Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen nepsylapsi muutti kotoa

Vierailija
30.05.2025 |

Ja elämä muuttui oikeastaan vain hankalammaksi. Kaikki ennakoitavuus ja rauha hävisi, ennen sentään tiesi, milloin ruokaa laitetaan ja hankitaan kolmelle, osasi ennakoida että lapsi on tulossa yöksi kotiin meidän vuoroviikolla ja toisaalta että on äidillään tämän viikolla.

Nyt pitää itsellään ikään kuin kolmea kotia ja menee ja tulee miten huvittaa oman kotinsa, äitinsä kodin ja meidän kotimme välillä. Ei ole työelämässä eikä opiskele vaan saattaa käydä työpäiviemme aikana kavereineen tyhjentämässä jääkaappimme, laittamassa ruokaa tms eikä toki siivoa jälkiään, saattaa yhtäkkiä ilmestyä ovelle vaikka keskellä yötä nukkuessamme pimpottelemaan ja ilmoittaa tulevansa nyt meille yöksi.

En jaksa enää kauaa. Viimeksi viime viikolla olin kutsunut illaksi ystäviäni käymään ja valmistellut syötävää ja siivonnut valmiiksi. Työpäiväni aikana kaikki laittamani ruuat oli syöty siitä huolimatta, että käyttötarkoitus oli kirjoitettu niiden päälle. Lisäksi asunto oli siinä kunnossa että jouduin käyttämään reilun tunnin siivoamiseen, ennen kuin vieraita oli mahdollista vastaanottaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono trolli 0/5

Vierailija
2/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitään seurauksia ei hänelle siis ole?! Kai tuollaista käytöstä on ollut ennenkin ja olette vain antaneet olla. Lapsi korvaa ruoat sinulle. Oppii sitten ja avain pois, jos käytös on rajatonta. Kaikkea sallittekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitään seurauksia ei hänelle siis ole?! Kai tuollaista käytöstä on ollut ennenkin ja olette vain antaneet olla. Lapsi korvaa ruoat sinulle. Oppii sitten ja avain pois, jos käytös on rajatonta. Kaikkea sallittekin. 

Siksi on tuollainen, että mitään rajoja ei hänellä ollut teininäkään. Itse en ole kasvatusvastuussa ollut. Koko ajan ajattelin, että muuttaa pian pois ja tilanne rauhoittuu, joten kestin. Isänsä on sitä mieltä, että kulkua kotiimme ei voi estää ja tämä on edelleen hänenkin kotinsa joten niillä mennään.

Minun vaihtoehtoni on joko sietää tai ostaa itselleni oma asunto. 

Vierailija
4/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi on tuollainen, että mitään rajoja ei hänellä ollut teininäkään. Itse en ole kasvatusvastuussa ollut. Koko ajan ajattelin, että muuttaa pian pois ja tilanne rauhoittuu, joten kestin. Isänsä on sitä mieltä, että kulkua kotiimme ei voi estää ja tämä on edelleen hänenkin kotinsa joten niillä mennään.

Mitäs mieltä se mies oli 1000 e siivouslaskusta jne. kaikesta muusta?!

Vierailija
5/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nepsy asu yksin. 

Vierailija
6/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta korvausvastuussa hän on, ja koska koti on sinunkin niin sinulla on oikeus päättää ja rajata. 

Vierailija
7/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on roolisi selkeästi sanoitettu. Nyt päätät kummin haluat tehdä. 

Vierailija
8/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian aikaista itsenäistyä. Ota yhteyttä hänen äitinsä ja pyydä että yhdessä sovitaan kenen luona nuori asuu ja minä päivänä. Nepsyt tarvitsee vaan tukea enemmän ja pidempään kuin nentit....

Vierailija
9/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimet pois ja teille saa tulla vasta silloin kylään kun olette kotona ja kavereiden tulosta on sovittava erikseen.

Vierailija
10/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, muuta omaan kotiin! En eläisi hetkeäkään noin, kuulostaa painajaiselta.

Vierailija
11/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit ostaa itsellesi oman asunnon. Mutta kun paskiainen saa osoitteesi selville, et ole turvassa sieläkään. Kotirauha on perusoikeus.

Miksi edes olet sellaisen miehen kanssa joka ei opettanut lapselle käytöstapoja? 

Vierailija
12/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää laittaa selkeät säännöt, tää tilanne pahenee muuten, https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010352624.html

Vierailija
13/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaimet pois ja teille saa tulla vasta silloin kylään kun olette kotona ja kavereiden tulosta on sovittava erikseen.

Tämä olisi minunkin linjani. Ja näin elettiin viimeiset pari vuotta kun asui kotona. Hänellä ei ollut ovikoodia (älylukko) meille niillä viikoilla kun oli äidillään. Nyt kuitenkin mies on löyhännyt yhtäkkiä periaatettaan. Jotain oikeasti isoja tuhoja pitäisi tapahtua, että palaisi tuohon vanhaan.

Vierailija
14/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi mielestä koti on enemmän pois muuttaneen lapsen kuin sinun. Joten muutapa sinäkin pois. Ei tuo ole mitään elämää mitä joudut elämään. Se on miehesi tehtävä pyytää lastaan korvaamaan rahallisesti sinulle ruoat jotka hän varasti.

Vierailija
15/15 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siivoa enää tai käy kaupassa, loppuu kun mies joutuu tekemään kotityöt.