Voiko työhakemukseen laittaa ihan vaikka ulkoilukuvan itsestään? Ettei tartte naamakuvaa
kun en tiedä millaista kuvaa vaaditaan, oli vain että lisää kuva
Kommentit (46)
Yleensä kasvokuva. Mutta jos haet vaikka eräoppaaksi, ulkoilukuva voi olla hyvä.
80-luvun tuulipuku, tuulessa, pullistuva malli. Sitten valokuva ulkoa.
Ainakin itselleni työnhakijoita haastatelleena kuvan merkitys on lähinnä se, että monen työntekijän haastattelun jälkeen on helpompi palauttaa mieleen, kuka oli kukakin. Pieni ulkoilukuva ei toimi tässä yhtä hyvin kuin kasvokuva, koska pienestä kokovartalokuvasta on vaikeampi tunnistaa henkilöä.
Laitoin kuvan maapallosta, ja suunnilleen suomen kohdalle nuolen että olen tuossa.
Yleensä laitetaan kasvokuva. Ellei sopivaa kuvaa löydy valmiiksi niin mm. Valokuvausliikkeissä on muutamalla kympillä henkilökuva/ cv-kuva paketteja, jolloin saa ammattimaisen kuvan työhakemuksiin ja ansioluetteloon.
Meillä kuvattomat hakemukset putoaa automaattisesti pois prosessista joten hyvään ja edustavaan kuvaan kannattaa panostaa.
Itse olen miettinyt tuota kuvaa siltä kannalta, että odottavatko nykyajan työnantajat siloteltua, käsiteltyä kuvaa niin että minä 40+ näyttäisin siinä rypyttömältä ja ikäistäni nuoremmalta. Koska nykyäänhän kuvien muokkaaminen on jo normi. Kuitenkin, jos laitan itsestäni kuvan, josta ikääntymisen merkkejä on käsitelty pois, niin huomaahan sen heti livenä, että oikeasti en näytä siltä. Itse ajattelisin, että työnantaja pitäisi suurta eroa kuvan ja todellisuuden välillä huonona juttuna, mutta toisaalta kuvien käsittelyä ilmeisesti tekevät nykyään "kaikki". Mitä siis tässä asiassa odotetaan, realistista kuvaa vai antaako juuri se nykyään huonon käsityksen työnantajalle, että kuvassa näkyvät ihan rehellisesti rypyt? Ja ennen kuin joku luulee, että olisin kuvassa hoitamaton ja epäsiisti niin en tietenkään sitä tarkoita, totta kai olisin hiukset kammattuna, asiallisissa vaatteissa ja siistissä meikissä, mutta ei se ikääntymistä peitä.
En ole missään somessa ja inhoan sitä, että minusta otetaan kuvia enkä haluaisi kuviani minnekään jakaa, mutta valitettavasti moniin työpaikkoihin hakiessa on laitettava kuva hakemukseen mukaan.
Tai ehkä kuvan vaatijat eivät palkkaa nelikymppisiä naisia ollenkaan, työntekijän ulkonäkö on heille niin tärkeä, että halutaan vain nuoria ja nättejä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuvattomat hakemukset putoaa automaattisesti pois prosessista joten hyvään ja edustavaan kuvaan kannattaa panostaa.
Miksi? Miten se naamataulu vaikuttaa osaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt tuota kuvaa siltä kannalta, että odottavatko nykyajan työnantajat siloteltua, käsiteltyä kuvaa niin että minä 40+ näyttäisin siinä rypyttömältä ja ikäistäni nuoremmalta. Koska nykyäänhän kuvien muokkaaminen on jo normi. Kuitenkin, jos laitan itsestäni kuvan, josta ikääntymisen merkkejä on käsitelty pois, niin huomaahan sen heti livenä, että oikeasti en näytä siltä. Itse ajattelisin, että työnantaja pitäisi suurta eroa kuvan ja todellisuuden välillä huonona juttuna, mutta toisaalta kuvien käsittelyä ilmeisesti tekevät nykyään "kaikki". Mitä siis tässä asiassa odotetaan, realistista kuvaa vai antaako juuri se nykyään huonon käsityksen työnantajalle, että kuvassa näkyvät ihan rehellisesti rypyt? Ja ennen kuin joku luulee, että olisin kuvassa hoitamaton ja epäsiisti niin en tietenkään sitä tarkoita, totta kai olisin hiukset kammattuna, asiallisissa vaatteissa ja siistissä meikissä, mutta ei se ikääntymistä pei
Olen 40+ nainen. Mietin viime viikolla samoja asioita, kun kirjoitin pitkästä aikaa työhakemuksen. Päädyin laittamaan ulkona otetun kasvokuvan, jossa ei ole filtteriä tms. Kulmakarvoissa vain meikkiä ja huulikiilto, ei pohjameikkiä, ripsiväriä yms. Ajattelin, että parempi, että näkevät heti, miltä oikeasti näytän. Olen keski-ikäinen nainen, joka harrastaa juoksemista, pyöräilyä ja muuta ulkoliikuntaa. Miksi siis feikata? Jos haetaan nuorta huulitäytemisua, niin heti näkevät, että tuo mummu on pois pelistä. Win win kaikille osapuolille.
Minä laitoin röntgenkuvan. Ja se Maglite ihan oikeasti luiskahti sisään kun romahdin väsyneenä sohvalle enkä huomannut että se oli pystyssä sohvatyynyjen välissä.
Miksi työhakemuksessa pitää olla se kuva?
Kunnon aito oma kasvokuva pitää olla.
Ulkoilukuva voi antaa typerän kuvan itsestään. Paras on mennä asialinjalla. Iloinen kasvokuva lenkillä voi kuitenkin toimia hyvin, sillä valaistus ok.
Kuva laitetaan CV:hen ei työhakemukseen.
Olen joskus lähettänyt piirroksen kissasta.
Mieluiten kokovartalokuva luonnossa - maksan sitten myös palkan luonnossa.
up