Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi? Länsi vai itä pasila?

Vierailija
29.05.2025 |

Jos Pasilaan haluaisit muuttaa niin onko itä vai länsi parempi

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi? Mitä vikaa pasilassa"

Olen eri kuin keneltä kysyit. Minä en tykkää Pasilan vilkkaudesta ja suoranaisesta levottomuudesta. En tarvitse kaikkia niitä liikenneyhteyksiä ja palveluita. Vähempi riittää. Pasila on yksi rumimmista alueista Helsingissä. Jopa parjatut lähiöt on viihtyisämpiä. Autoiljana en myöskään viihdy Pasilassa.

Itse asiassa se Itä-Pasilan kansiosa eli talojen virallisten alaovien alue on rauhallista aluetta, koska autoliikenne kulkee alhaalla katutasolla paria kerrosta alempana.

Siellä ankeissa betonikanjoneissa on suorastaan masentavan harmaata. Talvella vielä viheliäisempiä. Kylmä tuuli kun ujeltaa siellä talojen välissä.

Vierailija
42/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tarvitsee päästä omalla autolla liikkumaan vaivattomasti. Pasila on ihan typerä paikka sellaiseen. Muutenkin se on sellainen betonihelvetti.

En tarvitse omaa autoa (välttämättä) liikkumiseen, mutta Pasila todellakin on betonia, betonia ja vielä lisää betonia... Jotenkin itselleni Pasila on läpikulkemisen paikka, aina on matkalla johonkin tai tulee jostakin matkalta, kun on siellä. En osaisi rauhoittua ja olla paikoillaan Pasilassa.

Sulle ei sitten laadukkaat palvelut ja kulkuyhteydet kelpaa? Missä asut, jossain korvessa vai?

Mitkä laadukkaat palvelut? Se uusi ostoshelvetti mikä siihen rakennettiin? Ei kiitos, elämäni on parempi kun pysyn poissa tuollaisista paikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tarvitsee päästä omalla autolla liikkumaan vaivattomasti. Pasila on ihan typerä paikka sellaiseen. Muutenkin se on sellainen betonihelvetti.

En tarvitse omaa autoa (välttämättä) liikkumiseen, mutta Pasila todellakin on betonia, betonia ja vielä lisää betonia... Jotenkin itselleni Pasila on läpikulkemisen paikka, aina on matkalla johonkin tai tulee jostakin matkalta, kun on siellä. En osaisi rauhoittua ja olla paikoillaan Pasilassa.

Sulle ei sitten laadukkaat palvelut ja kulkuyhteydet kelpaa? Missä asut, jossain korvessa vai?

Helsingin alueella. Vesistönäköala. Ruokakauppa, R-kioski, pari ruokaravintolaa, juottola ja apteekki löytyvät kävelyetäisyydellä (n. 500m), samoin toinen ruokakauppa (n. 800m), kauppakeskukseen vajaa 2km, isompaan kauppakeskukseen noin 10min matka autolla/julkisilla. Jos välttämättä haluaisin Triplaan, niin sinne n. 20-25min omalla autolla. Nykyinen kodin sijainti on itselleni 100-0 verrattuna lähes mihin tahansa muuhun alueeseen Helsingissä. Ne mitkä olisivat lähempänä työpaikkaa, olisi ruokakauppojen suhteen huonompia.

Vierailija
44/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä laadukkaat palvelut? Se uusi ostoshelvetti mikä siihen rakennettiin? Ei kiitos, elämäni on parempi kun pysyn poissa tuollaisista paikoista.

Pohjoismaiden suurin kauppakeskus. Sitten löytyy Suomen suurin uimahalli. Iso kirjasto. Lounasravintoloita on lähes joka talossa, iltaravintoloista sitten Triplassa. On apteekit ja elokuvateatterit. Mitä sitä ihminen voi kaupungissa kaivata. Päiväkoteja on kymmeniä ja hyvä iso koulu. 

Vierailija
45/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin keneltä kysyit. Minä en tykkää Pasilan vilkkaudesta ja suoranaisesta levottomuudesta. En tarvitse kaikkia niitä liikenneyhteyksiä ja palveluita. Vähempi riittää. Pasila on yksi rumimmista alueista Helsingissä. Jopa parjatut lähiöt on viihtyisämpiä. Autoiljana en myöskään viihdy Pasilassa.

