Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet makkara-perunat kotona jos sulla on vain sähköuuni ja siinä paistolevyt?

Vierailija
31.05.2025 |

Ei siis oo mitään rasvakeitintä eikä airfryeria tms. Ranskalaiset tietty uunissa mutta paistatko makkarapalat siihen pannulla vai uunissa nekin? Mulle on tulossa vieras ja hän toivoi kotitekoiset makkara-perunat ruoaksi.. En ole koskaan tehnyt.

Kommentit (200)

Vierailija
181/200 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki siihen uunipellille iloisesti sekaisin ja jotain suolaa/grillimaustetta päälle. 

Kun ottaa huomioon valmistusajan, niin jäiset ranskanperunat valmistuvat noin 20 minuutissa. Niinpä noin 10 minuutin jälkeen kannattaa ottaa uunipelti pois uunista, käännellä niitä ranskalaisia ja lisätä ne makkaranpalat uunipellin keskellä ja ranskalaiset reunoilla. Toisen 10 minuutin jakson jälkeen sekä makkarapalat ja ranskalaiset ovat sopivan kypsiä ja rapeita ja ne voi helposti sekoittaa siinä uunipellin päällä olevalla leiviarkilla ja maustaa vaikkapa ketsupilla.  

Olen itse suosinut McCain Golden Longs tikkuranskalaisia ja Kabanossi Grillbalkania.

Taksariin ei sitten laiteta lihamakkaroita. Pyttipannuun voitta laittaa mitä tahdotte, siksi sen nimi onkin pytt i panna.

Mikä ihme taksari? Kyse on makkaraperunoista.

Vierailija
182/200 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki siihen uunipellille iloisesti sekaisin ja jotain suolaa/grillimaustetta päälle. 

Kun ottaa huomioon valmistusajan, niin jäiset ranskanperunat valmistuvat noin 20 minuutissa. Niinpä noin 10 minuutin jälkeen kannattaa ottaa uunipelti pois uunista, käännellä niitä ranskalaisia ja lisätä ne makkaranpalat uunipellin keskellä ja ranskalaiset reunoilla. Toisen 10 minuutin jakson jälkeen sekä makkarapalat ja ranskalaiset ovat sopivan kypsiä ja rapeita ja ne voi helposti sekoittaa siinä uunipellin päällä olevalla leiviarkilla ja maustaa vaikkapa ketsupilla.  

Olen itse suosinut McCain Golden Longs tikkuranskalaisia ja Kabanossi Grillbalkania.

Sekoittaa😂 nehän sekoittuu airin pyörivässä makkispekkiskorissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/200 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkon kuoritut perunat pannulle ja heitän makkarat siihen. Joskus esim. kesällä keitän uusia perunoita ja grillaan makkarat. Näin makkaraperunat valmistuu.

T. Jyväskyläläinen.

Vierailija
184/200 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksariin ei sitten laiteta lihamakkaroita. Pyttipannuun voitta laittaa mitä tahdotte, siksi

taksariin kuuluu jauhomakkara. tuo sinun uuniruokasi on köttipannu.

Vierailija
185/200 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän kiertoilmauunia ja tavallista uunipeltiä, en mitään pyörivää koria.

Vierailija
186/200 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin kuuluu punasipulia.

Vierailija
187/200 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryerissa teen makkispekkikset aina.

Vierailija
188/200 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranut uunissa ja makkarat paistinpannulla runsaassa voissa. 

Sitten tarjolle: raaka sipulihöyste, kurkkusalaatti, paprikarelissi, sinappia, ketsuppia.. 

Vierailija
189/200 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina uunissa, pellille leivinpaperi, ensin ranskanperunat ja lopuksi lisään makkarapalat.

Vierailija
190/200 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiustenkuivaajalla ja höyrypesurilla...

Vierailija
191/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makkispekkiskori on perseessäs.

Vierailija
192/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saunassa kiukaalla tietenkin! Folioon käärittynä. Muista kääriä sitä folioa myös oman pään ympäri.

Vierailija
193/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airfryerissa teen makkispekkikset aina.

Miltä tuntuu olla kroonisesti myöhäiskeski-ikäinen?

Vierailija
194/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän kuoritut ja pilkotut perunat kattilassa johon lisään pannulla paistetut makkaranpalat. Uunia ei tarvita.

Vierailija
195/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko joku ohjeen tähänkin?

Kyllä. Joku tarvitsee ohjeet veden keittämiseenkin.

Sinutkin on opetettu käymään kusella. (toivottavasti) Et osaisi muuten. Housuun losottaisit. Ja ai niin, sinulle on opetettu myös se housujen pukeminen. (vai pukeeko äitisi vieläkin sinut?)

Vierailija
196/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkikset ja pekkikset yhdessä uuniin 225 asteeseen ja noin vartin päästä pois. 

Makkikset = makkaraperunat. 

Vierailija
197/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tein nakkimakkispekkikset Air Fryerin pyörivässä nakkismakkispekkiskorissa.

Kaikilla mausteilla.

Vierailija
198/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinpannulla.

Vierailija
199/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa tulee uunimakkaraa. Ei pääse niin koviin lämpötiloihin, että tulee rapsakka kuori makkaraan.

Eli makkara paistetaan puolen sentin paksuisena "kolikkona" paistin pannulla. Kärytetään molemmin puolin ruskeaksi runsaassa öljyssä. Voi tuppaa palamaan näin kuumassa.

Valutetaan talouspaperille ja ranut uunista.

Majoneesi, ketsuppi, sinappi, raaka sipulisilppu ja pikkeli kurkku. Omnom.

Vierailija
200/200 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunissa tulee uunimakkaraa. Ei pääse niin koviin lämpötiloihin, että tulee rapsakka kuori makkaraan.

Eli makkara paistetaan puolen sentin paksuisena "kolikkona" paistin pannulla. Kärytetään molemmin puolin ruskeaksi runsaassa öljyssä. Voi tuppaa palamaan näin kuumassa.

Valutetaan talouspaperille ja ranut uunista.

Majoneesi, ketsuppi, sinappi, raaka sipulisilppu ja pikkeli kurkku. Omnom.

Kyllä meillä ainakin uunissa tulee rapsakka kuori uunimakkaraan. Palaa mustaksikin jos laittaa täysille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän