka alkais yöllä nukkua pidempää pätkää.

Vaipoista: Meillä kans pampersin vaipoista ohivuotoa, koko selkä/kylki märkänä pariinkin otteeseen eli liberoita jatkossa. Muutenkin mun mielestä pamperssista tulee nopeemmin nihkeä ja täysi pissoista. Ja meillä vaihdetaan vaippaa aika usein kun melkein joka vaippaan vielä(kin) pääsee joku pieru/kakka.

Mites isommat lapset. Onkos tullut mitään erityistä. Meillä tuo vanhin on kastellut sänkyään ja saa kivoja raivareita ihan älyttömistä asioista. Terkkari vaan totes et koita jaksaa antaa myönteistä huomioo ja paljon...En tiedä sitten kokeeko hän pikkuveljen enemmän uhkana itselleen kuin siskon kun silloin kun pikkuneiti syntyi ei tämmöistä ollut. No toivottavasti menee pian ohi...

Tälläistä meille tänään ;O), mukavaa kun on aktiivista porukkaa.

terkuin: calmus & pesue

Vierailija
7/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukahtaa n.21-23 joko omaan sänkyynsä meidän makuuhuoneessa tai torkahtaa syliin. Sylistä sänkyyn siirrettäessä tosin yleensä herää vielä hetkiseksi tuhisemaan. Aamulla herätään ja syödään klo 8-9, sit on reilun tunnin hereillä ja nukkuu puoleen päivään. Iltapäivän ja illan rytmit on vaihtelevia, nyt nukahti juuri itsekseen pinnasänkyyn kun sinne laitoin. Vaunuihin nukkuu myös nopeesti itsekseen, samoin turvaistuimeen jos reissuun lähdetään. Syliin ei meillä siis oikeestaan nukutella eikä siis tissille myöskään. Olalle joskus tietty nukahtaa heti syötyään ja sylissä on iltaisin pitkät pätkät ja siihen saattaa sipata. Mut pääasiassa siis laitan sänkyyn nukkumaan kun alkaa siltä vaikuttaa että kohta uni tulee.

Tuohon tissien ylivuotoon kommentoisin vielä, että samaa ongelmaa oli minullakin viime viikkoon asti. Sen jälkeen on joko syöntimäärät kasvaneet huimasti tai maidontuotanto hiipunut, sillä nyt ei lypsytarvetta ole, mutta neiti on tyytyväinen, korviketta en ole koskaan tarjonnut ja yhdestä rinnasta syö kerrallaan. Samaan aikaan ole myös huomannut, että palelen helpommin, joten varmaan on hormonitoiminnassa jotain tapahtunut. Ennen raskautta olin myös varsinainen vilukissa, mutta koko odotusaikana ja ekoina viikkoina sen jälkeen oli lähinnä kuuma jatkuvasti. Syöminen ja juominen on ennallaan, joten siitä ei johdu. Nyt oikeestaan ennemmin pohdin, että miten saisin hiukan tuotantoa kasvatettua, sillä mielestäni on ihan hyvä että maitoa kertyy vähän pakkaseenkin. On sitten varastoa jos on itse poissa eikä tarvita korvikkeita. Joka syötön jälkeen toisen rinnan pumppaamalla tuotanto kai kasvaisi, mutta olen vaan liian laiska... Vauvan ruokarytmi 3-4 h, yöllä menee kerran 5h.

Nyt jatkamaan kiitoskorttien tekoa!

äippä + pinja 6vko

Vierailija
8/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eilisen ja tämän päivän aikana käynyt aika paljon vieraita, joten en oo koneelle ehtinyt juurikaan istahtaa..

Nätit ilmatkin on vetäneet ulos liikkumaan.

Meillä tuntuu olevan Vilpulla aika lailla samanlainen rytmi kun teillä Frog!

Sillä erotuksella, että meillä syödään ensimmäisen kerran aamuyöllä siinä 4-6 aikaan ja nukutaan sitten vierekkäin aamuun.. Välillä saatetaan syödä vaan toinen tissi ja sit n. tunnin päästä toinen.

Ja toi rytmi on tullut vauvalle ihan itsestään!

Tänään on uni ollut aika rikkonaista pitkin päivää, mutta toivottavasti yö sujuu kuitenkin paremmin!

Eipä tässä kummempia

mammutti ja Vilppu 3vk

Vierailija
9/19 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan jo telkun ääressä kahvikuppi kädessä, kun esikoinen päätti tänä yönä rynniä meidän sänkyyn. Tila loppui kesken multa ja vauvalta, joten pakko oli nousta. Muuten yö meni hienosti jälleen kerran.

Neuvolan-täti kävi eilen ja mun ei kyllä tartte olla huolissan siitä että riittääkö maito. Tyttö oli kerännyt painoa 10 päivässä 4040 g (3855g oli syntymäpaino) eli tosi hyvin kasvaa!

Calmus kyseli isommista lapsista. Meillä myös molemmat " unohtavat" käydä vessassa ja kömpivät vuoronperään meidän sänkyyn ja esikoinen (4.v) on ollut myös aika itkuinen ja vihainen mulle. Kai tämä pikkuhiljaa tuosta ohi menee?!

Te joilla ristiäiset ovat jo olleet tai on jo suunniteltu niin mitä tarjositte/tarjoatte vieraille? Teittekö itse vai tilasitteko jostakin valmiina?

Sporttari: Miten tuon takapuolen sais pienemmäksi? Mulla on noi raskauskilot jääneet tuohon lantiolle kivasti ja reisiin =( YÖK!

T.KOLOMONEN+TYPY 11 PV

Vierailija
10/19 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aurinko paistaa ja hienot kelit luvassa viikonlopuksi, muuten oisin ihan zombie: vauva valvoi illalla klo 20 - 03!!! ja toi loppuyö oli pelkkää huutoa. Täytyy varmaan maanantaina sittenkin varata se vyöhyketerapia-aika. Aamulla vaipassa oli vihreää kakkaa eli kyllähän sillä masu on ollut kipeä :( Onneksi kerkesin illalla käymään lenkillä, sai kerättyä vähän voimia hyssyttelyä varten. Teki muuten sauvakävelylenkki tosi hyvää hartioille! Ja kyllä uni maittoi kolmelta kun vauva vihdoin nukahti!!

Nyt meni sitten tosi tyytyväisenä parvekkeelle nukkumaan heh . Mikähän siinä on että vaunuihin nukahtaa AINA silmänräpäyksessä! pitää varmaan öisinkin ruveta vaunuihin nukuttamaan jos sama härdelli toistuu joku ilta. Toivottavast ei.

Esikoinen on kipeä, yskii, nenä valuu ja illlalla oli kuumetta. Toivottavasti ei tartuta vauvaa.

Tämmöinen lauantai-aamu täällä...

Viherrys & Tyyppi 1kk+5v

Vierailija
11/19 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kolomoselle sanoa, että me varmaankin tilataan valmiina ruoka + kahvimakeat eli kakku ja jotain muuta. Saa itse keskittyä vain ristiäistunnelmaan ja vauvaan eikä tartte stressata leipomisten sun muiden kanssa. Ei olla vielä tarkemmin päätetty että mitä, mutta ajattelin kysellä tarjouksia, pitopalveluilla on varmaan hyviä ehdotuksia valmiina. Myös äitini on kyllä tarjoutunut leipomaan mut katsellaan nyt mihin päädytään.

Vierailija
12/19 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!

Ihanaa oli nukkua ennätyspitkä yöpätkä ;) meillä kun ne on olleet aika harvinaista herkkua. Ilona nukahtaa (kuten monilla muillakin) aika myöhään unille 23:00-24:00 mutta niin oli masussa ollessaankin. Ja nyt viime yönä heräsi ensimmäisen kerran syömään 04:30 eli sain melkeinpä 5h putkeen unta.Ja sitten seuraava syöttö olikin vasta 08:00 jolloin esikoinenkin heräili.

Siitä huolimatta että pari edellistä yötä onkin mennyt mukavasti, niin huomaa yhä, että väsymystä on mutta ei enää niin yliväsymystä, että pinna olisi kireällä vaan sellaista normaalia,you know.Joka varmasti helpottaisi ihan lyhykäisillä päikkäreilläkin.

Ristiäisistä joku kyseli.Olemme bruukanneet järjestää ihan kunnon kokoiset ristiäiset koska muita juhlia ei ole näillä näkymin näkyvissä ennen rippijuhlia ;) Sinne olen pyytänyt tutun catering-firman järkkäämään kinkku- ja kasvisvoileipäkakut sekä vadelmasuklaa täytekakun (ihanilla koristeilla) ja pullakranssit.Sitten vaan kahvit,teet ja mehut/limut.Hän hoitaa myös pöytien koristelut ja kukat sekä tarjoilun joten pääsemme todella helpolla.Vain rahaa pöytään..Mutta stressiä en suostu noista juhlista ottamaan ja esikoisen kohdallakin se todettiin kaikesta parhaimmaksi ratkaisuksi koska porukkaa tuli kuitenkin n.60hlöä. Ja kirkon seurakuntasalinhan saa liinojen hinnalla muutamaksi tunniksi kastetilaisuuden jälkeen joten siihen ei mene rahaa.Vaikka kalliiksihan se tulee kestittää tuo ihanan kokoinen lähisukukin. Mutta nää on näitä once in a lifetime juttuja joten on vaikea laskea hintaa ihanille muistoille sitten vuosien päästä.

Oletteko muut jo huomanneet ensihymyjä ja minkä ikäisenä pikkuisenne on niitä väläytellyt? Olen ollut nyt huomaavinani ihan kunnon hymyjä (jotka ei olis masuväänteitä) eilen ja tänään vaikka ihan täysin kohdistetusti Ilona ei minusta vielä katsokaan tätä maailmaa. Mutta kuitenkin se hymy tulee sillä lailla luonnollisen ja aidon näköisesti.

No mitäpä tähän muuta lisäämään.Ihana ja aurinkoinen päivä ja ilmsein lämminkin tänään tulossa joten uloshan se on lähdettävä lenkille.

Mukavaa päivää kaikille!

Kaksosnainen ja Iltsukka 4vko 4pvää

Vierailija
13/19 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava ilma! Harmi vaan, ettei vauvelin isosisarukset eikä mieskään oikein ole yhtä ulkoilevaa sorttia kuin meikäläinen, pitkän suostuttelun jälkeen lähdettiin reiluksi puoleksi tunniksi ulos klo 16 : / Minä lähtisin mielelläni heti aamusta nauttimaan keväästä.

No, käytiin noutamassa ristiäiskakut sentään, että asioita tuli hoidettua, huomenna on sitten ristiäiset. Kakut on tilattu ja muut suurinpiirtein kaupasta ostettua, ei mitään itse leivottua eikä toisaalta pitopalvelujakaan.

Milli on ollut tänään kovin rauhallinen jälleen, jippii!

En muuten vieläkään osaa tulkita kunnolla vauvan itkua, olenko poikkeus? Vähän jotain hapuilevaa tulkintaa teen kyllä, tyyliin " ahaa tämä on käskevä itku, nälkä todennäköisesti" - mutta sitten ei olekaan, vaan väsy... ja sen koliikkityyppisen tunnistaa, mutta paljon on " yleiskitinää" , jota ei pysty tulkitsemaan kuin kokeilemalla eri vaihtoehtoja.

Kolomonen kyseli peffanpienennysjumpasta, se onkin haaste! Tai oikeastaan sama pätee mahaankin, että paikallispienennys ei kovin hyvin toimi, rasvaa kun palaa koko kropasta tasaisesti, jos laihduttaa.