Itse asiassa se Itä-Pasilan kansiosa eli talojen virallisten alaovien alue on rauhallista aluetta, koska autoliikenne kulkee alhaalla katutasolla paria kerrosta alempana.

Siellä ankeissa betonikanjoneissa on suorastaan masentavan harmaata. Talvella vielä viheliäisempiä. Kylmä tuuli kun ujeltaa siellä talojen välissä.

Taidat olla hemmoteltu pilalle jos et siedä betoninharmautta. Kyllä kunnon mies tai nainen sietää

Vierailija
46/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pohjoismaiden suurin kauppakeskus. Sitten löytyy Suomen suurin uimahalli. Iso kirjasto. Lounasravintoloita on lähes joka talossa, iltaravintoloista sitten Triplassa. On apteekit ja elokuvateatterit. Mitä sitä ihminen voi kaupungissa kaivata. Päiväkoteja on kymmeniä ja hyvä iso koulu. "

Samat/samanlaiset palvelut löytyvät lähes jokaisesta PKS:n kauppakeskuksesta. Meillä löytyy uimahalli vajaan 2km päästä. Aivan riittävästi tilaa, samoin hyvä kirjasto ja erilaisia ravintoloita. Leffassa ei ole tullut käytyä yli 5 vuoteen, mutta sinnekin pääsee kotoa autolla/julkisilla, jos haluaa. Päiväkotia tai koulua ei 50+v tarvitse, kun ei ole siellä töissä tai ole sen ikäisiä lapsia, että tarvitsisivat, enää. Päiväkoteja sekä kouluja aina lukiota myöden löytyy kuitenkin 3 km säteellä useita. Eli mikä noista mainitsemistasi asioista olisi ehdottomasti koettavissa vain Pasilassa asemalla?

Vierailija
47/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat/samanlaiset palvelut löytyvät lähes jokaisesta PKS:n kauppakeskuksesta. Meillä löytyy uimahalli vajaan 2km päästä. Aivan riittävästi tilaa, samoin hyvä kirjasto ja erilaisia ravintoloita. Leffassa ei ole tullut käytyä yli 5 vuoteen, mutta sinnekin pääsee kotoa autolla/julkisilla, jos haluaa. Päiväkotia tai koulua ei 50+v tarvitse, kun ei ole siellä töissä tai ole sen ikäisiä lapsia, että tarvitsisivat, enää. Päiväkoteja sekä kouluja aina lukiota myöden löytyy kuitenkin 3 km säteellä useita. Eli mikä noista mainitsemistasi asioista olisi ehdottomasti koettavissa vain Pasilassa asemalla?

Saat sinä asua siellä peltolähiössäsi, jos haluat. Minä kumminkin tykkään kävellä sinne uimaan ja palveluihin. Olen asunut Pasilassa nyt 20 vuotta ja olen viihtynyt täällä hyvin. 

Vierailija
48/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi

Vierailija
49/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat sinä asua siellä peltolähiössäsi, jos haluat. Minä kumminkin tykkään kävellä sinne uimaan ja palveluihin. Olen asunut Pasilassa nyt 20 vuotta ja olen viihtynyt täällä hyvin. 

No kovasti vaikuttaa olevan hankalaa, ettei kaikki tykkää Pasilasta. Ei täälläkään kävelemistä kielletty ole, toki uimahallista pidempihiuksiset ehkeivät talvella mielellään kävele kovin pitkää matkaa. Toisaalta "pitkä matka" on suhteellinen käsite... Joskus joku väitti, että steissiltä on pitkä matka keskustan Stockalle...

Vierailija
50/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nimenomaan juna-aseman läheisyys ole plussaa? Säästää aikaa jos tarvitsee johonkin lähteä. 

Vierailija
51/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristö -> Länsi, asunnon pohja ja ikkunakoko -> Itä.

Länsi on huomattavasti rauhallisempi, etten sanoisi jopa ankean kuollut alue, jossa ihmiset käyvät lähinnä nukkumassa punatiilisissä taloissaan puiden keskellä. Itä on neuvostoarkkitehtuurin helmi monine betonin sävyineen ja kaikuvine kanjoneineen, mutta enemmän liikkeitä kuin lännessä.

Vierailija
52/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taidat olla hemmoteltu pilalle jos et siedä betoninharmautta. Kyllä kunnon mies tai nainen sietää"

Miksi haluaisin tehdä elämästäni harmaata ja ankeaa?

Vierailija
53/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö länsi-Pasilaa pidetä parempana? Itse asuin Itä-Pasilassa. Korkealla, sieltä oli kivat maisemat. Mutta kaikki äänet kuului asunnoista läpi. Monta kerrosta. Ja ne kävelykadun oli tosi liukkaita talvella ja illalla kävelin autoteitä pitkin ne tyhjät kävelytiet pimeine koloineen, eivät houkutelleet. 

Ja tuuli oli aika kova. Ja asunnot kuumia. Vaikka minä sain läpivedon, niin asunto oli kuuma suurimman osan vuotta. 

Puhun siis itäpasilasta. 

Vierailija
54/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin alueella. Vesistönäköala. Ruokakauppa, R-kioski, pari ruokaravintolaa, juottola ja apteekki löytyvät kävelyetäisyydellä (n. 500m), samoin toinen ruokakauppa (n. 800m), kauppakeskukseen vajaa 2km, i

Onhan Pakilassakin omat obgelmat

Vierailija
55/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onhan Pakilassakin omat obgelmat"

Niin varmaan onkin, mutta mistä sä ton  Pakilan tähän keksit ?

Vierailija
56/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö nimenomaan juna-aseman läheisyys ole plussaa? Säästää aikaa jos tarvitsee johonkin lähteä. "

Juna-aseman läheisyys tuo aina levottomuutta. Kaikki eivät myöskään liiku junalla.

Nimim. VR:n kyydissä viimeksi 10 vuotta sitten. Lähijunaakin tarvitsen harvoin

Vierailija
57/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö nimenomaan juna-aseman läheisyys ole plussaa? Säästää aikaa jos tarvitsee johonkin lähteä. "

Juna-aseman läheisyys tuo aina levottomuutta. Kaikki eivät myöskään liiku junalla.

Nimim. VR:n kyydissä viimeksi 10 vuotta sitten. Lähijunaakin tarvitsen harvoin

Heh. Tosi harvoin ainakin Suomessa, koska (HSL:n) lähijunia liikennöi VR...

Vierailija
58/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset toimii huonosti. VR:llä tarkoitin kaukoliikennettä. Lähijunaa käytän ehkä neljästi vuodessa. Sitä varten minun ei tarvitse asua juna-aseman vieressä.

Jossain kommentissa vastattiin toiselle kommentoijalle että onhan Pakilassakin ongelmansa. No, sen kommentoijan asuinpaikka ei ainakaan ole Pakila, koska minä asun siellä eikä vesistöjä ole lähettyvillä paitsi Pirkkolan plotti. Ongelmiakin varmasti Pasilaan verrattuna marginaalisesti.

Vierailija
59/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset toimii huonosti. VR:llä tarkoitin kaukoliikennettä. Lähijunaa käytän ehkä neljästi vuodessa. Sitä varten minun ei tarvitse asua juna-aseman vieressä.

Jossain kommentissa vastattiin toiselle kommentoijalle että onhan Pakilassakin ongelmansa. No, sen kommentoijan asuinpaikka ei ainakaan ole Pakila, koska minä asun siellä eikä vesistöjä ole lähettyvillä paitsi Pirkkolan plotti. Ongelmiakin varmasti Pasilaan verrattuna marginaalisesti.

Joka paikassa on omat ongelmansa, jossain ehkä näkyvämmät kuin jossain muualla. Itsekin asun ehkä yleisesti ongelmallisena pidetyllä alueella, mutta onneksi alueella on todellisuudessa ihan erilaista asua kuin maine on...

Vierailija
60/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos pitäisi Pasilasta valita, niin muuttaisin Sokoshotel Triplaan tai Scandic Pasilaan.

Ja oikeastaan ihan yhtä hirveitä paikkoja kuin Kalasatama, Jätkäsaari, Postipuisto, Lautta-, Lehti-, Kuusisaari tai kantakaupunki.

Eiks tällä maulla puhuta jo ruotsia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan