Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan ulkoiluttaminen ulkona.

Vierailija
29.05.2025 |

Valjaissa. Harrastaako tätä joku?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kiinnostuneena seuraavaa ketjuasi aiheesta "kissan ulkoiluttaminen sisällä".

Vierailija
2/8 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kissan sisäistytys ulkona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ulkoillaan melkein joka päivä. Kissan halujen mukaan mennään, ei sitäkään aina huvita.

Vierailija
4/8 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pienestä pitäen on kulkenut valjaissa ulkona. 

Vierailija
5/8 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoiten onnistuu kun alotat ihan pentuna, tosin kaikki kisut eivät koskaan susostu tähän. Huom. Hanki sellaisest valjaat, joissa naru menee myös rinnan alta, muuten kissan on helppo karata valjaista.

Vierailija
6/8 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kissat tykkää kovasti

Vierailija
7/8 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempaa, nyt jo edesmennyttä kissaani ulkoilutin valjaissa lähestulkoon päivittäin (miten kissa nyt itse ulkoilmaan halusi). Nykyisiä ei tunnu kiinnostavan, kokeiltu on ja opeteltu valjaiden kanssa liikkuminen. Nämä vaan kääntyvät ovelta takaisin sisälle vähän sellaisella "joo tää oli tässä" -asenteella. Eipä näiden kanssa pahemmin sitten tule ulkoiltua kun eivät välitä, itse mieluusti ulkoiluttaisin. No, onneksi on iso talo, missä saavat riehua. 

Vierailija
8/8 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kissa onnistuu metsästämäänkin valjaissa, kesäisin saa vaikka kuinka paljon hiiriä

Samoin meidän pieni sievä sisäkissa sai kerran hiiren kiinni valjaissa. Minä kuljin edeltä ja yhtäkkiä kuulin kahahduksen takaani ja tunsin narun nykäyksen. Kisu oli hypännyt nurmikolta heinikkoon ja hyppäsi takaisin nurmikolle hiiri suussaan. Oli aika työ saada se siltä pois ennen kuin mentiin sisään. 😁

Tuosta on nyt 31 vuotta. 17 vuotta minä (enimmäkseen) sitä ulkona kuljetin, 1992-2009. Talvisin käytiin ulkona silloin tällöin ja vain kääntymässä, mutta kesäisin saattoi mennä tuntikin, kun kaikkea piti haistella ja ruohoa syödä, ja lähes joka päivä se ulos pyysi. 

Ei olla vieläkään otettu uutta kissaa. Cassius The Cat (oranssi-valkoinen töpöhäntämanx) oli niin mahtava persoona, että muisto ei ole vielä haalistunut. Ehkä jollekin seniorikisulle voisi kodin antaa, jos sopivan jostain löytäisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi