Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työhakemukseen laittaa ihan vaikka ulkoilukuvan itsestään? Ettei tartte naamakuvaa

Vierailija
01.06.2025 |

kun en tiedä millaista kuvaa vaaditaan, oli vain että lisää kuva

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä laitetaan kasvokuva. Ellei sopivaa kuvaa löydy valmiiksi niin mm. Valokuvausliikkeissä on muutamalla kympillä henkilökuva/ cv-kuva paketteja, jolloin saa ammattimaisen kuvan työhakemuksiin  ja ansioluetteloon.

En ole ikinä laittanut ansioluettelooni tai työhakemukseen kuvaani - eikä kukaan ole sitä kysellyt (ehkä sen takia, että CV:ssäni on muutenkin 10 sivua).

Miksi ihmeessä laitat noin järjettömän pitkiä CV:ta!? Ihan mielenkiinnosta, millaisiin töihin haet? Minun alallani noin pitkä CV lentäisi roskiin, koska jos hakija ei osaa tiivistää asioita, ei häntä kannata palkata

Vierailija
42/46 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt tuota kuvaa siltä kannalta, että odottavatko nykyajan työnantajat siloteltua, käsiteltyä kuvaa niin että minä 40+ näyttäisin siinä rypyttömältä ja ikäistäni nuoremmalta. Koska nykyäänhän kuvien muokkaaminen on jo normi. Kuitenkin, jos laitan itsestäni kuvan, josta ikääntymisen merkkejä on käsitelty pois, niin huomaahan sen heti livenä, että oikeasti en näytä siltä. Itse ajattelisin, että työnantaja pitäisi suurta eroa kuvan ja todellisuuden välillä huonona juttuna, mutta toisaalta kuvien käsittelyä ilmeisesti tekevät nykyään "kaikki". Mitä siis tässä asiassa odotetaan, realistista kuvaa vai antaako juuri se nykyään huonon käsityksen työnantajalle, että kuvassa näkyvät ihan rehellisesti rypyt? Ja ennen kuin joku luulee, että olisin kuvassa hoitamaton ja epäsiisti niin en tietenkään sitä tarkoita, totta kai olisin hiukset kammattuna, asiallisissa vaatteissa ja siistissä meikissä, mutta ei se ikääntymistä pei

Viimeksi hain töitä 51 vuotiaana. Otin itsestäni kännykällä kuvan ja liitin hakemukseen. Pääsin haastatteluun ja sitä kautta sain paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva kannattaa laittaa jos olet hyvännäköinen ja sporttinen ei muuten,kaikenlaisia kuutamonaamoja on kyllä tullut noissa hakemuksissa vastaan ja tiputtanut useita jo kuvan perusteella pois prosessista kun ei asiakaspalveluun voi laittaa rumia ihmisiä töihin.

Vierailija
44/46 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan laita kuvaa ja yleensä skippaan kokonaan avoimet työpaikat joihin sellaista hakemuksen liitteeksi vaaditaan.

Dinosaur Game
45/46 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interesting question! I think it really depends on the company culture. I've seen creative resumes that definitely stood out, but it's a risk. If you're unsure, a simple headshot is safer. If you really want to showcase personality differently, maybe link to a personal website? As for something to de-stress after job hunting: have you ever played the Dinosaur Game when the internet cuts out? It's surprisingly addictive!  https://dinosaurgamefree.com/

Vierailija
46/46 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasvokuvaa vaaditaan asiakaspalvelutyössä, niin silloin pitäisi myös kelvata kuva käsistä, jos työtä tehdään käsillä. Ja istumatyössä olennaista on tietenkin kuva istumalihaksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän