Mistä valmisteesta olet saanut avun polven nivelrikkokipuun,
jos tulehduskipulääkkeet on sinulta kielletty jonkin toisen sairauden vuoksi?
Kommentit (16)
Arhtro hyal pistoksesta. Jo kolmas vuosi ilman kipuja. Ja ei, en ole ylipainoinen. Nivelrikko tuli polveen lonkkamurtuman vuoksi.. Ensin kokeiltiin kortisonia pistoksena kuureina ja poistettiin tietysti nesteet, sitten kun rauhottui niin laitettiin ahrtro hyal. Toimi koirallanikin niin päättelin toimii mullakin. Monella muulla koiralla on myös toiminut, sekä tuttavillani. Voin kyllä suositella. Yksityisellä pistettiin.
Tämä kiinnostaa, kun tulehduskipulääkkeet eivät auta. Auttaako kortisonipistokset?
Minkälaista on polvirikkokipu? Vuosia sitten kovasti treenattu, sitten jäi tauolle, nyt aloitettu uudestaan. Sellainen lukkopolvi, ei varsinaisesti kipeä mutta todella epämukava tunne, naksahtelee. Treenasin ja illalla kipeä jo tuntuvasti, mutta seuraavana aamuna parempi, eli treeni ei ollut huonosta. Onkohan joku muu vamma mulla?
Märehtijäpainotteinen runsasrasvainen vhh. Gluteeni ja siemenöljyt kokonaan pois.
Laihtuminen, ruokavaliomuutos eli kaikki viljat ja myrkyllisimmät kasvikset, sokeri ja siemenöljyt pois. Rasvana käytän voita.
Kortisonipistos niveleen. Kuuriluonteisesti Etorikoksibia kipulääkkeenä ja lopulta tekonivel.
Vierailija kirjoitti:
Laihtumisesta.
Laihtumisessa on myös se vaara, että lihaksetkin häviävät, mikä ei suinkaan ole hyvä asia polven nivelrikolle. Sitä paitsi, nivelrikko voi tulla myös langanlaihoille, se vika kun tulee hyvin usein perimässä.
Marketin huuhaa- hyllyn nokkos-vihersimpukka-inkivääritabut toimivat. Pidin taukoa niin viikon saikku ja kortisonipiikki piti ottaa, muuten toiminut jo kymmenen vuotta
MSM. Tästä saaneet iäkkäät sukulaisetkin avun.
Huuhaahyllyn tuotteet kokeiltu, ei mitään vaikutusta. Millainen kipulääke on etorikoksibi?
Sivulla https://reumaliitto.fi/reuma-aapinen/nivelrikko-ja-ravinto/ mainitaan lähinnä D-viamiini ja kalsium. Lisäksi joitakin ravintolisiä, jotka ainakin minulle ovat olleet pelkkää rahan tuhlausta.
Erilaisia geelejä olen käyttänyt nivelkipuihin. Mulla tosin ongelma olkapäissä. Ostin myös kineesioteippiä.
Ei mikään. Minulla ei auttanut myöskään laihtuminen, olin 30kg painonpudotuksen jälkeen ihan yhtä kipeä, jos rasitin polvea väärin. Parhaiten toimii erilaiset toiminnalliset seikat, esim. se, etten pidä polvea epähuomiossa väärässä asennossa liian pitkään (vaikkapa koukussa risti-istuessa), valitsen oikeat kengät ja pehmeän lenkkeilyalustan asfaltin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Minulla ei auttanut myöskään laihtuminen, olin 30kg painonpudotuksen jälkeen ihan yhtä kipeä, jos rasitin polvea väärin. Parhaiten toimii erilaiset toiminnalliset seikat, esim. se, etten pidä polvea epähuomiossa väärässä asennossa liian pitkään (vaikkapa koukussa risti-istuessa), valitsen oikeat kengät ja pehmeän lenkkeilyalustan asfaltin sijaan.
Siippa kulkee rapuissa sivuittain, on kuulemma kivuttomampaa niin.
Laihtumisesta.