Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet makkara-perunat kotona jos sulla on vain sähköuuni ja siinä paistolevyt?

Vierailija
31.05.2025 |

Ei siis oo mitään rasvakeitintä eikä airfryeria tms. Ranskalaiset tietty uunissa mutta paistatko makkarapalat siihen pannulla vai uunissa nekin? Mulle on tulossa vieras ja hän toivoi kotitekoiset makkara-perunat ruoaksi.. En ole koskaan tehnyt.

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki siihen uunipellille iloisesti sekaisin ja jotain suolaa/grillimaustetta päälle. 

Kun ottaa huomioon valmistusajan, niin jäiset ranskanperunat valmistuvat noin 20 minuutissa. Niinpä noin 10 minuutin jälkeen kannattaa ottaa uunipelti pois uunista, käännellä niitä ranskalaisia ja lisätä ne makkaranpalat uunipellin keskellä ja ranskalaiset reunoilla. Toisen 10 minuutin jakson jälkeen sekä makkarapalat ja ranskalaiset ovat sopivan kypsiä ja rapeita ja ne voi helposti sekoittaa siinä uunipellin päällä olevalla leiviarkilla ja maustaa vaikkapa ketsupilla.  

Olen itse suosinut McCain Golden Longs tikkuranskalaisia ja Kabanossi Grillbalkania.

Taksariin ei sitten laiteta lihamakkaroita. Pyttipannuun voitta laittaa mitä tahdotte, siksi sen nimi onkin pytt i panna.

Mikä ihme taksari? Kyse on makkaraperunoista.

Vierailija
182/190 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki siihen uunipellille iloisesti sekaisin ja jotain suolaa/grillimaustetta päälle. 

Kun ottaa huomioon valmistusajan, niin jäiset ranskanperunat valmistuvat noin 20 minuutissa. Niinpä noin 10 minuutin jälkeen kannattaa ottaa uunipelti pois uunista, käännellä niitä ranskalaisia ja lisätä ne makkaranpalat uunipellin keskellä ja ranskalaiset reunoilla. Toisen 10 minuutin jakson jälkeen sekä makkarapalat ja ranskalaiset ovat sopivan kypsiä ja rapeita ja ne voi helposti sekoittaa siinä uunipellin päällä olevalla leiviarkilla ja maustaa vaikkapa ketsupilla.  

Olen itse suosinut McCain Golden Longs tikkuranskalaisia ja Kabanossi Grillbalkania.

Sekoittaa😂 nehän sekoittuu airin pyörivässä makkispekkiskorissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkon kuoritut perunat pannulle ja heitän makkarat siihen. Joskus esim. kesällä keitän uusia perunoita ja grillaan makkarat. Näin makkaraperunat valmistuu.

T. Jyväskyläläinen.

Vierailija
184/190 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksariin ei sitten laiteta lihamakkaroita. Pyttipannuun voitta laittaa mitä tahdotte, siksi

taksariin kuuluu jauhomakkara. tuo sinun uuniruokasi on köttipannu.

Vierailija
185/190 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoittaa😂 nehän sekoittuu airin pyörivässä makkispekkiskorissa.

Minä käytän kiertoilmauunia ja tavallista uunipeltiä, en mitään pyörivää koria.

Vierailija
186/190 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin kuuluu punasipulia.

Vierailija
187/190 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryerissa teen makkispekkikset aina.

Vierailija
188/190 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranut uunissa ja makkarat paistinpannulla runsaassa voissa. 

Sitten tarjolle: raaka sipulihöyste, kurkkusalaatti, paprikarelissi, sinappia, ketsuppia.. 

Vierailija
189/190 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina uunissa, pellille leivinpaperi, ensin ranskanperunat ja lopuksi lisään makkarapalat.

Vierailija
190/190 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiustenkuivaajalla ja höyrypesurilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän