Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkkäät vanhemmat - toinen sisaruksista uhriutuu ja syyttelee

Vierailija
01.06.2025 |

Vanhemmat ovat yli 80 vuotiaita. Asuvat kotonaan, kotihoito käy kolme kertaa viikossa. 

Minä asun 200km päässä vanhemmistani. Kun käyn vanhempieni luona, menee pelkkiin ajomatkoihin 4h. Minulla ei siis ole mitään toivoa käydä viikolla hoitmassa mitään vanhempiemme asioita. Yritän käydä joka toinen lauantai, mutta olen sen jäljiltä aina todella väsynyt. 

Nyt toinen sisaruksistani on alkanut lähettelemään viestejä, joissa syyllistää ja haukkuu. Vaatii, että meidän kaikkien kolmen tulee tehdä "yhtä paljon" vanhempiemme eteen. Ymmärrän ajatusmallin, mutta en minä pysty yhtään enempään.

Sisarus itse myös uhrautuu tai uhriutuu. Väsyttää itsensä ja sitten minä ja toinen sisarus saamme kuulla siitä.

Olen ehdottanut, että ostetaan siivouspalvelua, joka kävisi kerran viikossa imuroimassa, pyyhkimässä pölyt  pesemässä kylpyhuoneen ja wc:n, viemässä roskat ja täyttämässä/tyhjentämässä tiskikoneen. Mutta tämä ei kelpaa.

En tiedä mitä minun pitäisi tehdä? Olen 55v, pitäisi jaksaa vielä pitkään työelämässä ja yrittää pitää itsestä huolta koska ei tässä enää nuoremmaksi tulla.

Onko täällä kohtalotovereita?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi