Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerääkö nykynuoret enää mitään astiasarjaa?

Vierailija
30.05.2025 |

Vielä 90-luvulla kerättiin ainakin tytöille astiasarjoja. Omani v 2000 syntynyt tyttäreni ei ole halunnut lahjaksi mitään astioita, osti kotoa muuttaessaan Ikeasta mitä tarvitsi

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerää, muumimuki nyt on tietysti sellainen mitä moni lahjaksi antaa, mutta nää saa helposti myytyä eteenpäin jos ei itse tykkää.

Vierailija
22/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astioiden keräily on boomereiden hommaa.

ÄLÄ yleistä!

EN ole koskaan kiinnostunut ostamaan mitään sarjaa.

Ostan mistä tykkään paitsi ikeaa, marimekkoa, pentikkiä yms tommosii jokaisen vakkareita

Taitaa olla luetun ymmärtämisessäsi vähän vikaa. Ei tuo tarkoita, että kaikki boomerit kerää, vaan ne jotka kerää on boomereita. Iso ero.

Vastapa Maikkarilla kysyivät nuorilta, mitä he haluavat valmistujaislahjaksi. Yksi tyttö sanoi aivan selvästi, että astioita. Se ymmärrysvika on nyt sinun päässäsi, ei missään muualla.

On eri asia haluta valmistujaislahjaksi astioita kuin systemaattisesti kerätä jotain tiettyä astiasarjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ yleistä!

Ostan mistä tykkään paitsi ikeaa, marimekkoa, pentikkiä yms tommosii jokaisen vakkareita

Taitaa olla luetun ymmärtämisessäsi vähän vikaa. Ei tuo tarkoita, että kaikki boomerit kerää, vaan ne jotka kerää on boomereita. Iso ero.

Vastapa Maikkarilla kysyivät nuorilta, mitä he haluavat valmistujaislahjaksi. Yksi tyttö sanoi aivan selvästi, että astioita. Se ymmärrysvika on nyt sinun päässäsi, ei missään muualla.

Tasan ainoa nuori, kenen suusta olen tämän kuullut. Se kuuluisa poikkeus sääntöön

Vierailija
24/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää ollut ysäri j 2000-luvun alun juttu, nykyään nuoria kiinnostaa että ruokaa lautaselle, ei se miltä sitä syö. Näin se elintaso on Suomessa laskenut Itä-Eurooppalaiselle tasolle

Vierailija
25/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla?

Kirpputorilta ja melkein kaikki eri paria.

Kyllä niistäkin voi saada mielenkiintoista, kirjavaa yhdistelmää ja kattausta.

Vierailija
26/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää VAIN ostako yo:lle astioita.

Vierailija
27/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ yleistä!

Yksi tyttö vastasi keräävänsä = kaikki tytöt keräävät 💀💀💀💀 maikkarin "uutinen"

Vierailija
28/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut keräävät, jotkut eivät.

Vierailija
29/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Milleniaalit tuntuvat olevan paljon nirsompia esim. astioiden väristä jne, jottei vaan kattaus mene pilalle vääränvärisen tai -muotoisen astian takia.

No ehkä milleniaalit, mutta entäs nää Z-sukupolveen kuuluvat eli pääasiassa 2000-luvun lapset?

Vierailija
30/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun "en tarvi mitään, kaikkea on" tytär valitsi sarjan. Mun mielestä on kivampi antaa konkreettinen lahja kuin lykätä lisää rahaa tilille. Katsotaan vuoden päästä niitä lakkiaisia kyseleekö tädit lahjatoiveita vai ei.

Pari joulua ja synttäriä niitä olen nyt ostanut. 18v lahjaksi ostin kultaharkon.

Vierailija
31/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvassa taitaa olla nykykeräilijät. Itaw tosin kannustan siihen ja tyttökin kerää kastehelmeä.

Vierailija
32/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ yleistä!

On eri asia haluta valmistujaislahjaksi astioita kuin systemaattisesti kerätä jotain tiettyä astiasarjaa.

Mun mielestä se on pitkälti sama asia, sillä usein ne astiasarjaa keräävät toivovat lahjaksi juurikin sitä keräämäänsä sarjaa. Esim. ilmaisevat, millaisia astioita heiltä puuttuu.

Vierailija
33/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää VAIN ostako yo:lle astioita.

Ostin. Kun pyydettiin.

Vierailija
34/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapista löytyy jotain rippilahja-astiasarjaa. Eipä ole juuri ollut käyttöä. En ymmärrä mikä niissä lautasissa on parempaa kuin neljänneksen maksavissa Ikean vastaavissa.

Itsellä päätyi käyttöön kun nykyiseen asuntoon muutin. Ovat näppärämmän kokoisia kuin ne ikean.

Vierailija
35/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ yleistä!

On eri asia haluta valmistujaislahjaksi astioita kuin systemaattises

Toki, mutta ehkä henkilöllä ei ylipäätään ole astioita omasta takaa. Hän ei siis halua minkään tietyn sarjan astioita, vaan ylipäätään kuppeja ja kippoja, joilla voi pyörittää arkea omassa kodissaan.

Vierailija
36/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh ! Mä oon 70v ja en ole ikinä keränny mitään. Astiani hommasin osa Arabian tehtaanmyymälästä joskus 80-luvulla kun siellä myytiin vielä 2-laatua. Samaa sarjaa ostin ( uusia ) tutun tutun tutulta. Astiat käytössä vieläkin. Ei mun ystävissä kukaan 70-luvulla nuorena mitään " kapioita" keräillyt.  Minne niitä olisi edes varastoinut ?

Vierailija
37/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat tytöt alkaneet ostaa Kastehelmi- sarjaa, näyttää heille uudelta.  Ja ihan perus Kiltaa on myös.

Vierailija
38/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15-v. poika kysyi just, että kun hän muuttaa pois kotoa, niin saisko hän noi siniset astiat. On mun ysärillä lahjaksi saamat 24h:t, joita epämääräinen määrä eri lautasia. Kaikkea sais kuulemma olla ainakin 4, niin niitä nyt bongaillaan kirppareilla koko suvun voimin.

Vierailija
39/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh ! Mä oon 70v ja en ole ikinä keränny mitään. Astiani hommasin osa Arabian tehtaanmyymälästä joskus 80-luvulla kun siellä myytiin vielä 2-laatua. Samaa sarjaa ostin ( uusia ) tutun tutun tutulta. Astiat käytössä vieläkin. Ei mun ystävissä kukaan 70-luvulla nuorena mitään " kapioita" keräillyt.  Minne niitä olisi edes varastoinut ?

Häh häh häh, sinä oot yli 30 

Vierailija
40/47 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei astioita, mutta lusikoita. Olen 62 ja saanut erilaisia hopeisia lusikoita elämäni varrella lahjaksi. Esim jälkiruokalusikoita kummitädiltäni syntymäpäivälahjaksi. En ole koskaan tehnyt niillä yhtään mitään. Nyt niillä on romuhopean arvo, jonne ne veisin jos viitsisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän