Likainen pikkukaupunki helsinki
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kotoisin jostain savolaisesta suurkaupungista?
Synnyin HelsingissÀ. Vanhempani ja isovanhempani syntyivÀt myös. Muutin Kainuuseen heti, kun kasvoin aikuiseksi.
- ap
NiinpĂ€. Aina kun paskaa maamme pÀÀkaupunkia moititaan niin tottakai se moittija on varmasti savolainen. đ
Itse kuitenkin asuin 16 vuotta työni takia Shanghaissa ja sieltÀ palatessa Helsinki tuntui pikkukaupungilta.
Kun Helsingin keskustasta menee 7 kilometriĂ€ niin nĂ€kee lehmiĂ€. Suurkaupunki? đ
Vierailija kirjoitti:
NiinpĂ€. Aina kun paskaa maamme pÀÀkaupunkia moititaan niin tottakai se moittija on varmasti savolainen. đ
Itse kuitenkin asuin 16 vuotta työni takia Shanghaissa ja sieltÀ palatessa Helsinki tuntui pikkukaupungilta.
Vau.
Niin noloja nÀmÀ pÀtijÀt, jotka ovat olleet suuressa maailmassa ja tajunneet maamme pÀÀkaupungin pienuuden. Ilmeisesti ovat itse niin tyhmiÀ, ettÀ luulevat muidenkin olevan.
Fakta nyt on kuitenkin, ettÀ Helsinki on tÀmÀn maan suurin kaupunki. Ja nÀmÀ haukkujat ovat kyllÀ jonkin sortin maanpettureita. Happamia sanoin kettu pihlajanmarjoista -sanonta sopii hyvin myös.
HelsingissÀ on rottia, ja niitÀ arvioidaan olevan kymmeniÀ tuhansia, ehkÀ jopa satoja tuhansia. Rottien mÀÀrÀ voi kuitenkin vaihdella vuodenaikojen ja lisÀÀntymissyklien mukaan, joten tarkkaa mÀÀrÀÀ on vaikea mÀÀrittÀÀ.
LisÀtietoa HelsingissÀ ja Suomessa yleisesti esiintyvistÀ rottalajeista:
Isorotta (Rattus norvegicus): On yleisin rottalaji HelsingissÀ ja koko Suomessa.
Muita rottalajeja: HelsingissÀ voi esiintyÀ myös muita rottalajeja, mutta ne ovat yleensÀ harvinaisempia kuin isorotta.
Olen paljasjalkainen stadilainen ja aika paljon paskaa tÀhÀn kaupunkiin on viime vuosina tehty, kiitos SinnemÀen ja kumppaneiden, onneksi siihen tulee muutos. ElÀkepÀiviÀ en tÀÀllÀ vietÀ, se on varma.
Vierailija kirjoitti:
HelsingissÀ on rottia, ja niitÀ arvioidaan olevan kymmeniÀ tuhansia, ehkÀ jopa satoja tuhansia. Rottien mÀÀrÀ voi kuitenkin vaihdella vuodenaikojen ja lisÀÀntymissyklien mukaan, joten tarkkaa mÀÀrÀÀ on vaikea mÀÀrittÀÀ.
LisÀtietoa HelsingissÀ ja Suomessa yleisesti esiintyvistÀ rottalajeista:
Isorotta (Rattus norvegicus): On yleisin rottalaji HelsingissÀ ja koko Suomessa.
Muita rottalajeja: HelsingissÀ voi esiintyÀ myös muita rottalajeja, mutta ne ovat yleensÀ harvinaisempia kuin isorotta.
Stadissa on arviolta kaksi rottaa yhtÀ ihmistÀ kohden, eli miljoona on lÀhempÀnÀ totuutta. Sama kaava pÀtee monissa isoissa kaupungeissa
Miksi kaupungin pitÀisi olla mahdollisimman suuri? Onko siitÀ jotain etua?
"Niin noloja nÀmÀ pÀtijÀt, jotka ovat olleet suuressa maailmassa ja tajunneet maamme pÀÀkaupungin pienuuden. Ilmeisesti ovat itse niin tyhmiÀ, ettÀ luulevat muidenkin olevan".
EivÀt ole noloja vaan ovat joidenkin isojen toimijoiden pÀÀpamppuja, eikÀ heidÀn tarvitse pÀteÀ.
Huomenta.đ
Hki ei ole maan ensimmÀinen virallinen pÀÀkaupunki. Sen virkaa hoiti lÀntinen rannikkonaapuri Turku. Vasta massiivisen historiallisen Turun palon jÀlkeen pk-status siirtyi stadiin.
TÀmÀn moni unohtaa [nuoremmista].
Minulle Hki on hyvin rakas useasta syystÀ.
MihinkÀÀn Hgin kantakaupunkiin en kuitenkaan enÀÀ ole erittÀin korkean hintatason vuoksi palaamassa. Asun mielellÀni rauhaa rakastavana pois ihan ytimestÀ jatkossakin.
- Helsinki on paska kaupunki!
- helsinki on tÀysi paska!
- Suomen paskin kaupunki
- Helsingin keskusta on paska paikka
- Helsinki on ruma ja ankea kaupunki. Turistit kÀyvÀt lÀhinnÀ pakosta katsomassa, kun odottavat jatkolentoa Helsinki-Vantaalta
đ©
On tÀÀllÀ likaista, se on totta. Iso osa on kuitenkin kiinni ihmisistÀ itsestÀÀn, roskaaminen ja töhriminen on ikÀvÀÀ. Jos tehdÀÀn kaupungin puolesta kivoja penkkejÀ tai oleskelualueita, töhryt tulevat nopasti. Keskustassa on kyllÀ monia paikkoja, joista ne poistetaan pian. TÀÀllÀ syrjemmÀssÀ kaikki annetaan rapistua. Samoin jatkuvat remontit, jotka kestÀvÀt ikuisuuden. Ensin yhden firman ukot kÀyvÀt kurkkimassa katuun kuopan. Rumat aidat ja tötteröt ilmestyvÀt. Sitten pitkÀn ajan kuluttua kuopassa sorkitaan jotain. Sitten odotellaan vuoden verran pienehköÀ pÀÀllystelÀnttiÀ. Kaipaan kovasti ripeyttÀ asioihin. Kaipaan kauneutta ympÀristöön.
Vierailija kirjoitti:
Olen paljasjalkainen stadilainen ja aika paljon paskaa tÀhÀn kaupunkiin on viime vuosina tehty, kiitos SinnemÀen ja kumppaneiden, onneksi siihen tulee muutos. ElÀkepÀiviÀ en tÀÀllÀ vietÀ, se on varma.
HelsinkiÀ (ja koko muutakin Suomea) on ajettu alas monta vuosikymmentÀ. Eli kaikki puolueet ovat osallistuneet vuorollaan siihen. SyytÀ en tiedÀ.
Aloittaja on likainen pikkulutka.
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkaa onnenpÀivÀt kun saatiin venÀlÀinen Helsingin pormestariksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuitenkin asuin 16 vuotta työni takia Shanghaissa ja sieltÀ palatessa Helsinki tuntui pikkukaupungilta.Vau.
Niin noloja nÀmÀ pÀtijÀt, jotka ovat olleet suuressa maailmassa ja tajunneet maamme pÀÀkaupungin pienuuden. Ilmeisesti ovat itse niin tyhmiÀ, ettÀ luulevat muidenkin olevan.
Fakta nyt on kuitenkin, ettÀ Helsinki on tÀmÀn maan suurin kaupunki. Ja nÀmÀ haukkujat ovat kyllÀ jonkin sortin maanpettureita. Happamia sanoin kettu pihlajanmarjoista -sanonta sopii hyvin myös.
No Helsinki on joka tapauksessa pieni, miksi sitÀ ei ylimieliset helsinkilÀiset ymmÀrrÀ? Englanniksi vielÀ kokoa town, ei city.
Miksi Suomi - ja Helsinki siinÀ sivussa - ajetaan alas? Kuka hyötyy? Keille on maksettu ja paljonko?
Muualta tulleet ovat paskoneet tÀmÀn kaupungin.
Oletko kotoisin jostain savolaisesta suurkaupungista?