Saitteko lapsen/lasten myötä uusia kavereita itsellennekin?
Olen raskaana ja havahtunut toden teolla siihen miten vähän minulla on oikeasti hyviä kavereita, ystävistä en edes puhuisi. Aikuisiällä kavereiden saaminen tuntuu kovin vaikealta ellei käy sitten hyvä tuuri, nyt mietin olisiko vauvakerhoista yms mahdollista saada uusia ihmisiä elämään? Kertokaa kokemuksia.
Kommentit (8)
Joo oon saanut just perhekerhosta. Muutettiin ja sama juttu eli uuteen porukkaan tutustuin perhekerhossa. Vanhat piirit jäi pikkuhiljaa mutta jonkinlainen yhteys joihinkin jäi.
Lisäksi meillä on tällä uudella paikkakunnalla aivan ihana whatsapp ryhmä jossa voi kysellä puistoseuraa. Nykyään ryhmässä on noin 50 jäsentä ja siellä jutellaan kaikesta muustakin välillä tai sovitaan vaikka makkaranpaistoretki. Omat lapset on puistoiän ylittäneet mutta edelleen olen ryhmässä kuten moni muukin joiden lapset jo isompia.
Kyllä! Mene mukaan vauva yms. tapaamisiin. Uusi elämäntilanne yhdistää vanhempia.
Esikoisen vauva-ajoilta tarttui pari ystävää/kaveria leikkipuistosta. Ja sellaisia tuttavia vielä enemmän. Menen yleensä aina samaan aikaan puistoon, jolloin siellä on usein samat vanhemmat, joiden kanssa tulee juteltua. Toisten kanssa sitten juttu sujuu paremmin kuin toisten ja tulee sovittua yhteisiä lenkkejä yms.
En saanut. Päinvastoin, entisetkin jäivät. Kahdeksantoistavuoden yksinäisyys. Ehkä tämä tästä, kun pääsee taas ihmisten ilmoille ihan yksikseen. Ja ei, en kulje joka paikkaan lapsen kanssa. Lapsi kuitenkin on ja se määrittää elämääni. Lapseni on toki tärkein, mutta odotan kyllä josko tulevaisuus toisi muutakin.
Vierailija kirjoitti:
En saanut. Päinvastoin, entisetkin jäivät. Kahdeksantoistavuoden yksinäisyys. Ehkä tämä tästä, kun pääsee taas ihmisten ilmoille ihan yksikseen. Ja ei, en kulje joka paikkaan lapsen kanssa. Lapsi kuitenkin on ja se määrittää elämääni. Lapseni on toki tärkein, mutta odotan kyllä josko tulevaisuus toisi muutakin.
Virkistävää lukea toisenlainenkin näkökulma. Yllättävän yleistä tuokin ja tästäkin olisi hyvä kertoa ihmisille jo ennen lapsen hankkimista.
Sain yhden kaverin kun lapsi kävi koulua. Ei olla enää kavereita.
Olen saanut, ovat tosi läheisiä ystäviä. Molemmat omien lasteni kaverisuhteiden kautta tulleita, eli heidän vanhempiaan. Perhekerhosta en saanut ystäviä, tarvittiin jokin muu yhdistävä tekijä kuin se, että ollaan samassa kerhossa.
Up