Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellinen mielipide, pärjääkö yksinäinen nainen omakotitalossa?

Vierailija
29.05.2025 |

Asun juuri nyt kerrostalossa, mutta olen hyvin kiinnostunut ostamaan omakotitalon. Palkkakin vähän nousi. Huolestuttaa vaan, että miten pärjään, koska olen kuullut kauhujuttuja täältäkin palstalta ja tosielämästä minkälainen työleiri omakotitalo onkaan. Olen siis myös ikisinkku, eikä tämä asia tule varmaan ikinä muuttumaan. Keneltäkään mieheltä ei siis apua ole odoteltavissa. Mitä tekisitte jos olisitte minä? 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Apua voi tarvittaessa ostaa.

Vierailija
22/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä ajattelit että sitä penistä käytetään kun puhutaan talon ylläpidosta?

Tätä minäkin aina ihmettelen. Sama koskee auton huoltoa. Eihän yrvällä pysty edes tunkkaamaan. Eikä sillä työnnellä lumia pihalta. Että mihin miehet kuvittelevat naisten heitä tarvitsevan, kun nämä kaksi, kolme hommaa on niiden mielestä ne ainoat, mitä miesten tarvitsee tehdä. Ai juu, unohdin halonhakkuun. Ehkä tosiäijät mätkii peniksellä pöllit halki? Sen kyllä haluaisin nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen ja fyysisen työn voi minimoida, kun ei ole monimutkaista kiemurtelevaa puutarhaa, jossa pitää koko ajan kitkeä rikkaruohoja ja leikata nurmikkoa.

Lumenluontiin vaikuttaa, miten kaukana tie on ovesta. Naapurit ostivat aurauksen paikalliselta maajussilta, näytti kätevältä.

Ränneistä pitää harjata syksyisin pudonneet lehdet pois, siihen myydään pitkävartista työkalua, joten sen voi hoitaa maasta käsin, eikä tarvitse kiivetä katolle. Jos siis ei ole hullun korkea talo.

Lämminvesivaraajan käyttö on yksinkertaista, kun lukee käyttöohjeet.

Itse maalasin raput, mutta palkkaisin kyllä ammattilaisen maalaamaan ulkoseinät, jos on korkea talo.

Yllättäviä ongelmia tuki vain porakaivosta, jossa meni pumppu rikki, ja piti korjailla letkun liittimiä. Lisäksi maanpinnassa kulkeneet vesiputket oli eristetty huonosti ja talvipakkasella putket jäätyivät. Nämä vesijohtoasiat ja kaivon pumppu ja sen sulana pitäminen olivat ne murheenkryynit. 

Ampiaisten pesiä tuli, niiden hävityksen tilasin ammattilaiselta ampiaistorjujalta. 

Vierailija
24/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SILLÄ KOPUTETAAN KUISTIN KAITEESEEN pesimäaikana kuin tikka

M69

Vierailija
25/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa remppaa ja apua, jos on rahaa. Jos on terveempi, ehkä helpompi asua. Miten kauppaan tai apteekki, lääkäri, jos kipeä. Mikä välimatka kaikkeen. Entä talven liukkaus ja lumi katolla.

Oletettavasti ap:llä on auto käytössään, taksillakin pääsee ja nykyään kuljettavat mitä vaan kotiin asti ruuista kodinkoneisiinym siltä ja väliltä. 

Vierailija
26/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin asuva ja elävä mies, en sen sijaan erityisen ykinäinen. En äkkisekltään tiedosta yhtäkään sellaista kotiaskaretta tai asumiseen liittyvää työtä, johon tarvitsisin penistäni tai mitään muutakaan sukupuoltani ilmentvää seikkaa.

Tutkittu tosiasa om, että keksimäärin yksinasuvat ja elävät naiset pärjäävät eritavoin elämässään paremmin keskimäärin kuin miehet.  - Joten Ap toivottvasti sinäkin pärjäät myös yksinäisyytesi kanssa asuit ja elit sitten missä tahansa,

Pätkätöihin tuomittu maisteri

Vierailija
27/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri asuu OKT:ssa yksin. Aluksi sai apua vanhemmiltaan, mutta nyttemmin hoitaa jo kaiken itse. Alussa hankalaa, mutta kaiken kyllä oppii viimeistään kantapään kautta.

Vierailija
28/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sukupuoleen katso vaan persoonaan että kestääkö sitä työleiriä. Ja osaaminen, mutta kaikki ne taidot on myös opittavissa.

Usein omakotitaloon muuttaa parit siksi että on kaksi tuloa turvaamassa ja saa paremman lainankin sen takia.

Henkilökohtaisesti en ostaisi taloa tässä maailmantilanteessa, paitsi hyvältä alueelta käsirahalla (eli nolla velkaa) ja niin ettei siihen kuitenkaan nene kaikki säästöt.

Vierailija
29/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin aina ihmettelen. Sama koskee auton huoltoa. Eihän yrvällä pysty edes tunkkaamaan. Eikä sillä työnnellä lumia pihalta. Että mihin miehet kuvittelevat naisten heitä tarvitsevan, kun nämä kaksi, kolme hommaa on niiden mielestä ne ainoat, mitä miesten tarvitsee tehdä. Ai juu, unohdin halonhakkuun. Ehkä tosiäijät mätkii peniksellä pöllit halki? Sen kyllä haluaisin nähdä.

