Onko passiivis-aggressiiviset ihmiset aina sellaisia jotka haluavat kostaa?
Kommentit (4)
Olen juuri löytänyt itsestäni puolen, jota ei ole ennen ollut! Ja se on juuri toi passiivis-aggressiivisuus. Mulle on ollut tähän asti hyvin tärkeä asia sanoa suoraan, jos jokin vaivaa. Olen kehittänyt itseäni vuosia, jotta pystyisin rauhallisesti, ilman sarvia ja hampaita, ilmaisemaan tuon epäkohdan ja puhumaan asiat yhdessä auki.
Nyt olen lopen väsynyt siihen. Ihmiset ovat lokkeja, käyttäytyvät tylysti, päästävät suustaan ties mitä ja sitten minun pitäisi olla se isompi ihminen, joka korjaa tilannetta. Peeaskat! Ei kiinnosta enää tippaakaan. Olen alkanut kohdella moista ihmistä tylysti ja poistunut vaan seurasta. Pähkäilköön itse mielessään, mistää johtuu ja korjatkoon ihan yksinään käytöksensä.
Suomalaisia kasvatetaan passiivisaggressiivisiksi sillä, että kielletään tunteiden näyttäminen. Tyttöjen pitää olla kilttejä ja muille uhrautuvia, negatiivisia tunteita ei saa näyttää. Pojat saa olla aggressiivisia, mutta ei saa näyttää heikkoutta. Tottakai ne patoutuneet tunteet tulee sitten esiin jollainlailla, kuten passiviisaggressiivisuutena tms.
Kyllä. Ellei henkinen herääminen ole tapahtunut ja itsensä kehittäminen edistynyt. Alkoholi voi pitää myös "häkkipään" ja vanhan, ellei laita tauolle. Osalla työ vie tai kaveripiiri eikä ole aikaa saada itseen yhteys ja arvomaailma, vaikutteet.