Ajatuksia ananaksesta pizzassa?
Itse en sano mitään, koska ei ole mitään kohteliasta sanottavaa.
Kommentit (26)
Ananaksen laittaminen pizzaan keksittiin Kanadassa 60-luvun alussa. Kyseessä kreikkalaissyntyinen pizzerian pitäjä. PIzza tunnettiin ensin nimellä Hawaii.
Sopii hyvin pitsaan vaan ei oikeaan pizzaan.
Vierailija kirjoitti:
Ananaksen laittaminen pizzaan keksittiin Kanadassa 60-luvun alussa. Kyseessä kreikkalaissyntyinen pizzerian pitäjä. PIzza tunnettiin ensin nimellä Hawaii.
Keksijälle pitää antaa Nobelin-palkinto!
En tiiä mut persvittua on mukava imeskellä.
Kun meidän kaupunkiin tuli eka pizzeria, joskus v 1980, suomalainen ravintoloitsija palkkasi italialaisia kokkeja. He alkoivat heti tehdä myös ananasta sisältäviä pizzoja, siihen mennessä varmaan yksikään kaupunkilainen ei ollut älynnyt laittaa sitä edes kotitekoisiin pizzoihinsa. Eli siis: kyllä italialaisetkin laittavat ananasta pizzoihin, muu väite on turhaa panettelua.
Vierailija kirjoitti:
Pitsaan saa laittaa ihan sitä mitä itselle maistuu; Italialaiset 'pitkät perinteet' ovat pääosin pelkkää valhetta ja ihan sama mitä Italialaiset tykkää ananaksesta tai ovat tykkäämättä..
Tämä asia jankattiin puhki vuonna 2017.
Ulkomaalaiset nauraa ja kauhistelee annaspizzaa. Minusta jokainen saa laittaa mitä haluaa pizzaansa. Ulkomailla laitetaan hedelmiä moneen ruokaan, joihin meillä ei koskaan tulisi mieleen laittaa.
Itse tykkään tonnikalapizzasta eikä ananas siihen kyllä edes sopisi. Joskus olen syönyt kinkkupizzaa, jossa on ananasta ja alas sekin meni kurkusta, vaikken ananasta itse valitsisi pizzaani.
Vierailija kirjoitti:
Tämä asia jankattiin puhki vuonna 2017.
Jankata saa mutta italialaisilla 'gate-keepereillä' ei ole villoja asiansa tueksi.
Itse tykkään, jos on aurajuustoa mukana. Omatekemään usein laitan
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset nauraa ja kauhistelee annaspizzaa. Minusta jokainen saa laittaa mitä haluaa pizzaansa. Ulkomailla laitetaan hedelmiä moneen ruokaan, joihin meillä ei koskaan tulisi mieleen laittaa.
Itse tykkään tonnikalapizzasta eikä ananas siihen kyllä edes sopisi. Joskus olen syönyt kinkkupizzaa, jossa on ananasta ja alas sekin meni kurkusta, vaikken ananasta itse valitsisi pizzaani.
Tonnikala, pepperoni, ananas on hyvä kombo!
Tykkään. Ananaksen maku muuttuu lämmitettynä ja sopii oiken hyvin tomaatin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤭 No, sinusta sitten on hyvää.
Sopii hyvin tiettyjen täytteiden kanssa.
Ketsuppia ananaspizzan päälle. Nam nam... Herkkuani!
Vierailija kirjoitti:
Ai, sä luulet, että ananas pitsassa on suomalainen juttu? Ei ole.
Mun lempparipitsatäyte! Sopii niin monen eri lihavaihtoehdon kylkeen.
Oma vakiopizza on tonnikala, katkarapu, ananas, herkkusieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤭 No, sinusta sitten on hyvää.
No niinhän se on. Luuletko että sinun hyväksyntääsi tarvitaan maukkaan pitsan syömiseen?
Tilaan ihan kiusallani ananaspizzan, jotta nämä pikkurillipystyssäihmiset pöyristyisivät.