Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä lapsuutensa/nuoruutensa viettäneet! Muistatteko vielä

Vierailija
22.03.2007 |

kun ratikoissa oli rahastajat ja oli sellaisia ohuesta paperista valmistettuja siirtolippuja? :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne sellaiset nahan näköiset viininpunaiset penkit ratikoissa.

Siirtolippua en muista, mutta tarkoitatko sitä vanhaa kertalippua, joka oli ennen sitä itse leimattavaa pahvikorttia?

Ja muistan hyvin 10-matkan pahvikortin, joka taittui niin, ettei vikoja matkoja meinannut enää saada leimattua :)

Oi niitä aikoja.

Vierailija
2/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä moiseen jalomieliseen lahjoitukseen en tosiaan muista, ikää kun oli about 3 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin

-67 syntynyt

Vierailija
4/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin muistan hyvin ne paperiliput joissa oli reikiä. Sellaisia ainakin oli Espoossa busseissa, ja kun bussimatkaa kouluun oli 8 km niin matka maksoi 2mk80penniä! Ja niistä reiístä näki matkan hinnan. Niitä sai aina koulusta opettajalta 25 tai 50 kpl nipun ja siitä repäistiin ja annettiin kuskille kulloinenkin " maksu" . Se oli hauskaa aikaa ja aina piti olla lipun kanta mukana ja näyttää kuskin nähden että repäisi sen lipun. Kaikki kuskit eivät kyllä välittäneet vaikka antoi kylään tulevalle kaverillekin lipun.

Vierailija
5/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei varmaankaan tarkoita vanhaa kertalippua, vaan siirtolippua (kutsuttiin myös vaihtolipuksi), jota piti näyttää 10-matkan leimattavan kortin kanssa, jos vaihtoi kulkuneuvoa tunnin sisällä ja pääsi vaihdolla. Mä keräsin niitä pienenä :) Olen syntynyt 1963.

Vierailija
6/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin jo silloin Itä-Helsingissä. Puotinharjun ostoskeskuksen jälkeen oli pelkkää metsää siihen saakka, kun tuli vastaan Kontulan ostoskeskus. Siinä, missä on Itäkeskus, niin siinä laidunsi lehmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi