Miten joku voi toivoa helteitä, vaikka 20 astettakin tuntuu paahtavalta ulkona kävellessä?
Sopiva kesäsää olisi maksimissaan 20, ei enempää.
Kommentit (68)
Minusta 19-22 puolipilvinen, sopivin väliajoin sadetta on pras kesäsaa. Makuuhuoneessa pyritään pitämään 18 astetta. En ole ylipainoinen. Kyllä mä vielä 25 astetta jaksan mutta sen jälkeen alkaa olla että jaksaa vain olla kun yleensä koko ajan touhuan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että kaikki ihmiset eivät ole kuin sinä? Minä olen pieni ja laiha ja palelen aina, 20 astetta ei ole vielä lähelläkään lämmintä säätä.
Liian vähän lihasmassaa siis. Mene salille ja ala syömään enemmän.
T. Hoikka ja lihaksikas, joka ei palele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että kaikki ihmiset eivät ole kuin sinä? Minä olen pieni ja laiha ja palelen aina, 20 astetta ei ole vielä lähelläkään lämmintä säätä.
Palelemiseen auttaa vaatteiden lisääminen/vaihtaminen.
En halua kulkea toppatakissa kesällä! Haluan kesämekot ja paljaat varpaat!
On äärettömän raivostuttavaa kun varjossa jäätyy ja auringossa taas on liikaa vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteet tuovat mukanaan uintilämpöiset järvivedet. Se on ykkössyy sille, että itse toivoisin kunnollista hellejaksoa.
Ei tartte helteitä, kyllä tällainenkin 20 riittää. Johan ne järvet melkein on lämmenneet etelässä, meri on vielä viileä.
Eilen järvivesi pks 14 astetta. Yöt on jääkylmiä joten ei vesikään lämpene. Onneksi harrastan avantouintia, muuten hatuttaisi raskaasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 astetta ei voi tuntua paahtavalta ulkona kävellessä, jos mietit, kuinka paljon teet esim. talvella sisäliikuntaa ihan oman kotisi 20 asteen huoneenlämmössä.
Auringonpaahde lisää lämpöä rutkasti. Eron huomaa, kun menee auringosta varjoon. Viralliset mitatut lämpötilat on aina varjolämpötiloja. Onko tämä sinulle uutinen?
Näin se on. Jos on kaksi samanlaista lämpömittaria eri puolilla taloa, toinen auringon, toinen varjon puolella. Se varjon puolella näyttää vaikkapa 20 astetta, niin se auringon puolella oleva näyttää helpostikin 35 astetta, jopa yli 40.
Tänään varjossa 16, auringossa 26. Kylmää on!
Mä en tajua tota ininää kun on liian kuuma. Ei sitä kestä kun vaan n. 4 kk sitten saa taas kärvistellä kylmässä ja pimeässä seuraavat 8 kk
20 on ok, mutta paras on siinä 25 astetta, rannalle enemmänkin. Ei liian kuuma eikä liian kyllä. Jos on rantapäivä niin silloin tosin saisi olla enemmän. Kaikki mikä on alle 18 astetta on mielestäni jo tosi ikävää.
Se ei johdu veden lämpötilasra vaan saasteista ja hapettomuudesta.
Muutenhan maailman vedet olisi levää täynnä. Esim etelä-Euroopassa ko ongelmaa ei ole