Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SIIRRON PERUSMAKSU JO 44,44E/KK !

Vierailija
02.06.2025 |

Ja taas tuli korotus perusmaksuun, jatkossa 3*25A maksaa kuukaudessa 44,44E ! Että tervetuloa vaan Järvi-Suomen Energian vaikutusalueelle ! Carunan taksat lastenleikkiä JSE:n hintoihin !

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä luonnolliset monopolit tulisi kansallistaa  valtio-omisteisen verkkoyhtiön haltuun. 

Vierailija
22/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Kanta-hämeessä Caruna siirtomaksu 75 ekee/3kk.

Pojan kotona samalla alueella 60 ekee/3kk.

Olen pitänyt näitäkin hintoja korkeina, ja ihmetellyt mistä ero johtuu mun ja pojan asunnossa, vaikka ovat sama kokoisia, ja asutaan samassa kaupungissa?

Pääsulakkeen koko tai asumismuoto. Kuntaliitoksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt näitäkin hintoja korkeina, ja ihmetellyt mistä ero johtuu mun ja pojan asunnossa, vaikka ovat sama kokoisia, ja asutaan samassa kaupungissa?

Riippuu asuntojen määrästä.

Vierailija
24/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti energia 

perusmaksu 6,02 €/kk

siirtomaksu 3,51 snt/kWh

kallista

Vierailija
25/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsulakkeen koko tai asumismuoto. Kuntaliitoksia?

Jep. Asun rivitalossa, jossa 6 asuntoa. Pojan talossa 10 asuntoa, tosin nekin rivareita.

Vierailija
26/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkönsiirto pitäisi ottaa takaisin valtion huostaan. Veroilla maksettaisiin tasapuolisemmin.

Miksi isoissa kaupungeissa asuvien pitäisi maksaa enemmän veroja sen vuoksi, että jollekin nuuskamuikkuselle vedetään säävarmaa sähköverkkoa johonkin Saimaan saareen?

Vierailija
27/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkönsiirto pitäisi ottaa takaisin valtion huostaan. Veroilla maksettaisiin tasapuolisemmin.

Miksi isoissa kaupungeissa asuvien pitäisi maksaa enemmän veroja sen vuoksi, että jollekin nuuskamuikkuselle vedetään säävarmaa sähköverkkoa johonkin Saimaan saareen?

No, ihan vaikka yhdenvertaisuuden vuoksi. Ja on hyvä pitää koko maa asuttuna.

Asun itse Kanta-Hämeessä kaupungissa, mutta olen asunut myös Saimaalla.

Ja voisi muuttaa sinne uudestaankin.

Samat lainsäädännöt heille kuuluu, kuin kaupunkilaisillekin. Ei pidä kuvitella että on parempi ihminen kun asuu kaupungissa 

Joka näin kirjoittaa, on aikaa maan matonen.

Vierailija
28/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio voisi perustaa uuden sähkönsiirtoyhtiön ja ruveta siirtämään sähköä myös ulkomaille kymmenkertaisella hinnalla. Mikä estää?

Vierailija
29/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä luonnolliset monopolit tulisi kansallistaa  valtio-omisteisen verkkoyhtiön haltuun. 

Sähköyhtiöthän olivat pääosin kuntien omistamia, mutta kun idioottikuntalaisten idioottikunnanaltuustot myivät ne ahneuttaan kaikenmaailman Vattenfalleille ja Fortumeille.

Vierailija
30/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa aurinkokennot katolle ja irtisanokaa tuollaiset.

Ei taida riittää ympäri vuoden niin, että voisi katkaista pääkaapelin poikki jotta kaikki maksut loppuu. 

Vierailija
31/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat lainsäädännöt heille kuuluu, kuin kaupunkilaisillekin. Ei pidä kuvitella että on parempi ihminen kun asuu kaupungissa 

Verojen kautta voisi varmaan tasata sitten myös vaikka asuntojen hintoja - yhdenvertaisuuden vuoksi, totta kai!

Jos neliöhinta on 5000 €/m^2, niin valtio sponsaa 4000 €/m^2? Espoosta omakotitalo rantatontilla samaan hintaan kuin pihtiputaalta?

Vierailija
32/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verojen kautta voisi varmaan tasata sitten myös vaikka asuntojen hintoja - yh

Muuta tänne halpojen asuntojen Järvi-Suomeen.

Vierailija
33/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caruna 3x25A maksaa täällä 6,53 €/kk ja 2,66 snt/kWh.

Vierailija
34/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verojen kautta voisi varmaan tasata sitten myös vaikka asuntojen hintoja - yh

Miks mä maksan yhdenvertaisuuden vuoksi veroja hesalaisten auto- ja pyöräteiden kunnossapitoon kun täällä jopa valtatie on ö-luokan kunnossapidossa?

Vierailija
35/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miks mä maksan yhdenvertaisuuden vuoksi veroja hesalaisten auto- ja pyöräteiden kunnossapitoon kun täällä jopa valtatie on ö-luokan kunnossapidossa?"

Höpö, höpö. Katujen ja pyöräteiden kunnossapidon maksaa kaupunki kaupunkilaisten maksamista kunnallisveroista - joista muuten lohkaistaan myös aimo siivu nk. valtionosuuksien tasaukseen eli siihen, että pihtiputaallakin on jotain palveluita ilman, että sikäläistä kunnallisveroprosenttia täytyisi nostaa 50% tuntumaan.

Valtion teitä täällä on suhteessa katuverkkoon vähän ja niillä kulkee liikennettä 1000x johonkin pihtiputaa-peräsyrjä maantiehen verrattuna. Joten keidenköhän maksamista veroista se maanteidenkin ylläpito käytännössä maksetaan?

Vierailija
36/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miks mä maksan yhdenvertaisuuden vuoksi veroja hesalaisten auto- ja pyöräteiden kunnossapitoon kun täällä jopa valtatie on ö-luokan kunnossapidossa?"

Höpö, höpö. Katujen ja pyöräteiden kunnossapidon maksaa kaupunki kaupunkilaisten maksamista kunnallisveroista - joista muuten lohkaistaan myös aimo siivu nk. valtionosuuksien tasaukseen eli siihen, että pihtiputaallakin on jotain palveluita ilman, että sikäläistä kunnallisveroprosenttia täytyisi nostaa 50% tuntumaan.

Valtion teitä täällä on suhteessa katuverkkoon vähän ja niillä kulkee liikennettä 1000x johonkin pihtiputaa-peräsyrjä maantiehen verrattuna. Joten keidenköhän maksamista veroista se maanteidenkin ylläpito käytännössä maksetaan?

Kylläpä täällä ihan kaupungissakin näkyy olevan valtion hoitamia tieosuuksia. Ne erottaa kunnan hoitamasta siten, että ovat "hoidettuja teitä."

Vierailija
37/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa voittoa tuottaa siirrolla olikohan tasaus 5v välein.  Kahtena vuotena täällä ainakin oli voittoa +15 miljoonaa €. /V Nyt sitten reilu miljoona€ kun muuten olisivat joutuneet pudottamaan maksua.

Rovaniemellä tuli moka muutama vuosi sitten kun eivät huomannut ajoissa jakaa voittorahoja, joutuivat laskemaan reilusti siirtohintoja, perusmaksua ja muuten.

Vierailija
38/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät saa voittoa tuottaa siirrolla olikohan tasaus 5v välein.  Kahtena vuotena täällä ainakin oli voittoa +15 miljoonaa €. /V Nyt sitten reilu miljoona€ kun muuten olisivat joutuneet pudottamaan maksua.

Rovaniemellä tuli moka muutama vuosi sitten kun eivät huomannut ajoissa jakaa voittorahoja, joutuivat laskemaan reilusti siirtohintoja, perusmaksua ja muuten.

Hyvin on Järväri osannut pelata voittojen kanssa, kun 5 vuoden aikana on joka vuosi 1-2x noussut siirron hinta.

Vierailija
39/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo iloinen että PKS nousee Suomen kalleimmaksi mutta muut yhtiöt nokitti myös näköjään myös maksujaan.

Vierailija
40/45 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme