Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi? Länsi vai itä pasila?

Vierailija
29.05.2025 |

Jos Pasilaan haluaisit muuttaa niin onko itä vai länsi parempi

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsi ehdottomasti. Keskuspuiston vieressä ja vähempi rumia taloja.

Huoneiston sisäpuoli se vaikuttaa enemmän asumisviihtyvyyteen kuin ulkopuoli. Idässä asunnoissa on mainiot huoneratkaisut niin kuin muissakin sen ajan kerrostaloasunnoissa.

Tässä kysyttiin kumman valitsisi ja minä perustelin. Ikkunastani en haluaisi katsella niitä itä-Pasilan neukkukuutioita vaan mieluummin Keskuspuistoa.

Meillä näkyy ikkunasta Linnanmäki.

Vierailija
22/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammutaanko vai hirtetäänkö? Huonot on vaihtoehdot mistä valita.

Kui? Kulkuyhteydet suorastaan hämmästyttävän laadukkaat. 

Kulkuyhteydet eivät ole kaikille ratkaiseva tekijä asuinpaikkaa valitessa. Esimerkiksi itselleni ne olivat yksi merkittävä tekijä, mutta eivät tärkein. Ja itselleni Pasilan kulkuyhteydet eivät olisi läheskään niin hyvät kuin nykyiset. Töihin alle 2km. Reissuun lähtiessä yhdet valot matkalla kehä III:lle, josta pääsen tarvittaessa kentälle tai Tikkurilan asemalle sekä omalla autolla nopeasti mille tahansa moottoritielle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulkuyhteydet eivät ole kaikille ratkaiseva tekijä asuinpaikkaa valitessa. Esimerkiksi itselleni ne olivat yksi merkittävä tekijä, mutta eivät tärkein. Ja itselleni Pasilan kulkuyhteydet eivät olisi läheskään niin hyvät kuin nykyiset. Töihin alle 2km. Reissuun lähtiessä yhdet valot matkalla kehä III:lle, josta pääsen tarvittaessa kentälle tai Tikkurilan asemalle sekä omalla autolla nopeasti mille tahansa moottoritielle...

on siellä myös palveluita. Pasilassa on paljon. Siksi vuokratkin korkeat. Siellä viihtyy kaikki jotka sille mahdollisuuden antaa.

Vierailija
24/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi, koska se rajautuu Keskuspuistoon.

Vierailija
25/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan missä on töissä. Itse asun Itä-Pasilassa kävelen puolessa tunnissa töihin tai fillarilla kymmenessä minuutissa. Reissuun lähtiessä juna lähtee lähes naapurista, joten lentokentällä on puolessa tunnissa. Juna asemalle kävelen parissa minuutissa. 

Vierailija
26/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on siellä myös palveluita. Pasilassa on paljon. Siksi vuokratkin korkeat. Siellä viihtyy kaikki jotka sille mahdollisuuden antaa.

Mulle Pasila edustaa samaa paskaa kuin Kalasatama, Jätkäsaari, Postipuisto... Ei kiitos mulle, mutta ymmärrän kyllä, että joku siellä viihtyy.

Vierailija
27/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on vähän kuin että onko itä-Saksa vai pohjois-korea kivempi lomakohde

Vierailija
28/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on vähän kuin että onko itä-Saksa vai pohjois-korea kivempi lomakohde

Miksi? Mitä vikaa pasilassa

Vierailija
29/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tarvitsee päästä omalla autolla liikkumaan vaivattomasti. Pasila on ihan typerä paikka sellaiseen. Muutenkin se on sellainen betonihelvetti.

Vierailija
30/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoneiston sisäpuoli se vaikuttaa enemmän asumisviihtyvyyteen kuin ulkopuoli. Idässä asunnoissa on mainiot huoneratkaisut niin kuin muissakin sen ajan kerrostaloasunnoissa.

Tässä kysyttiin kumman valitsisi ja minä perustelin. Ikkunastani en haluaisi katsella niitä itä-Pasilan neukkukuutioita vaan mieluummin Keskuspuistoa.

Aika harvassa länsipasilalaisessa asunnossa kumminkin on näkymää Keskuspuistoon, naapuritalo se näkymä useimmiten on. Idässä on vehreät sisäpihat, mutta mistäs sinä sen tiedät, koska tuskin olet edes käynyt kumpaisessakaan Pasilassa. Kartoista olet vaan katsellut sijainteja.

??

Mikä ihmeen tarve ihmisillä on vängätä vastaan kun kysytään mielipiteitä.

Keskuspuiston kyljessä asun tälläkin hetkellä, en vaan Pasilassa. En muuttaisi jos joutuisin katsomaan kerrostalon seinää.

Vierailija
31/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei siihen Keski-Pasilan ihmissäilyttämöön.

Vierailija
32/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi? Mitä vikaa pasilassa"

Olen eri kuin keneltä kysyit. Minä en tykkää Pasilan vilkkaudesta ja suoranaisesta levottomuudesta. En tarvitse kaikkia niitä liikenneyhteyksiä ja palveluita. Vähempi riittää. Pasila on yksi rumimmista alueista Helsingissä. Jopa parjatut lähiöt on viihtyisämpiä. Autoiljana en myöskään viihdy Pasilassa.

Vierailija
33/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä haluaa. Molemmissa asuu lähinnä akateemisia lapsiperheitä. Palvelut ovat ensiluokkaisia. 

Ylitit aiemman ennätyksesi.

Denial-moodin ylläpitäminen alkaa käydä työstä kun sitä asuntovelkaakin on jäljellä vielä 30 vuodeksi ja tajusit olevasi ainoa koko rapussa joka maksaa itse euroakaan asumisestaan samassa taloyhtiössä.

Vierailija
34/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä haluaa. Molemmissa asuu lähinnä akateemisia lapsiperheitä. Palvelut ovat ensiluokkaisia. 

Ylitit aiemman ennätyksesi.

Denial-moodin ylläpitäminen alkaa käydä työstä kun sitä asuntovelkaakin on jäljellä vielä 30 vuodeksi ja tajusit olevasi ainoa koko rapussa joka maksaa itse euroakaan asumisestaan samassa taloyhtiössä.

Meillä oli juuri taloyhtiön yhtiökokous. Siellä taisi olla yksi parisukunta, joka kertoi, että asuvat itse muualla ja vuokraavat. Kaikki muut olivat ihan asukkaita ja tuttuja. 

Vierailija
35/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa länsipasilalaisessa asunnossa kumminkin on näkymää Keskuspuistoon, naapuritalo se näkymä useimmiten on. Idässä on vehreät sisäpihat, mutta mistäs sinä sen tiedät, koska tuskin olet edes käynyt kumpaisessakaan Pasilassa. Kartoista olet vaan katsellut sijainteja.

Melko helppo elämä ollut jos kerrostalon seinän tuijottaminen on noin paha. 

Vierailija
36/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä näkyy ikkunasta Linnanmäki.

Ei ole mikään wau-juttu minulle, vaikka kiva paikka onkin. Minä haluan nähdä luontoa.

Vierailija
37/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tarvitsee päästä omalla autolla liikkumaan vaivattomasti. Pasila on ihan typerä paikka sellaiseen. Muutenkin se on sellainen betonihelvetti.

En tarvitse omaa autoa (välttämättä) liikkumiseen, mutta Pasila todellakin on betonia, betonia ja vielä lisää betonia... Jotenkin itselleni Pasila on läpikulkemisen paikka, aina on matkalla johonkin tai tulee jostakin matkalta, kun on siellä. En osaisi rauhoittua ja olla paikoillaan Pasilassa.

Vierailija
38/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse omaa autoa (välttämättä) liikkumiseen, mutta Pasila todellakin on betonia, betonia ja vielä lisää betonia... Jotenkin itselleni Pasila on läpikulkemisen paikka, aina on matkalla johonkin tai tulee jostakin matkalta, kun on siellä. En osaisi rauhoittua ja olla paikoillaan Pasilassa.

Betoni oli vissiin alennusmyynnissä silloin kun Pasilaa rakennettiin. Siis tätä betonibrutalismia on oikein arkkitehdit ympäri maailmaa tulleet ällistelemää. Enkä näe sitäkään plussana, että vieressä on juna-asema narkkeineen.

Vierailija
39/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi? Mitä vikaa pasilassa"

Olen eri kuin keneltä kysyit. Minä en tykkää Pasilan vilkkaudesta ja suoranaisesta levottomuudesta. En tarvitse kaikkia niitä liikenneyhteyksiä ja palveluita. Vähempi riittää. Pasila on yksi rumimmista alueista Helsingissä. Jopa parjatut lähiöt on viihtyisämpiä. Autoiljana en myöskään viihdy Pasilassa.

Itse asiassa se Itä-Pasilan kansiosa eli talojen virallisten alaovien alue on rauhallista aluetta, koska autoliikenne kulkee alhaalla katutasolla paria kerrosta alempana.

Vierailija
40/63 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei sitten laadukkaat palvelut ja kulkuyhteydet kelpaa? Missä asut, jossain korvessa vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän