Miten teet makkara-perunat kotona jos sulla on vain sähköuuni ja siinä paistolevyt?
Ei siis oo mitään rasvakeitintä eikä airfryeria tms. Ranskalaiset tietty uunissa mutta paistatko makkarapalat siihen pannulla vai uunissa nekin? Mulle on tulossa vieras ja hän toivoi kotitekoiset makkara-perunat ruoaksi.. En ole koskaan tehnyt.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki siihen uunipellille iloisesti sekaisin ja jotain suolaa/grillimaustetta päälle.
Kun ottaa huomioon valmistusajan, niin jäiset ranskanperunat valmistuvat noin 20 minuutissa. Niinpä noin 10 minuutin jälkeen kannattaa ottaa uunipelti pois uunista, käännellä niitä ranskalaisia ja lisätä ne makkaranpalat uunipellin keskellä ja ranskalaiset reunoilla. Toisen 10 minuutin jakson jälkeen sekä makkarapalat ja ranskalaiset ovat sopivan kypsiä ja rapeita ja ne voi helposti sekoittaa siinä uunipellin päällä olevalla leiviarkilla ja maustaa vaikkapa ketsupilla.
Olen itse suosinut McCain Golden Longs tikkuranskalaisia ja Kabanossi Grillbalkania.
Sekoittaa😂 nehän sekoittuu airin pyörivässä makkispekkiskorissa.
Pilkon kuoritut perunat pannulle ja heitän makkarat siihen. Joskus esim. kesällä keitän uusia perunoita ja grillaan makkarat. Näin makkaraperunat valmistuu.
T. Jyväskyläläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki siihen uunipellille iloisesti sekaisin ja jotain suolaa/grillimaustetta päälle.
Kun ottaa huomioon valmistusajan, niin jäiset ranskanperunat valmistuvat noin 20 minuutissa. Niinpä noin 10 minuutin jälkeen kannattaa ottaa uunipelti pois uunista, käännellä niitä ranskalaisia ja lisätä ne makkaranpalat uunipellin keskellä ja ranskalaiset reunoilla. Toisen 10 minuutin jakson jälkeen sekä makkarapalat ja ranskalaiset ovat sopivan kypsiä ja rapeita ja ne voi helposti sekoittaa siinä uunipellin päällä olevalla leiviarkilla ja maustaa vaikkapa ketsupilla.
Olen itse suosinut McCain Golden Longs tikkuranskalaisia ja Kabanossi Grillbalkania.
Taksariin ei sitten laiteta lihamakkaroita. Pyttipannuun voitta laittaa mitä tahdotte, siksi
taksariin kuuluu jauhomakkara. tuo sinun uuniruokasi on köttipannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kiertoilmauunia ja tavallista uunipeltiä, en mitään pyörivää koria.
Airfryerissa teen makkispekkikset aina.
Ranut uunissa ja makkarat paistinpannulla runsaassa voissa.
Sitten tarjolle: raaka sipulihöyste, kurkkusalaatti, paprikarelissi, sinappia, ketsuppia..
Teen aina uunissa, pellille leivinpaperi, ensin ranskanperunat ja lopuksi lisään makkarapalat.
hiustenkuivaajalla ja höyrypesurilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makkispekkiskori on perseessäs.
No saunassa kiukaalla tietenkin! Folioon käärittynä. Muista kääriä sitä folioa myös oman pään ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Airfryerissa teen makkispekkikset aina.
Miltä tuntuu olla kroonisesti myöhäiskeski-ikäinen?
Keitän kuoritut ja pilkotut perunat kattilassa johon lisään pannulla paistetut makkaranpalat. Uunia ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko joku ohjeen tähänkin?
Kyllä. Joku tarvitsee ohjeet veden keittämiseenkin.
Sinutkin on opetettu käymään kusella. (toivottavasti) Et osaisi muuten. Housuun losottaisit. Ja ai niin, sinulle on opetettu myös se housujen pukeminen. (vai pukeeko äitisi vieläkin sinut?)
Vierailija kirjoitti:
Makkikset ja pekkikset yhdessä uuniin 225 asteeseen ja noin vartin päästä pois.
Makkikset = makkaraperunat.
Juuri tein nakkimakkispekkikset Air Fryerin pyörivässä nakkismakkispekkiskorissa.
Kaikilla mausteilla.
Uunissa tulee uunimakkaraa. Ei pääse niin koviin lämpötiloihin, että tulee rapsakka kuori makkaraan.
Eli makkara paistetaan puolen sentin paksuisena "kolikkona" paistin pannulla. Kärytetään molemmin puolin ruskeaksi runsaassa öljyssä. Voi tuppaa palamaan näin kuumassa.
Valutetaan talouspaperille ja ranut uunista.
Majoneesi, ketsuppi, sinappi, raaka sipulisilppu ja pikkeli kurkku. Omnom.
Vierailija kirjoitti:
Uunissa tulee uunimakkaraa. Ei pääse niin koviin lämpötiloihin, että tulee rapsakka kuori makkaraan.
Eli makkara paistetaan puolen sentin paksuisena "kolikkona" paistin pannulla. Kärytetään molemmin puolin ruskeaksi runsaassa öljyssä. Voi tuppaa palamaan näin kuumassa.
Valutetaan talouspaperille ja ranut uunista.
Majoneesi, ketsuppi, sinappi, raaka sipulisilppu ja pikkeli kurkku. Omnom.
Kyllä meillä ainakin uunissa tulee rapsakka kuori uunimakkaraan. Palaa mustaksikin jos laittaa täysille.
Mikä ihme taksari? Kyse on makkaraperunoista.