On kaksi eri asiaa pistää tai PANNA sika kuoliaaksi.....

M54 ja kymmenen tuumaa

Vierailija
30/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä oppii jos ei ennestään osaa. Jos on kova tekemään työtä ja luonteeltaan sellainen "puuhastelija" jolla pitää aina olla projekteja vireillä niin sellaiselle sopii yksinasuminen omakotitalossa. Jos haluaa päästä helpommalla niin sitten ei ole hyvä mätsi. Omakotitalossa on aina joku paikka rempallaan ja kunnossapitotyön virta ei katkea kuunaan. Joillekin tämä on ok. Toisaalta moni nainen päätyy joka tapauksessa tekemään nuo työt vaikka kodissa mies olisikin koska miestä kiinnostaa pleikkapelit paljon enempi kuin yhteisen kodin laittaminen kuntoon. Joten kaikella tapaa helpointa on asua yksinään, pyytää ystäviltä apua silloin kun tarvitsee tai sitten tilapäisesti palkkaa jonkun. Helpointa ja selkeintä on kun on kuningatar omassa linnassaan. <3

Vierailija
31/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstä se on kiinni mitä osaa ja mitä jaksaa, mutta on miehissä ja naisissa jotain muitakin eroja kuin jalkoväli.

Esim. Miehillä on lihasmassaa käsivarsissa keskimäärin 75 prosenttia ja koko ylävartalossa 90 prosenttia enemmän kuin naisilla. Sillä voi olla pientä vaikutusta esim siihen lumen kolaamiseen tai halon hakkuuseen käsipelillä.

Vierailija
32/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli syksyinen ja sateinen myrsky yö kunnes ikkunaan koputettiin....

-Yön ruhtina

Vierailija
33/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hankkinut ukon itselleen niin se auttaa, ainakin mielikuvissa. 

Jos ihan raakoja faktoja katsoo niin aika harva mies on enää valmis näkemään yhtään vaivaa sen jälkeen kun sinut on jo "saatu" ja pitää sinua varmana nakkina.

Sen takia niin moni ero tulee miehelle shokkina. Kuvitteli että olet nalkissa mutta et olekaan. 

Vierailija
34/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla rehellisesti en pärjäisi. Rahaa ei minulla ole niin paljon, että pystyisin kaiken teettämään palkollisilla. Niitä hommia mitä mä en pysty tekemään on aika paljon, koska mun selkä on paskana aika ajoin, montakin kuukautta kerralla. Tietysti se voisi olla nainenkin joka niitä tekisi puolestani. Mutta melkoisessa läävässä asuisin jos joku ei auttaisi. Tämä ongelma alkoi 40v jälkeen, että oisin joutunut muuttamaan jos yksin oisin ollut. Toivon ettei mitää tällaista AP:lle tapahdu, vaan onnea matkaan. Mä ehdottomasti haluaisin olla (kunnossa ja) omakotitalossa aina. 

Vierailija
35/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstä se on kiinni mitä osaa ja mitä jaksaa, mutta on miehissä ja naisissa jotain muitakin eroja kuin jalkoväli.

Esim. Miehillä on lihasmassaa käsivarsissa keskimäärin 75 prosenttia ja koko ylävartalossa 90 prosenttia enemmän kuin naisilla. Sillä voi olla pientä vaikutusta esim siihen lumen kolaamiseen tai halon

Oletko sattunut näkemään nykyajan nuoria "miehiä"? Joko sellainen hernekeppi-vartalotyyppi tai sitten todella ylipainoinen, ei tunnu näkyvät lihaksikkaita ylävartaloita nykyisin juurikaan. 

Vierailija
36/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten pohkeet on todella riu'ut monilla nuorilla uroksilla. Naisilla on paksummat pohkeet kuin miehillä. 

Vierailija
37/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä osaatko itse mitään tehdä esim avata viemärin jos on tukossa? Lämmittää tupaa ilman että saat tulipalon tai häkämyrkytyksen. Pystytkö tekeen kotitöitä myös pihalla jos on 30 pakkasta ja lunta piha täynnä. Vai ootko peukalo keskellä kämmentä. 

Vierailija
38/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pidät huolen että säästöjä on muutama kymmenentuhatta euroa katastrofin varalta (lämmitys sippaa, tulee vesivahinko, pieni tulipalo jne). Vakuutus ei korvaa kaikkea eikä pankki lainaa välttämättä. Ja muistat palkasta säästää joka kuukausi lisää. Asumiseen menee joka vuosi enemmän rahaa.

Vierailija
39/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä osaatko itse mitään tehdä esim avata viemärin jos on tukossa? Lämmittää tupaa ilman että saat tulipalon tai häkämyrkytyksen. Pystytkö tekeen kotitöitä myös pihalla jos on 30 pakkasta ja lunta piha täynnä. Vai ootko peukalo keskellä kämmentä. 

Nämä asiat oppii käytännössä kun on pari kertaa tehnyt ensin pieleen. Jokainen joka on joskus hengittänyt tuvan täydeltä savua eikä varmasti halua kokea samaa uudelleen. 

Vierailija
40/51 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se riippuu sinusta miten omatoiminen olet ja myös siitä omakotitalosta. Ja myös, paljonko sulla on rahaa jos iskee joku katastrofi. Itse olen pärjännyt ihan ok, mutta ei tää yhtä vaivatonta ole kuin kerrostalossa.