Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti: "Pipsan perhe söi hänet" Näitä sairaita videoita lapsesi katsoo nyt suomenkielisenä Youtubesta

Vierailija
31.05.2025 |

Katselin äsken Iltalehden juttua Pipsa Possu -videoista ja on pakko kysyä - ollaanko me vanhemmat ihan unessa? Siis Youtubessa leviää suomeksi dubattuja videoita, joissa Pipsa käyttää huumeita, kokkaa omaa perhettään ja syödään. Eikä tämä ole edes uusi juttu - näitä kiertää vuodesta toiseen, eikä Youtube saa niitä pois.

Ja vielä pahempaa: näitä videoita katsotaan Youtube Kids -sovelluksessa, jonka pitäisi olla turvallinen! Siellä voi olla "opetusvideo", jonka sisällä lapsi altistetaan väkivallalle tai p o r n o l l e. Ja jotkut näistä on miljoonien katseluiden viraalivideoita.

Kysyn nyt ihan suoraan: onko tämä enää kenenkään hallinnassa? Me pidetään tabletit lapsilla "turvallisella tilalla", mutta oikeasti sisällä voi vaania joku sairas käsikirjoitettu hirvitys, jossa Pipsan pää leikataan irti.

Mä olen järkyttynyt, ja myös vihainen. Miten tämä voi olla mahdollista vuonna 2025? Miksei kukaan tee tälle mitään?

Mammat, kertokaa tiesittekö tästä? Oletteko törmänneet näihin itse? Miten suojaatte lapsenne?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla