Pidetäänkö ylioppilasjuhlissa kengät jalassa jos juhlat ovat yksityiskodissa?
Vai pitääkö ottaa erilliset sisäkengät mukaan tai onko vieraat sukkasillaan?
Kommentit (68)
Aika usein pidetään ja sitten saakin parketin hioa uudelleen.
Kengät pois!
en ala maksaa tuhansien eurojen parketin uusimista korkokengän korkojen tekemistä koloista
Vierailija kirjoitti:
Pidetään. Paitsi vapaus tuossakin, itse vieraana olin ilman kenkiä kun en tykännyt kengistäni, kivempi ja vapaampi oli olla ilman.
Meillä ei ainakaan paskaisia kenkiä sisällä pidetä, oli sitten mitkä juhlat hyvänsä!
Juhlissa ei olla sukkasillaan tai ulkokengissä. Juhlavaatteet ja juhlakengät.
Kengät sisällä pois ellei joku erikseen kiellä riisumasta kenkiä. Parketti ja laminaatti ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Matot on keksitty. Etenkin kulttuurikoteihin.
Aion mennä kevyissä ja siisteissä kengissä eikä oo märkääkään. Tällähetkellä on kenkien pukeminen sen verran haastavaa etten rupea kylässä riisumaan.
Minulla ovat sisäkenkinä ballerinat, jotka eivät naarmuta lattioita eivätkä jätä niihin värillisiä jälkiä. Peruskohteliaisuutta.
Ai että kun menen esim Linnanjuhliin, jossa on puulattia, eteisessä otetaan jalkineet pois kuin lastentarhassa?
Sinähän siitä päätät jos se on sinun kotisi ja kutsusi. Kutsussa mainitset toivotun pukeutumisen ja kenkä asian. Eli toivotaan, että kengät jätetään eteiseen jolloin vieraat tietävät pukea sopivat sukat tai toivotaan erilliset sisäkengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidetään. Paitsi vapaus tuossakin, itse vieraana olin ilman kenkiä kun en tykännyt kengistäni, kivempi ja vapaampi oli olla ilman.
Meillä ei ainakaan paskaisia kenkiä sisällä pidetä, oli sitten mitkä juhlat hyvänsä!
Mutta hikiset, visvaiset sukat on ok?
Vierailija kirjoitti:
Just tästä syystä yhdessä kyläpaikassa pyydettiin riisumaan kengät...
Vain Suomessa voidaan olla niin juntteja että kengät vaaditaan riisumaan juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kengät pois sisällä.
Perheen kesken kyllä. Juhlissa EI KOSKAAN.
Mennään talon tapojen mukaan. Meillä ei tarvitse pitää mutta saa pitää. Emäntä on vähän hippi ja saattaa itse olla kukkamekossa paljain jaloin. 😄
Juhlissa ei olla sukkasillaan. Jos kotinne ei kestä mitään paljasta jalkaa kovempaa, vuokratkaa mattoja tai pitäkää juhlat teltassa pihalla.
Ai teidän kahden millin ns parketti ei kestä kenkiä? 🤣
Jos näkisin eteisessä valtavan määrän kenkiä kysyisin että tulinko minä lastentarhaan.