Onko muita joita ei kiinnosta ulkomaanmatkailu?
Ei millään saisi mua matkustamaan ulkomaille. Jonottamiset lentokentällä, odottamiset koneeseen pääsyä, perillä joko kuumuus tai kaupunkikaaos tai molemmat. Ihmisiä joka puolella. Ruuhkia. Eri maista olevien ihmisten ärsyttäviä kulttuurisia tapoja jne. Sitten palatessa samat jonotukset. Ai kone myöhässä 5 tuntia, kiva, not.
Kommentit (41)
Joo ei kiinnosta hakea tauteja ulkomailta.
Mielestäni lentokenttä on maailman turhin asia
Ei minuakaan lentokentät kiinnosta. Lentäminen on rasittavaa. Mutta minua kiinnostaa kauniit maisemat, esim Alpeilla sielu lepää. Sitä ei löydä Suomesta. Onneksi autolla ei ole liian pitkä matka.
Matkustamisessa on ikävintä se matkustaminen eri paikkojen välillä. Muuten maailmaa on kiva nähdä ja kokea.
Kuvitteleeko joku että matkustusinto pysyy koko iän samana.
Vierailija kirjoitti:
Monilla pysyy, ja niillä jotka eivät ole päässeet nuorempana paljon matkustamaan se voi kasvaakin. Äitini 80 v on tästä hyvä esimerkki.
Olisi kyllä todella ankeaa viettää lomat vain Suomessa.
Aivan liian kylmää ja pimeää.
Onneksi voi matkustaa ulkomaille pari kertaa vuodessa.
Moni odottaa eläkkeelle pääsyä että sitten matkustetaan kun on aikaa ja rahaa. Yllätys voi olla melkoinen kuinka rasittavaa matkustaminen on. Nuorena jaksaa tuonkin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin lähteä vaikka minne, rahaa on. Ei vain kiinnosta.
Nuorena kyllä kiinnosti ja vähällä rahalla tuli seikkailtua Euroopassa. Muutamalla turistimatkalla turistikohteissa olen käynyt, mutta se ei oikein innostanut, ihan yksi lysti oletko Espanjassa vai Ranskassa vai Kreikassa. Madeira oli kiva poikkeus.
90-luvun alussa matkailu oli helppoa, kun ei ollut ruuhkaa niin paljon tai stressiä. Ainoa ongelma tuli jos bussin ilmastointi petti, se oli kerran tai oli liian kuuma maa kuten Israel, siellä pitää erikseen ostaa viilennys hotellihuoneeseen. Vatsatauti ei tietysti ole mukava ajatuksena tietyissä maissa. Istuminen ei sovi kyllä kaikille, siihen kyllästyy lopulta ja liian monimutkaiset väsyttävät matkan vaiheet.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kiinnosta hakea tauteja ulkomailta.
Mitähän tauteja?
Vierailija kirjoitti:
Minulla vaan lisääntyy. Nyt jo lähes 1/2 vuodesta ulkomailla
n65v
Ei ole koskaan kiinnostanut matkailu. Olen sellainen ihminen joka voisi aina syödä melkeinpä samaa ruokaa ja katsella samoja maisemia, ei juurikaan kiinnosta mikään uusi.
Mulla on työkavereina monista eri maista kotoisin olevia ihmisiä ja osa houkutellu mukaan kun käyvät kotimaassaan mutta olen kohteliaasti kieltäytynyt.
Vietän lomat ja vaapat kotona tai harrastusten parissa.
Jää maailmankatsomus tosi kapeaksi jos ei näe yhtään oman elinpiirinsä ulkopuolelle. Maailma näyttää tyystin erilaiselta kun on vieraillut Manilan slummissa, Australian kansallispuistossa, paikallisen moskovalaisen kotona tai shoppaillut Harrodsilla. Kotisohvalla jää paitsi monesta.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kyllä kiinnosti ja vähällä rahalla tuli seikkailtua Euroopassa. Muutamalla turistimatkalla turistikohteissa olen käynyt, mutta se ei oikein innostanut, ihan yksi lysti oletko Espanjassa vai Ranskassa vai Kreikassa. Madeira oli kiva poikkeus.
Tuttu ei palaa enää madeiralle ja syynä oli hänen mukaansa afrikkalaisten kaupustelijoidet valtavat laumat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä väittämissä on niin paljon ristiriitoja. Kylmää ja pimeää. Kerro ihmeessä minullekkin minne sitä pitää ulkomailla mennä että löytää paikkoja joissa aurinko paistaa yötäpäivää? Mitä olen itse käynyt niin nimenomaan synkkää ja pimeää siellä on. Illalla on jo aikaisin pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Jää maailmankatsomus tosi kapeaksi jos ei näe yhtään oman elinpiirinsä ulkopuolelle. Maailma näyttää tyystin erilaiselta kun on vieraillut Manilan slummissa, Australian kansallispuistossa, paikallisen moskovalaisen kotona tai shoppaillut Harrodsilla. Kotisohvalla jää paitsi monesta.
Hetkellisesti. Vanhempani ja hänen ystäväni olivat innokkaita matkailijoita ja vannoivat sen nimeen. Molemmat vanhempani kuolivat muistisairauteen, eivätkä loppuvuosinaan muistaneet juuri mitään. Isä kerran tokaisi, että hukkaan meni nekin reissatut rahat.
Vierailija kirjoitti:
Matkustamisessa on ikävintä se matkustaminen eri paikkojen välillä. Muuten maailmaa on kiva nähdä ja kokea.
Tämä. Aluksi alkoi vtuttaa pitkät lennot, lopulta jo lennot ylipäätään; ei vaan jaksa. Nyt matkustan Tallinnaan loungessa. Pääsee vessaan etc ihan juuri kun haluaa.
Minua ei ainakaan kiinnosta suomalaiset läskikasajuopot sekuntiakaan, viimeksi Kuubassa, kyllä oli mukavaa...