Oliko kiva syyskuu?
Kommentit (24)
Olen ollut sairaslomalla ja tylsyyttä välttääkseni olen tehnyt ihmiskoetta, paljonko viitsii ulkoilla ja kävellä kuukaudessa. Kun kävelen vielä tänään 30.000 askelta, eli 4 tuntia, on kuukausikeskiarvo uusi ennätykseni, eli juuri tuo sama 30.000 askelta päivässä. Tekee 670 kilometriä kuukaudessa.
Suosittelen kaikille unettomuudesta kärsiville. Yöllä nukuttaa tosi hyvin ilman lääkkeitäkin.
Oli tosi kiva syyskuu. Oltiin melkein koko kuukausi mökillä. Keräsin paljon marjoja. Treenattiin koiria. Ihailtiin luontoa. Kalastettiin, saunottiin, grillattiin, istuttiin nuotiolla ja ihailtiin tähtitaivasta. Katsottiin elokuvia ja sarjoja, nautittiin takkatulen lämmöstä. Ennen kaikkea nukuin tosi hyvin. Mökillä nukuttaa aina parhaiten.
Olen yrittänyt täyttää kalenterin ja tehdä paljon kaikkea, jotta ahdistus ei saisi otetta minusta. Ei nyt ihan onnistunut mutta tulipa tehtyä paljon kaikenlaista.
Ihan perus. Kaikki on niin tavallista.
Meni niin että hujahti, kauheasti ei saanut kyllä aikaiseksi.
Oli, oikein fiini! :)
Eilen piti lähteä parille, niin siellä olikin oikein "luokkakokous", vanhoja/entisiä kaupunkilaisia, jotka tarjoilivat kierroksia (raakaa). Tiesihän sen, miten siinä kävi (=kankkunen) :) Oli kyllä hauskaa!
Täydellinen. Asustelen edelleen sähköttömällä mökillä koirien ja kissan kanssa, ja olen voinut nauttia tästä ihanasta syksystä luonnon helmassa. Olen marjastanut, sienestänyt, kalastanut, saunonut, uinut jne. Kirsikkana kakun päällä vaellus- ja retkeilyloma Lapissa puolison ja koirien kanssa.
Oli oikein kiva syyskuu. Pojat kävivät kylässä mulla. Äiti täytti 91v, ei isoja juhlia, on palvelukodissa. Sääkin ollut hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sairaslomalla ja tylsyyttä välttääkseni olen tehnyt ihmiskoetta, paljonko viitsii ulkoilla ja kävellä kuukaudessa. Kun kävelen vielä tänään 30.000 askelta, eli 4 tuntia, on kuukausikeskiarvo uusi ennätykseni, eli juuri tuo sama 30.000 askelta päivässä. Tekee 670 kilometriä kuukaudessa.
Suosittelen kaikille unettomuudesta kärsiville. Yöllä nukuttaa tosi hyvin ilman lääkkeitäkin.
Wau, hyvä sinä 💪 Minkä ikäinen olet? Oletko kävellyt aina paljon? Itselläni tulee työssä käyvänä sen 10k askelta päivässä eli reilut 300k kuukaudessa. Kärsin kuitenkin vv-oireista, joten en nuku askeleista huolimatta 🙁
Kyllä. Perheeseen liittyi pitkän harkinnan jälkeen kissanpentu muutama päivä sitten :) Tuossa se vieressä nukkuu.
Kiva kun ei satanut kovin paljoa. Ja mukavan lämmintä ulkona.
Ei ole todellista. Ihan piti vilkaista kalenteria, että ei nyt vielä voi syyskuu(kin) olla mennyt mutta näköjään se on sitten huomenna lokakuun eka.
Mihin ihmeeseen hävisi alkukesä, loppukesä ja alkusyksy? Hetken aikaa oli kesäinen olo ja silloinkin järkytti että ei ollutkaan touko-kesäkuun vaihde vaan heinäkuu.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen. Asustelen edelleen sähköttömällä mökillä koirien ja kissan kanssa, ja olen voinut nauttia tästä ihanasta syksystä luonnon helmassa. Olen marjastanut, sienestänyt, kalastanut, saunonut, uinut jne. Kirsikkana kakun päällä vaellus- ja retkeilyloma Lapissa puolison ja koirien kanssa.
Melkein olen positiivisesti kateellinen. Meillä/maalla oli kyllä sähköt; juokseva vesikin oli, jos vain jaksoi juosta sankon kanssa :)
Jollain lailla kaipaan sitä aikaa; tosin polttopuiden teko oli. Elukoita ei enää ollut, niistä ei tarvinnut huolehtia (aikoinaan oli se periaate: elukat ensin, sitten vasta me). Lauantaisaunan jälkeen lähdettiin joskus kalalle, jos oli kalansyöntiaika ("kala liikkuu, muttei käy pyydykseen" :)))
Ihan hyvä kuukausi, vapaa-aika ei lyhentynyt yhtään.
T:työtön
Kysy sitä huomen. Vielä se ei oo vaihtunut. Kk siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau, hyvä sinä 💪 Minkä ikäinen olet? Oletko kävellyt aina paljon? Itselläni tulee työssä käyvänä sen 10k askelta päivässä eli reilut 300k kuukaudessa. Kärsin kuitenkin vv-oireista, joten en nuku askeleista huolimatta 🙁
55-vuotias. Halusin vanhempieni mukaan iltakävelylle jo pikkulapsena. Nuorena aikuisena huomasin, että se helpottaa stressiä ja sitten siitä on tullut elämäntapa. Kävelin ehkä sen suositellun 10.000 askelta päivässä. 2007 saatiin töistä askelmittarit jonkun kuntoilukampanjan takia. Siitä homma sitten lähti laukalle ja 18 vuoden keskiarvo on 20.000. Tämä viimeinen kuukausi on sitten aivan omaa luokkaansa.
Nyt on ollut todella upeaa säätä! Eli kyllä, oli upea syyskuu, sillä paljon tuli ulkoilua ja ulkoliikuntaa.
Itseasiassa oli.
Lähes koko kk poissa Suomesta ystävien kanssa ja yksin, mahtavat kesäiset kelit ja paljon tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Auts, hurja saavutus!
Itselle tuli km 10 000 askelta päivässä, yhtenä päivänä 23000 mutta sen jälkeen jalat olivatkin monta päivää niin kipeät että kaikki liikkuminen sattui kuin puukolla leikaten.
Tällaiselle lonkka-polvi-jalkaterävaivaiselle mahdoton saavutus!
Oikein onnistunut, kiitos kysymästä. Ensin oltiin reilu viikko mökillä kesäisessä säässä, sitten käytiin kotona pyykkäämässä ja lennettiin Italiaan vajaaksi kahdeksi viikoksi seikkailemaan. Lauantaina sitten päivän levon jälkeen live musiikkia kuuntelemassa. Oikein mahtava kuukausi.