Kerääkö nykynuoret enää mitään astiasarjaa?
Vielä 90-luvulla kerättiin ainakin tytöille astiasarjoja. Omani v 2000 syntynyt tyttäreni ei ole halunnut lahjaksi mitään astioita, osti kotoa muuttaessaan Ikeasta mitä tarvitsi
Kommentit (47)
Nykynuoret ostaa astiat käytettynä. Niitä on kaikki kirpparit ja kierrätyskeskukset pullollaan. Ei kovin kestävää, että kaikki kerää omat uudet astiastonsa.
Vierailija kirjoitti:
Pojille on se ja sama mistä ämpäristä ruokansa syö :D
Woltista tilaa niin ei tarvii edes ämpäriä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää VAIN ostako yo:lle astioita.
Ei missään tapauksessa pyytämättä. Vain silloin jos lahjan saaja on nimenomaan esittänyt toiveen jostain tietystä astiasarjasta ja/tai sen osista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei astioita, mutta lusikoita. Olen 62 ja saanut erilaisia hopeisia lusikoita elämäni varrella lahjaksi. Esim jälkiruokalusikoita kummitädiltäni syntymäpäivälahjaksi. En ole koskaan tehnyt niillä yhtään mitään. Nyt niillä on romuhopean arvo, jonne ne veisin jos viitsisin.
Niillä voi syödä kakkua ja piirakkaa, hämmentää kahvia, isommilla voi syödä jälkiruokia, kiisseleitä, keittoja, kokeile niin hämmästyt mihin kaikkeen niistä on! Ainakin juhlapäivinä. :)
Silti väärän kokoisia käytettäväksi kahvimukeissa ja jos sattuukin olemaan vanhanajan kahvikuppi käytössä niin ylipäänsä hopealusikat kuumenevat käytössä sormia polttavaksi. En tykkää yhtään.
- sivusta
Vierailija kirjoitti:
Elintaso on noussut. Kun minä muutin kotoa pois armeijan jälkeen yli 35 vuotta sitten, menin vuodeksi töihin ennen opintoja. Ostettiin sitten Teeman astiat silloisen avovaimon kanssa. Ei niitä yksitellen tarvinnut kerätä.
Eikä minun tuttujeni lapsetkaan niitä nykyisin yksitellen osta.
Tarkoitit siis varmaan, että elintaso on laskenut.
Muistan kun olin 15-vuotias (vuonna 1994) ja yksi kaverini kysyi että keräänkö mitään sarjaa. Olin aivan hämmentynyt enkä meinannut ymmärtää mitä hän tarkoitti. Ajatus tietynlaisten astioiden ostamisesta tai lahjaksi saamisesta ei ollut tullut mieleenkään.
Sitten joskus 21-vuotiaana ostin ensimmäisen muumimukini.
Niillä voi syödä kakkua ja piirakkaa, hämmentää kahvia, isommilla voi syödä jälkiruokia, kiisseleitä, keittoja, kokeile niin hämmästyt mihin kaikkeen niistä on! Ainakin juhlapäivinä. :)