Kokemuksia Ozempicista?
Joitakin vanhoja keskusteluja löysinkin mutta kyselisin vielä. Onko toiminut, miten nopeasti, onko tullut haittavaikutuksia?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tämä vaikuttaa mun mielestä riippuvuuksiin. Itse olin vuosia tosi koukussa limuihin, join pari litraa päivässä helpostikin Light limuja. Mutta aloitettuani lääkkeen loppui limun juonti koska yhtäkkiä ei tehnyt mieli niitä ollenkaan. Ozempic on auttanut mua hurjasti! Suosittelen kokeilemaan sopiiko lääke itselle.
Suolistosi mikrobisto alkaa toipua. Aspartaami on nykytietämyksen mukaan turvallinen, mutta suoliston mikrobistolle haitallinen makeutusaine. Siten se vaikuttaa painonhallintaa heikentävästi. Jos pystyy vaihtamaan limut ja mehut vaikka veteen, kahviin ja teehen (kesän jäätee syntyy kun pakastaa huoneenlämpöistä teetä palapusseihin ja sitten vetää palat blenderissä jäähileeksi kylmän teen sekaan), on jo voittaja. Limuihin ja mehuihin ei synny sellaista fyysistä riippuvuutta, mikä ei menisi parissa vuorokaudessa ohi. Niihin syntyy henkinen riippuvuus. Sen vuoksi on omaksuttava tietoisesti uusia juomia ja tapoja juoda niitä. Itse vaihdoin lightcolan vähäsuolaiseen kivennäisveteen.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 5 kiloa on lähtenyt puolessa vuodessa. Jännä ettei enempää vaikka syön paljon vähemmän kuin ennen, ei vaan maistu. Toinen tähän liittyvä juttu on ainainen ripuli ruokailujen jälkeen. En ole enää kovin hanakka tarjoamaan ns. bisnes-illallisia.
Liikaa rasvaa ruuissa!
Rasvaripuli! "Rasvaripuli voi olla ongelmana myös vähähiilihydraattista dieettiä noudattavilla ihmisillä, jotka saavat ravinnostaan liikaa rasvaa"
Älä vähennä liikaa hiilareita ja muista kuitujuttuja
Paino putosi todella hitaasti ehkä jonkun 4kg. Sivuvaikutuksien takia lopetin koko homman.
Sain hirveän närästyksen ja KARMEAT refluksioireet. Niitä tuli öisin vaikka nukuin lopulta ihan istuma-asennossa. Tarpeeksi kun on refluksia niin ruokatorvi vahingoittuu ja saattaa tulla vaikka syöpä.
Mieliala oli koko ajan todella matala, itseskelin ja suunnittelin itsemurhaa ja hautajaisiani.
Ja sitten tajusin, että ei ole tuo lääke minulla tarkoitettu.
Laita ne ruoat Finelin ruokapäiväkirjaan ja huomaa, ettei se ihmisen ravitsemus olekaan kovin vaativaa. Lisää tuohon pehmeän rasvan lähteeksi pari teelusikallista kasviöljyä tai avokado. Lisää kasviksia pyrkien aluksi siihen puolen kilon hevi&marja-määrään pyrkien. Kekseistä (50-100 kcal/keksi) saa turhan nopeasti turhan nopeaa energiaa. Iloitse, ettei sinulla tee niitä enää mieli. Tee kanawokkia sitten kun tunnet olevasi siihen valmis.