Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko syytä huolestua? 19v tyttö alkanut himokuntoilla

Vierailija
30.05.2025 |

Saattaa olla 2h kävelymatolla+jumppa päälle. Siis yhteensä 2h päivä. Ei ole kyllä liian lsiha, normaali paino

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloinen olen kuntoilusta. Oli ennen täysin liikkumaton. Nyt sentään kuntoilee. Ei asu kanssamme niin en voi vahtia. Asuu isovanhemmilla. Mutta tietty he voi vähän seurata ettei rupea liikaa laihtumaan. Syö kyllä pikaruokaakin etten ole huolissani siitä. Tekee itse ruokansa

Ap

Kuntoilun aloittaminen ja oman ruuan valmistaminen saattaa viitata syömishäiriöön. Mistä syystä tekee omat ruokansa eikä isovanhempien valmistamaa? Onko jollain erityisruokavaliolla? Syömishäiriöinen voi syödä pikaruokaa ja herkkujakin, joten ei ole merkki normaalista syömisestä tämäkään välttämättä. Kannattaa tarkkailla tuleeko laihtumista/ nopeita painonvaihteluita, oksentelua,  rajoittaako ruuan määrää ja/tai karsiiko ruoka-aineita pois ruokavaliosta, muuttuuko suhtautuminen ravintoon tai alkaako elämä ja puheet pyöriä terveellisen ruuan, kuntoilun ja laihduttamisen ympärillä. 

Vierailija
22/24 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 tuntia liikuntaa tuo 4 tuntia energiaa päivään.

Jos syke on korkealla koko ajan liikkeen ajan, onko se silti vähän liikaa, koska joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi nuppi kajahtamassa kun rikkinäisen perheen lapsi. Tarkkaile tilannetta herkällä korvalla.

En mä mitään ole sanonut rikkinäisestä perheestä. Mistä sä sen päättelet? 

Vierailija
24/24 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli syömishäiriö tai ei, kohta se on.