Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyminen töissä

Vierailija
02.06.2025 |

Ahdistaa kun tuntuu että kyselen liikaa töissä. Oon ollut jo 1,5 vuotta siellä mutta opittavaa on aivan hirmuisesti vielä ja tulee koko ajan lisää. Ongelmana on, että ajattelen että muita ärsyttää oma jatkuva kyselyni. Lisäksi samoihin kysymyksiin saattaa saada tyystin erilaiset vastaukset riippuen siitä keneltä kysyy ja se lisää omaa epävarmuutta entisestään. Tämän vuoksi tuntuu koko ajan että en ole tarpeeksi hyvä töissä. Eivät silti ole minua poiskaan potkineet (ainakaan vielä). How to deal with that? N

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2 vuotta ollut töissä ja kysyttävää on edelleen.  Juuri kun uskot oppineesi, muuttuu lait ja toiminta mallit ja opettelu alkaa uudestaan. Jotkut asiat pysyvät pidempään samoina. 

Vierailija
2/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama juttu mulla. Viikoittain tulee jotain itselle uutta vastaan ja jatkuvasti joutuu kysymään ja pyytämään apua muilta. Kohta 2v samassa työpaikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä ihmeen Kelassa te olette töissä? Missä voi käytännöt muuttua niin, ettei työntekijä monen vuoden kuluttuakaan tiedä, miten asiat tulisi hoitaa?

Vierailija
4/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä saanut alussa kunnollista perehdytystä työhön? Vai oliko huono perehdytys?

Vierailija
5/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos tulee erilaisia vastauksia, kannattaa kysellä vielä enemmän, koska silloin kaikki olisivat oikean vastauksen tarpeessa.

Vierailija
6/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä saanut alussa kunnollista perehdytystä työhön? Vai oliko huono perehdytys?

No tässä työssä on niin paljon opittavaa, että vuoden töissäolon jälkeen osaa vasta jokseenkin omatoimisesti tehdä töitä. Niin sanottiin alussa ja niin se on myös mennyt. Eli vuoden jälkeen pitäisi osata perusjutut. Mut tää työ on koko ajan perusjuttujen ulkopuolella handlamista. Perehdytys oli tosin valitettavan heikkoa, koska ei ollut ketään perehdyttäjä vaan piti kysyä päivittäin eri tyypiltä joka vaihtui listan mukaan.

-ap

Vierailija
7/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestynyt ihminen osaa esittää oikeat kysymykset. 

Vierailija
8/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta on aika pitkä aika melkein minkä tahansa työn oppimiseen. On tullut joskus vastaan työelämässä kollegoita jotka eivät edes yritä pohtia ja ratkoa ongelmia itsenäisesti, vaan kysyvät jokaista asiaa ja eivät tämän takia opi mitään. Puhun nyt asiantuntijatehtävistä.

Vierailija
9/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvin "kustenjuostu perehdytys ". Piti itse olla aktiivinen ja kysyä.  lisäksi lait ja työnkuva muuttuu jatkuvasti.  

(1 vastaaja 2vuoden)

Vierailija
10/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono perehdytys, esimies itse aloittanut 6kk minua aiemmin ja ala hänelle vieras. Työkaverit ollut talossa 20v-30v ajan. Alv muutos sekoitti myös välissä järjestelmän. Tavarantoimittajat muuttuvat. 

Toki ratkon ongelmia itse mutta välillä vaan on helpompaa ja nopeampaa kysyä vieruskaverilta mistä saan tilattua tämän tuotteen? Kuin soitella + 200 eri toimittajaa läpi ja kysellä sieltä.

Vierailija
11/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustenjuostu :D

no joo, monet työpaikat on niin kaoottisia käytännöiltään että todella erilaisia vastauksia tulee. Jos kysely hävettää, voi toki aina varmistaa kollegalta, onko tällä aikaa auttaa. Se on vähän rasittavaa, jos joku kyselee esim kesken lounastauon tai tulee keskeyttämään toisten työnteon omilla kysymyksillään, joihin pitäisi heti sillä sekunnilla rientää auttamaan. Mulle sanottiin nykyisen alani (sote) ekassa työpaikassa että älä kysele koko ajan niinkuin pikkutyttö. Olin 27-vuotias ja tuon sanoja oli lähes eläkeikäinen työparini. En ole tuota hänen toivettaan noudattanut, vaan kysynyt aina kun en jotain tiedä. On myös paljon niitä, jotka ei kysy, vaan arvailee. Tämä on joskus vähän vaarallista asiakkaan ja itsenkin kannalta.

Vierailija
12/12 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselijän kanssa töitä tekevänä: ei haittaa kysyminen mutta haittaa sen kommentointi ja änkäys kun tota tai siis no sori kutaas kysyn tai siis eiku okei. ja sori ku kysyin. ja aijaa luulin ja 

Kysy. Älä hermoile ja täytesanaile. Siihen menee aikaa ja hermot