Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joita ei kiinnosta ulkomaanmatkailu?

Vierailija
31.05.2025 |

Ei millään saisi mua matkustamaan ulkomaille. Jonottamiset lentokentällä, odottamiset koneeseen pääsyä, perillä joko kuumuus tai kaupunkikaaos tai molemmat. Ihmisiä joka puolella. Ruuhkia. Eri maista olevien ihmisten ärsyttäviä kulttuurisia tapoja jne. Sitten palatessa samat jonotukset. Ai kone myöhässä 5 tuntia, kiva, not.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaehtoinen roadtrip omalla autolla Euroopassa on parasta. Ei lentokoneita, ei junia. Vain vapautta omalla tyylillä. 

Vierailija
22/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta vähääkään. Liian vaivalloista ja en ainakaan tykkää mistään kuumasta ilmanalasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kyllä kiinnosti ja vähällä rahalla tuli seikkailtua Euroopassa. Muutamalla turistimatkalla turistikohteissa olen käynyt, mutta se ei oikein innostanut, ihan yksi lysti oletko Espanjassa vai Ranskassa vai Kreikassa. Madeira oli kiva poikkeus.

Tuttu ei palaa enää madeiralle ja syynä oli hänen mukaansa afrikkalaisten kaupustelijoidet valtavat laumat.

Ai missä ne on? Minä käyn patikoimassa Madeiralla eikä siellä luonnossa mitään kaupustelijoita ole. Ei ollut myöskään hotellin lähellä yhtään kaupustelijaa. Ehkä ne on siellä Funchalin keskustassa, jossa en edes käy enää. Lokakuussa lähden taas Madeiralle kävelyretkille 

Vierailija
24/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään matkustaa mutta ei kesällä, kesällä maaseudulle. 

Vierailija
25/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin ennen matkustaa. Arviolta n. 20-35-vuotiaana tuli käytyä monta kertaa vuodessa ulkomailla. Monena vuonna 5 kertaa.

Nykyään 4-kymppisenä ei voisi vähempää kiinnostaa. Se itse matkustaminen paikan A ja B välillä tuntuu todella puuduttavalta, ihan sama lennetäänkö/ajetaanko autolla/bussilla/junalla/laivalla. Perillä on ollut kyllä aina mukavaa. Matkaan lähtö myös tuntuu todella työläältä pakkauksineen ja valmisteluineen.

Nykyään todella paljon mielummin menen omalle mökille koirien kanssa. Ei tartte pakkailla mitään ja matka ovelta ovelle 30min. Maisema vaihtuu kaupungista maaseudun rauhaan.

Vierailija
26/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suuremmin kiinnostele. Suomen sää ei pahemmin haittaa, koska mieluiten puuhastelen ja vaikka rakentelen kaikenlaista. Alpeilla on kiva kyllä käydä laskettelemassa.

Vierailija
27/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää maailmankatsomus tosi kapeaksi jos ei näe yhtään oman elinpiirinsä ulkopuolelle. Maailma näyttää tyystin erilaiselta kun on vieraillut Manilan slummissa, Australian kansallispuistossa, paikallisen moskovalaisen kotona tai shoppaillut Harrodsilla. Kotisohvalla jää paitsi monesta.

Siis ketä kiinnostaa katsoa jotain slummia tai Harrodsia? Ei mitään menetä, jos noita ei näe. 

Vierailija
28/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää maailmankatsomus tosi kapeaksi jos ei näe yhtään oman elinpiirinsä ulkopuolelle. Maailma näyttää tyystin erilaiselta kun on vieraillut Manilan slummissa, Australian kansallispuistossa, paikallisen moskovalaisen kotona tai shoppaillut Harrodsilla. Kotisohvalla jää paitsi monesta.

Siis ketä kiinnostaa katsoa jotain slummia tai Harrodsia? Ei mitään menetä, jos noita ei näe. 

Nämä on tämä tietty ikäluokka, joka kutsui itseään *maailmankansalaisiksi*. Heidän aikansa - ja näkökantansa - meni jo. 

Vierailija
29/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisiassa 15 vuotta sitten jouduin matkaamaan Grand Ergin ja Shott el Jeridin tietämille nähdäkseni jotain aitoa Tunisialaista , ja Roomalaista , ja Foinikialaista ja......

Vierailija
30/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin ennen matkustaa. Arviolta n. 20-35-vuotiaana tuli käytyä monta kertaa vuodessa ulkomailla. Monena vuonna 5 kertaa.

Nykyään 4-kymppisenä ei voisi vähempää kiinnostaa. Se itse matkustaminen paikan A ja B välillä tuntuu todella puuduttavalta, ihan sama lennetäänkö/ajetaanko autolla/bussilla/junalla/laivalla. Perillä on ollut kyllä aina mukavaa. Matkaan lähtö myös tuntuu todella työläältä pakkauksineen ja valmisteluineen.

Nykyään todella paljon mielummin menen omalle mökille koirien kanssa. Ei tartte pakkailla mitään ja matka ovelta ovelle 30min. Maisema vaihtuu kaupungista maaseudun rauhaan.

Ihan juuri tämä. Ahdistun jo siitä, jos joku _ehdottaa_ matkaa.

Vierailija
31/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko joku että matkustusinto pysyy koko iän samana. 

Joo varmaa matkustan niin pitkään, kun vain kunto kestää. Tosin matkakohteet ovat vaihtuneet. Ennen harrastin kiertomatkoja kaukomailla, mutta nykyään menen rentoutumaan  kylpylälomalle eri puolille Eurooppaa. 

Vierailija
32/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä todella ankeaa viettää lomat vain Suomessa.

Aivan liian kylmää ja pimeää.

Onneksi voi matkustaa ulkomaille pari kertaa vuodessa.

Miksi näissä väittämissä on niin paljon ristiriitoja. Kylmää ja pimeää. Kerro ihmeessä minullekkin minne sitä pitää ulkomailla mennä että löytää paikkoja joissa aurinko paistaa yötäpäivää? Mitä olen itse käynyt niin nimenomaan synkkää ja pimeää siellä on. Illalla on jo aikaisin pimeää.

Se päivän ja yön selkeä raja on erityisesti talvella ihana. 

Suomessa on 5kk mörönpimeää 24/7, etelämpänä Euroopassa valoisaa viimeistään klo 7 ja ilta pimenee 19 maissa. Siinä välissä valoisaa, useinmiten aurinkoista ja upeaa. 

Vierailija
33/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi pidän kesälomaa loka-marraskuun vaihteessa jossain lämpimässä. Tosin tuohon aikaan ei ole enää liian kuumaa. Tekee hyvää päästä pimeydestä ja loskasta pois ja sitten jaksaa hyvin jouluun asti. 

Vierailija
34/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi, jos olisin niin rikas, että voisin matkustaa ensimmäisessä luokassa ja pystyisin lomailemaan ekslusiivisesti jossakin yksityisessä paikassa, joissa ei muita ihmisiä juuri näy (esim Villa Katsura, Brittiläiset Neitsytsaaret, nykyisin osa hotelliketjua). Tavanomainen suomalainen "etelänmatkailu" ei minua kiinnosta pätkääkään, joten ilman eurojackpottia pysyn kiltisti siellä missä nyt olen. 

Vierailija
35/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni odottaa eläkkeelle pääsyä että sitten matkustetaan kun on aikaa ja rahaa. Yllätys voi olla melkoinen kuinka rasittavaa matkustaminen on. Nuorena jaksaa tuonkin.

Minä lopetan matkustamisen eläkkeellä, kun sitä rahaa on sitten paljon vähemmän. Nyt matkustetaan, kun on rahaa ja kyllä sitä aikaakin on, kun on vuosilomat. Meillä voi ottaa myös palkatonta lomaa lisäksi. 

Vierailija
36/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ennen rahan arvon romahdusta ja puolison työttömyyttä kävimme kaukomailla 1-2 kertaa vuodessa. Kymppitonnin reissuja. Nyt on varaa vain johonkin hikiseen Tallinnan reissuun. Todella ahdistavaa, haluan takaisin aiemman 120000 euroa vuodessa talouden. 

Vierailija
37/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi matkustelun kaksikymmentä vuotta sitten jättänyt kuuskymppinen. Liian rasittavaa. Nautin olostani kotona. Hoidan puutarhaani kesäisin ja syksyisin käyn keräämässä sieniä ja marjoja. Talvisin harrastukset ja kulttuuritarjonta täyttävät vapaa-aikani.

Rahaa olisi matkustamiseen, mutta laitan rahat mieluummin esim. uuteen puhelimeen, remonttiin tai lapsille. Kotimaasta löytyy paljon nähtävää ja koettavaa, jos maisemanvaihdos joskus kiinnostaa. Täällä matkustaminen on myös paljon turvallisempi ja ympäristöystävällisempi vaihtoehto.

Vierailija
38/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen edelleen kaksi viikon mittaista ulkomaanmatkaa vuodessa. Yksi loma keväällä ja toinen syksyllä. Kuukauden loman vietän sitten kotona. Minulla on koira, enkä halua laittaa sitä viikkoa pidemmäksi aikaa hoitolaan kerrallaan. Tuntuu kuitenkin, että kesä on paljon pidempi noiden ulkomaanmatkojen vuoksi. 

Vierailija
39/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, vaikka mä en näistä mainituista ole ollut kuin Harrodsilla :D Muita ikimuistoisia reissuja on kyllä tehty esim. Kiinan muurille, Machu Picchuun, Petraan, Alpeille jne. Olen tosi kiitollinen, että nuorena tuli nähtyä kaikenlaista ja nyt 50+ ei enää pakollista matkustustarvetta ole. No jos joskus kuitenkin vielä maaseudulle Englantiin...

Vierailija
40/41 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kiinnosta hakea tauteja ulkomailta.

Mitähän tauteja? 

No esim. Norjalainen flunssa on äärimmäisen vaarallinen. Samaten