Miten joku voi toivoa helteitä, vaikka 20 astettakin tuntuu paahtavalta ulkona kävellessä?
Sopiva kesäsää olisi maksimissaan 20, ei enempää.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että kaikki ihmiset eivät ole kuin sinä? Minä olen pieni ja laiha ja palelen aina, 20 astetta ei ole vielä lähelläkään lämmintä säätä.
Palelemiseen auttaa vaatteiden lisääminen/vaihtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että kaikki ihmiset eivät ole kuin sinä? Minä olen pieni ja laiha ja palelen aina, 20 astetta ei ole vielä lähelläkään lämmintä säätä.
Sulla on joku sairaus,itse olen alipainon rajoilla ja paras sää kesällä on juurikin noin 20 astetta,helteistä en tykkää yhtään.
Taitaa olla toisin päin: sinulla on sairaus, jos et kestä helteitä.
20 astetta ei voi tuntua paahtavalta ulkona kävellessä, jos mietit, kuinka paljon teet esim. talvella sisäliikuntaa ihan oman kotisi 20 asteen huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vasta 30 astetta tuntuu minusta lämpimältä.
Muuta etelä-eurooppaan.
Tai pukeudu tuntemusten mukaan. Jos palelee, lisää vaatteita.
Eihän se helle ole ihmisen sää. Kauhea sellainen paahde eikä tuulevirettäkään ja autokin on kuin sauna. 20 astetta on just hyvä, jaksaa tehdäkin jotain eikä tarvitse hikoilla koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
20 astetta ei voi tuntua paahtavalta ulkona kävellessä, jos mietit, kuinka paljon teet esim. talvella sisäliikuntaa ihan oman kotisi 20 asteen huoneenlämmössä.
Auringonpaahde lisää lämpöä rutkasti. Eron huomaa, kun menee auringosta varjoon. Viralliset mitatut lämpötilat on aina varjolämpötiloja. Onko tämä sinulle uutinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteet tuovat mukanaan uintilämpöiset järvivedet. Se on ykkössyy sille, että itse toivoisin kunnollista hellejaksoa.
Tämä. Ehdottomasti tämä. Ota yläpeukku.
Ja sinilevät :)
Pitää vaan tietää oikeat lammet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auringonpaahde lisää lämpöä rutkasti. Eron huomaa, kun menee auringosta varjoon. Viralliset mitatut lämpötilat on aina varjolämpötiloja. Onko tämä sinulle uutinen?
Niin ja tuuli taas viilentää sitä lämmöntunnetta, tuulta ei sisätiloissa ollenkaan ole. Eli menee aika tasan puntit tuolloin. Minkä auringonpaiste tuo, sen tuuli vie.
Mulla on vielä toppatakki ja kalsarit. Vihaan kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 asteessa tarvitsee vielä takin ja pitkät housut, paitsi ehkä lihavat ihmiset.
Entä lihavilta näyttävät, mutta oikeasti lihaksikkaat?
Ei lihaksikas kyllä näytä lihavalta, vaikka mistä katsoisi.
Kyllä näyttää vaatteet päällä. Terveydenhuollossa katsotaan myös vain bmi:tä alastomiltakin, ei ruumiinrakennetta. Bodarien käsketään laihduttaa.
Minulle sopiva kesälämpötila on +30 ja yli silloin vasta tarkenee,en juurikaan hikoile.Kyllä +20 on liian kylmä,kuljen silloin tuulitakki päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tuuli taas viilentää sitä lämmöntunnetta, tuulta ei sisätiloissa ollenkaan ole. Eli menee aika tasan puntit tuolloin. Minkä auringonpaiste tuo, sen tuuli vie.
Sikäli, kun sattuu tuulemaan. Asutko meren rannan lähellä?
Vierailija kirjoitti:
Helteet tuovat mukanaan uintilämpöiset järvivedet. Se on ykkössyy sille, että itse toivoisin kunnollista hellejaksoa.
Ei tartte helteitä, kyllä tällainenkin 20 riittää. Johan ne järvet melkein on lämmenneet etelässä, meri on vielä viileä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Jos on kaksi samanlaista lämpömittaria eri puolilla taloa, toinen auringon, toinen varjon puolella. Se varjon puolella näyttää vaikkapa 20 astetta, niin se auringon puolella oleva näyttää helpostikin 35 astetta, jopa yli 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikäli, kun sattuu tuulemaan. Asutko meren rannan lähellä?
Sisämaassakin on tuulisia päiviä melko usein.
Miten joku jaksaa ruikuttaa säästä ja keleistä. Olisi hyvä jos oikeasti olisi mahdollista tunkea nuo ruikuttajat turkin hihaan ja nussia uudestaan.
Vanhemmiten en pidä itsekään kuumista kesistä. Leuto ilmasto on paras. Ei ole kylmä eikä liian kuuma. Harmi, että Suomessakin se on kovin harvinaista. Täälläkin menee nykyään helposti helteen puolelle ja sitten kun helle on ohi lämpötilat tipahtaa vähän päälle +10. Tuo max. +20 on kaikkein paras!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte helteitä, kyllä tällainenkin 20 riittää. Johan ne järvet melkein on lämmenneet etelässä, meri on vielä viileä.
Minua ei ihan hirveästi lämmitä ajatus siitä, että siellä etelässä on "melkein lämmenneet" järvet. Paras järvivesi on silloin, kun se on vähintään +23C eikä vielä olla lähelläkään.
Helle on pukeutumis kysymys.
Kaikilla ei verenpaineet 150/200
Ylipainoiselle tulee hiki heti vaikka pakkasta ois .