Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellinen mielipide, pärjääkö yksinäinen nainen omakotitalossa?

Vierailija
29.05.2025 |

Asun juuri nyt kerrostalossa, mutta olen hyvin kiinnostunut ostamaan omakotitalon. Palkkakin vähän nousi. Huolestuttaa vaan, että miten pärjään, koska olen kuullut kauhujuttuja täältäkin palstalta ja tosielämästä minkälainen työleiri omakotitalo onkaan. Olen siis myös ikisinkku, eikä tämä asia tule varmaan ikinä muuttumaan. Keneltäkään mieheltä ei siis apua ole odoteltavissa. Mitä tekisitte jos olisitte minä? 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää. Joku miesmäinen nainen ehkä pärjäisi.

Vierailija
42/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penistä ei tarvita missään omakotitalon hommissa, teknistä ymmärrystä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää hyvässä kunnossa se on niin ja näin.  Vesiputket,  lahoavat nurkat, katto, maalaukset, sähköt, lämmitys, hormit, lumen auraus.  Rahaa ainakin menee jos ei itse osaa kaikkea. 

Jos joku noista tehtävistä vaatii kikkelin, niin riittääkö muovinen?

Vierailija
44/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää, jos on varaa ostaa ulkopuolista apua tarvittaessa. Ikäihmiselle, yksin pärjääminen omakotitalossa ilman monenlaista apua on varmasti haasteellista ja hyvinkin hankalaa...

Vierailija
45/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää hyvässä kunnossa se on niin ja näin.  Vesiputket,  lahoavat nurkat, katto, maalaukset, sähköt, lämmitys, hormit, lumen auraus.  Rahaa ainakin menee jos ei itse osaa kaikkea. 

Ikääntyessä yllämainitut työt jäävät tekemättä niin miehiltä kuin naisiltakin.

Vierailija
46/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoinkäymisiä tulee ja rahaa palaa, mutta ei siinä sukupuolella ole merkitystä. Stereotyyppisesti naiset on harkitsevaisempia, eivät esim. kiipeä jäiselle katolle ilman turvavarusteita. Ongelmat alkaa todella vasta siitä jos loukkaat itsesi pahasti ja olet pitkään liikuntakyvytön. 

Vierailija
47/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että riippuu talosta, pihapiiristä, siitä naisesta, ja rahasta. Jos haluaa kaiken olevan koko ajan viimeisen päälle, ei ehkä pärjää, jos on iso piha missä paljon hoidettavaa. Jos on vanha talo, missä paljon remontin tarvetta, niin tarvitaan paljon rahaa, jos ei itsellä ole taitoa tehdä, tai sitten on oltava suurpiirteinen, ja hyväksyttävä viat. On kyllä sellaisia vikoja joihin on kohtalaisen nopeasti puututtava, jos ei halua talon menevän ihan pilalle, ja haluaa asumisen olevan turvallista.  Tietyt asiat on sellaisia, mihin jokatapauksessa tarvitaan ammattilainen. Jos rahaa on riittävästi, niin pärjää varmasti ihan hyvin.

Vierailija
48/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap kuvittelee olevan  parempaa okt:ssa kuin taloyhtiössä?  Itsenäisyys tietysti, sekin rajoitettua loppujen lopuksi.  Jos kuvittelee vain istuvansa takkatulen loisteessa tai puutarhassaan, niin työleiri se on enemmän kuin tuota haaveilua.  Sekin merkitsee onko aikomus myydä talo joskus haluttavana loistokunnossa vai purkukuntoisena.  Siihen pitää olla massia.

Vierailija
49/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikääntyessä yllämainitut työt jäävät tekemättä niin miehiltä kuin naisiltakin.

Ap kysyjänä oli nainen. Saman kysymyksen voisi esittää mieskin, jos ei ole mitään käsitystä oktssa asumisesta ja mitä se vaatii.  Kikkelimiehet vaan penetroi itsensä joka paikkaan. 

Vierailija
50/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on uusi ja/tai hyväkuntoinen eikä liian iso tontti miksei pärjäisi? 

Kyllä nainen osaa ilmansuodattimet vaihtaa ja rännit putsata.

Itse asun lähes puolet vuodesta yksin 100v vanhassa talossa ulkomailla ja töitä lähinnä pihan putsaaminen. Viimeksi tiistaina ajoin työnnettävällä leikkurilla (vetohihna löystynyt) 1500m2 pihan ja trimmerillä hankalat paikat. Lihakset toki kipeinä mutta käy tämä jumpasta 2 vkon välein. 

Vierailija
51/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän IL-linkin mukaan ei onnistnut. Eipä naisen rahat riittäneet ok-talon pitämiseen, vaan ne piti kavaltaa. Elämä on valintoja.

"Yksinhuoltajaäidin rahat eivät riittäneet lämmityslaskuihin: Suihkusta jääpuikkoja, lapsetkin sairastuivat Äiti päätyi epätoivoiseen tekoon"

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c014ac53-7bfd-4fe5-86a5-9293250f8535

Joo, toki ei kannata hankkiutua liian monen lapsen yksinhuoltajajaksi, jos palkka on pieni.