Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoitorinki käytännössä toimii?

Vierailija
03.06.2025 |

Jos haluaa päikyn sijaan lapsensa hoitoon ns. hoitorinkimallilla, niin miten tämä käytännössä toimii? Meitä on kolme perhettä, jotka haluttaisiin päikyn sijaan lapsillemme yksityinen hoitaja. Eli voitaisiin perustaa hoitorinki. Käsitin että siinä olisi kiertävä vuoro niin, että hoito vuorotellen jokaisessa kodissa ja muut kaksi tuo lapsensa sinne. Mutta miten kaikki lounaat ja välipalat? Kuka ne hankkii ja tekee? Missä säilytetään? Entä astiat? Missä lapset nukkuu päiväunet? Pitääkö siis jokaiseen kolmeen kotiin ostaa kolmet patjat, tyynyt ja peitot? Entä lelut ja muut leikkivälineet? Entä sadevaatteet, kumpparit ym? Kokemuksia hoitoringistä kellään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaat ja välipalat tekee hoitaja tietenkin siellä missä ollaan. Kaapista ottaa astiat. Ruokakulut jaetaan. Lapsilla omat vaatteet. Leluista pitää sopia. Ettekö voi itse sopia noita juttuja? Meillä oli hoitaja, kun olin pieni ja ihan helposti onnistui. 

Vierailija
2/7 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitorinki on kauhea sana ja kuulostaa painajaismaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unohda kolmea syöttötuolia, kaksosrattaita tai kaksia rattaita, kolmea pottaa jne.

Vierailija
4/7 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounaat ja välipalat tekee hoitaja tietenkin siellä missä ollaan. Kaapista ottaa astiat. Ruokakulut jaetaan. Lapsilla omat vaatteet. Leluista pitää sopia. Ettekö voi itse sopia noita juttuja? Meillä oli hoitaja, kun olin pieni ja ihan helposti onnistui. 

Lähinnä tarkoitin kuka käytännössä aina hakee ne ruoat kaupasta ja huolehtii että on oikea määrä ruokia ja miettii mitä ruokia ja välipaloja. Vaatteista tarkoitin että kun päiväkodille voi viedä ne sadevaatteet ja kumpparit ja vaihtovaatteet ja ne on aina siellä säilytyksessä ja valmiina, niin miten hoitoringissä sitten. Olen autoton. Siksi en voi joka päivä raahata peittoa, tyynyä, sadevaatteita, kumppareita, pottaa, vaippoja, vaihtovaatteita ym. 

Kysyin käytännön kokemuksia miten nämä on ratkaistu. 

Ap

Vierailija
5/7 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa myös ensiaputaidot. Ettei joku vedä kurkkuunsa jotain. Turvallisuusasiat yleensäkin ympäristössä. Iät pitää huomioida leikkimisessä. Tytöt haluavat eri asioita kuin poika. Sitten iän mukaan pitää kai joitakin taitoja opetella ne näkee kirjasta ja on ehkä lueteltu, tasapaino, kädentaidot, liike sisällä, rytmitaputus, äänen kehittäminen, temppurata tms. Ei silti liikaa suoritusta, leikki on hyvä. Lapset ovat yleensäkin vilkkaita tietyssä iässä, mikä pitää huomioida ja ääntä voi lähteä.

Vierailija
6/7 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt jo on tiedossa ettet voi siirrellä lapsesi tavaroita kodista toiseen, niin järjestely ei ole sinua varten, ellei sinulla sitten ole rahaa ostaa kaikkii rinkiläisten koteihin tavaroita valmiiksi ja heillä tiloja sen säilyttämiseen (ja sinulla heidän tavaroidensa säilyttämiseen).

vaihtoehto on, että annat oman kotisi pysyävksi lastenhoitopisteeksi, tai sitten rinkiläisten kanssa sovitte vaikka, että kuukausittain vaihtuu kodit.

paljon riippuu siitä miten itse järjestätte, kekseliäisyyttähän se vaatii

ja kun ongelmanasi on ettei ole autoa, niin solmi hoitorinki silloin lähellä asuvien kanssa, jos mahdollista

Vierailija
7/7 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tarkoitin kuka käytännössä aina hakee ne ruoat kaupasta ja huolehtii että on oikea määrä ruokia ja miettii mitä ruokia ja välipaloja. Vaatteista tarkoitin että kun päiväkodille voi viedä ne sadevaatteet ja kumpparit ja vaihtovaatteet ja ne on aina siellä säilytyksessä ja valmiina, niin miten hoitoringissä sitten. Olen autoton. Siksi en voi joka päivä raahata peittoa, tyynyä, sadevaatteita, kumppareita, pottaa, vaippoja, vaihtovaatteita ym. 

Kysyin käytännön kokemuksia miten nämä on ratkaistu. 

Ap

Te itse tottakai hoidatte kaiken tuon ellette palkkaa siihen jotain henkilöä. Sinun on ostettava joka paikkaan omat kamat, jos et niitä halua raahata mukana. Kuulostaa siltä, että olisi parasta vain laittaa lapset päiväkotiin.