Mutta yksi ehkä tehokkain kiinteytysvinkki on: nousu rappusia tai rappusten puuttuessa matalahkolle jakkaralle ja alas, ja toistoja vaan paljon. Esim. lasten tuoli sopii hyvin, ylös ja alas maagiset 100 kertaa.

Nyt ristiäisvalmisteluihin...

T: Sporttari ja huomenna virallisesti Milli

Vierailija
14/19 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti saunailtaan jotan ollaan lasten kanssa keskenään :o/ No saahan tuo mennä mut iltaisin on vaan mukavampaa kun on kaksi laittelemassa noita muksuja nukkumaan kun tämä pikkumies vie mun aikaan iltaisin ihan kiitettävästi...

Ristiäisistä: Meillä ne ovat viikon päästä, kotona pidetään ja vieraita tulee parisenkymmentä. Tarjoilusta: meillä on myös ruokaa kun on lapsivieraita ja vähän kauempaa tulevia. Kahvipäydän tarjoilut on mummit luvanneet hoitaa kakkua lukuunottamatta. Eli ruoka ja kakku jää itselle ja ei osteta valmiina vaan tehdään itse...sisko lupautunut avuksi ;o)

Hymystä: meillä poika hymyili mulle kolmen viikon iässä ja iskälle ja sisaruksille parivkoa myöhemmin. Ihan tajuttoman söpön näköistä!!! Vauvat on suloisia...

Kävin muuten kevennyspuolen listaan laittamassa hyötyjumppa vinkkejä ;O)

Nyt vauvalle ruokaa...

terkuin: calmus & pesue

Vierailija
15/19 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas se olikaan " ongelmiini" ehdottanut etten antas korviketta illalla..ikävä kyllä se ei onnistu kun neiti syö tissit tyhjiksi ja kohta taas kitisee maitoa,anna siis taas tissiä mut kun niistä ei enää tule mitään niin neiti alkaa raivoamaan,sitten on pakko antaa korviketta että saa neitin rauhoittumaan ja nukahtamaan..niinä iltoina jolloin en ole antanut korviketta niin neiti on valvonut 03 asti ja sitten onkin tuo nykyinen aika säännöllinen rytmi IHAN sekaisin,eli ei oikeen onnistu tuo,muuten onnistuisi mutta kun hoidettavana on nuo kaksi muutakin lasta niin ei jaksaminen riitä jos joka yö venyy 3 asti.:(

Pitää koittaa nyt ahkeraan vaan lypsää että maidon tulo lisääntys ja neiti sais iltaisinkin masun täyteen äidinmaidosta.

Meillä ei vielä ristiäisten päivää oo päätetty mutta äitini lupasi tehdä kakun ja itse teen pullaa & jotain suolaista piirakkaa,keksit ostan.Paljoa ei tarjottavaa tarvi kun kutsutaan vaan meidän vanhemmat,isovanhemmat (joita on enää vain 2),sisarrukset ja neitin kummit.

Ja jos vain papille käy niin lapsi kastetaan kotona.

Nyt tyttö heräs ja itkee nälkää.Palailen taas kun ehdin.=)

Jonzu ja neiti 3vkoa 3pvää

Ainiin..minäkin mielelläni otan kaikki kiinteytys jne vinkit vastaan. :)

Vierailija
16/19 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kaunis kevätkeli vetää Helmet ulkoileen, kun täällä ei näy ketään!!

Meillä joudutaan nyt katseleen ihanaa auringonpaistetta ikkunasta, kun ollaan lähdössä kyläileen hetken päästä. Jos sitten iltapäivällä pääsis ulos!

Meillä ei edelleenkään ristiäisistä ole tietoakaan, mutta kai niitä pitäis alkaa suunnitteleen, ettei tule kiire!..Ja se nimikin olis hyvä jo keksiä, ettei tarvitse papilta kysyä, että minkä nimen antaisit..heh..

Olen miehelle muutamia vaihtoehtoja esittänyt nimestä, mutta ne ei kelpaa.. Mulla loppuu vaihtoehdot, kun niitä ei montaa ole.

..jaahas, on mentävä..poika heräs syömään

mammutti ja Vilppu 3vk ja 2pv

Vierailija
17/19 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan kaikki muistaneet viime yönä siirtää kelloja? :)

meillä onkin neiti sitten alkanu olla pidempiä aikoja hereillä.. hyvin saattaa olla 2-5 tuntia päivän aikana. tänään tarvii varmaan mennä hieman ulkoilemaan kun tuo ilma nyt sallii. viivi on kyllä vähän lämpöisen ja tukkoisen oloinen, mut ei valita. mahtoiko tuo perjantain hoitopoika (4v) tuoda jonkun pöpön mukanaan..? ehkä.

sisko on pyytäny jo muutamana päivänä viiviä hoitoon.. loukkaantu varmaan kun en ole suostunu antamaan :P ei vielä nyt sentään näin pikkusta, vaikka iso onkin..

RISTIÄISIST: meillä vieraita kutsuttu kourallinen sekä viivin kummit (2) ja sylikummi. näiltä sitten tulee lapsosvieraita ihan mukava määrä. tarjoiluna voileipä- ja täytekakkua (mies tekee, itse avustan), kääretorttu (leipomosta), pikkusuolasta ja lapsille jäätelöä (pinnalle vaaleenpunasia sydän-nompparelleja).

sit on pakko kysellä hiukan MIGREENIstä.. onko kellään? miten raskaus- ja nyt vauva-aikana? -- itelläni toi migreeni oli ennen raskautta aika ikävä ja söin clotamia kun särky alko. valot ja äänet oli niin rasittavia kun vaan voi olla, pahensi särkyä kunnolla entisestään. koko raskauden aikana oli ainoastaan kaks kohtausta ja nekin todella pahoja, lääkkeitä kun en syöny lainkaan (panadol ei auttanu niihin). nyt sitten oli taas eilen migreeni. päätä särki koko päivän ja iltaa kohti vaan paheni. yllätys ei lääkkeitä eli ihan luomuna piti parannella ja viivi tietysti tykkäs olla hereillä ja tissillä kun ite olis halunnu huilata. vaikuttaakohan nuo hormonimuutokset tohon migreenin laukeamiseen kun tuo imetyskin nyt on jääny vähemmälle..?

ja sitten hetkeksi huilailemaan,

Heidi & Viivi (perjantaina täytti 1kk)

ps. NIMIONNITTELUT millille sekä muille tänään kasteessa nimen saaneille :)

Vierailija
18/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki hoksaa kun yleensä aina tulee kirjotuksia edelliseenkin pinoon...

Täällä on taas tänään ollut " selkä kaarella" -huutamista. Sillä erolla tosin että sinnikkäällä sylissä heijailulla ja tuutulauluilla sammui... Koliikistahan oli aiemmin puhetta, minäkin perun puheeni siittä, sitä iltahuutoa kesti viikon verran mutta nyt on kaks iltaa mennyt ilman sitä " koliikkihuutoa" vaikka rauhaton ja itkunen onkin muuten ollut myös nämä kaks iltaa.

Hyvää vloppua! Me lähtään reissuun

Hannele + poika

Vierailija
19/19 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, just kun purnasin täällä eilen ettei meidän vauva nukahda " ihmisten aikoihin illalla" , niinjohan se heti eilen nukahti 21.30 ja tankkas vaan pikaisesti vielä 23!! ja sitten söikin normaalisti yöllä . Mikä lie sattuma! Joka tapauksessa eilen heräsi jo viideltä vikoilta päikkäreiltä , eikä lähdetty enää sen jälkeen vaunuilla mihinkään (nukahtaa vaunuihin laitettaessa aina heti), eli jäi ne iltatorkkumiset vähemmälle. joka tapauksessa, olipa ihanaa nukkua univelka pois ja herätä aamuseiskalta pirteänä!

Pesin justiinsa ikkunat, nyt saa kevätaurinko alkaa porottamaan meille sisäänkin asti :D

nyt pitää mennä taas!

Viherrys & Tyyppi 1kk+4pv