Lapsettomat pariskunnat, suunniteletteko hyvinkin tarkkaan mitä syötte kunakin päivänä?
Vai menettekö pitkälti fiiliksen mukaan?
Lisäksi kyssäri.
Kuinka monta prosenttia arvioisit ruuan "haukkaavan" keskinäisestä päivittäisestä kommunikoinnista välillänne?
Mitä muita tuntemuksia?
Kommentit (32)
Miten milloinkin. Mä olen usein viikot yksin ja syön todella huonosta. Kun puoliso on kotona, suunnitellaan pariksi päiväksi ruoat mutta ei niistä välttämättä niin pidetä kiinni jos kauppareissulla bongaakin jonkun uutuusjutun tai hyvän tarjouksen. Käydään paljon myös ravintoloissa syömässä.
Suunnitteluun, "kommunikointiin" menee varmaan pari minuuttia päivää kohti. Ei olla kumpikaan innokkaita kokkaajia, helpoimman kautta mennään, käytetään paljon valmista ja puolivalmista.
Matkoilla tykätään testata paljon eri ravintoloita, tuttuun kohteeseen mennessä jonkun verran mietitään missä milloinkin syödään, näitä mä tsekkailen jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
"Lapsettomat pariskunnat" == puolet vastauksista on lisääntyneiltä. Taisi pullahtaa aivot ulos istukan mukana.
Jos lapset ovat muuttaneet kotoa ollaan jälleen lapsettomia - kotona on siis vain 2 ruokittavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapsettomat pariskunnat" == puolet vastauksista on lisääntyneiltä. Taisi pullahtaa aivot ulos istukan mukana.
Jos lapset ovat muuttaneet kotoa ollaan jälleen lapsettomia - kotona on siis vain 2 ruokittavaa
Tuli tästä mutkan kautta mieleen että muuttuuko noi käytännöt isosti siinä vaiheessa kun lapset on lähteneet - syödäänkö erilaisia ruokia, käydäänkö enemmän ulkona? Tietysti noi kaikki käytännöt muuttuu lasten ikienkin mukaan.
Ei suunnitella. Lauantaina kun käydään kaupassa niin menomatkalla keskustellaan mitä syödään viikonloppuna ja sitä seuraavana arkiviikkona ja sen mukaan tehdään ostokset. Arkena voidaan hakea myös noutoruokaa jos siltä tuntuu (meille ei Woltit ym kuljeta, pitää hakea itse). Ei kuluteta kovinkaan paljoa aikaa ruuasta keskusteluun.
Meillä ruokailut on lähes täysin mun käsissä. Mä päätän mitä syömme (tietenkin miehen maun huomioiden), käyn kaupassa ja laitan ruoan. En suunnittele mitään ruokalistaa vaan pääsääntöisesti päivän kerrallaan, mistä sitä edes maanantaina tietää mitä torstaina haluaa syödä? Olen kotona, joten minulla on tähän aikaa ja lisäksi tykkään kovasti ruoanlaitosta. Jonain päivinä teen kaksikin ruokaa jos haluan itse jotain mistä tiedän ettei mieheni tykkää. Silloin molemmilla on omat ruoat joita usein syödään seuraavanakin päivänä.
Syömme tiukalla budjetilla koska säästämme rahaa. En vuonna olis tarkoitus lähteä reissuun utsjoelta hankoon fillarilla ja siihen reissuun menee rahaa nelisen tonnia meiltä kummaltakin. Joskus toki herkuttelemme mutta itse pärjää 5 eurolla päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Syömme tiukalla budjetilla koska säästämme rahaa. En vuonna olis tarkoitus lähteä reissuun utsjoelta hankoon fillarilla ja siihen reissuun menee rahaa nelisen tonnia meiltä kummaltakin. Joskus toki herkuttelemme mutta itse pärjää 5 eurolla päivässä.
Viisi euroa päivässä ruokaan on ihan v tusti. Ihan näin ohiksena.
Ei suunnitella yhtään. Katsotaan mitä kaapeissa on ja niistä tehdään ruoka.
Eipä sitä tarvi juuri miettiä.
Ehkä 1% menee viikonloppuisin sen miettimiseen. Arkena ei sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä mutkan kautta mieleen että muuttuuko noi käytännöt isosti siinä vaiheessa kun lapset on lähteneet - syödäänkö erilaisia ruokia, käydäänkö enemmän ulkona? Tietysti noi kaikki käytännöt muuttuu lasten ikienkin mukaan.
Ei muuttunut kuin määrät. Samaa herkullista ruokaa syödään kuin heidänkin aikanaan. Meillä on aina syöty hyvin monipuolisesti.
Ravintoloissa yleensä vain ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Minä suunnittelen, jotta ruoat riittää, koska minulle hyvä ravitsemus, joka ei tarkoita pelkkiä sopivia määriä kaloreita, ravintoaineita ja vitamiinejä vaan kokonaisvaltaista ja myös esteettistä nautintoa on tärkeää ja osa mielenterveyteni hoitamisesta. Mies ei suunnittele. Jos hän saisi päättää, hän söisi ensin juustot ja makkarat paljaaltaan suoraan jääkaapista ja sitten loppuviikon paljaaltaan riisiä. Siispä joudun piilottamaan ne juustot ja makkarat, koska minä en voi syödä paljaaltaan riisiä.
Mutta en nyt niin tarkkaan suunnittele päiviä eteenpäin. Suunnittelen vain jaksamisen mukaan ja niin, että ensinnä pilaantuvat ruoka-aineet tulee ensin käytetyksi ja jos on vaikka huonoja säitä ulkoilla niin silloin laitetaan pitkää kypsytystä vaativia ruokia, kuten hernekeittoa, punajuurigratiinia ja kaalipataa. Kun on kiirettä puutarhassa kuten nyt, niin laitetaan ruokia, joitten valmistukseen ei kulu paljoa aikaa ja joita voi syödä sa
En jaksanu lukea maratoonitekstiä.