Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäkylien perintömörskien ratkaisu

Vierailija
31.05.2025 |

Aina esitetään ratkaisuna, että "kieltäydy perinnöstä". Ei se mitään auta, päinvastoin, jos itsellä on lapsia tai lapsenlapsia. Alaikäinen ei voi kieltäytyä perinnöstä, ja kuka sellaisen riesan itelleen haluaisi, edunvalvoja puuttumassa perheen raha-asioihin.

Sen sijaan ne elossa olevat talon omistajat voisivat testamentata talon esim. kunnalle, kunhan vaan muutakin omaisuutta on sen verran, että siitä jälkeläiset saavat lakiosan. 

Ainiin, mutta kun talo on niin helvetin arvokas, ja se halutaan väkisin antaa lapsille, niin eihän sitä nyt kunnalle voi antaa!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut, että asia on yleensä suurempi ongelma niille, jotka näitä perintöjä eivät itse koskaan ole saamassa 

Vierailija
22/28 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palovakuutus?

Ei auta, jos alueen keskimääräinen myyntihinta on 0 euroa. Siinä se korvaussummakin sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talon voi jättää autioksi. Kiinteistövero on yleensä satasen luokkaa vuodessa.

Kesämökiksi ja sitten syksyllä käy keräämässä sieltä marjat ja omenat 

Vierailija
24/28 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltäytyy perinnöstä niin perintö menee lapsille jos sellaisia on.

Vierailija
25/28 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kunta sillä talolla tekisi?

Kunnalle se sijainti ei ole koskaan mikään ongelma. Se kunta kun ei ole mihinkään menossa vaan elää tai kuolee niillä sijoillaan kuitenkin. Joten tontista voi olla hyötyä ja ehkä taloakin voi yrittää vuokrata muuttajaperheiden toivossa jos se on sinänsä vielä edes jossain järkevässä kunnossa.

Vierailija
26/28 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kunta ottaisi vastaan purkukuntoisen mörskän? Ihan varmasti sanoo vaan kiitos ei ja kieltäytyy perinnöstä. Minä olen jättänyt tönön silleen. Se ei näy tielle, niin ei edes häiritse ohikulkijoita.

Vierailija
27/28 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä kysymys närästää henkilöitä, jotka eivät ikinä perintöä tule saamaan 

Vierailija
28/28 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos minä kieltydyn perinnöstä niin eihän sitä jää lapsillenikaan , vai miten?

Jos luopuu oikeudestaan perintöön, lapset on perimysjärjestyksessä seuraavana. He siis tulevat perijöinä sinun sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän