Iltalehti: Plastiikkakirurgi kertoo: nainen saapui päivystykseen - mädäntynyt rinta täynnä toukkia
Mammat, nyt täytyy sanoa että sydän hakkaa ja suuni loksahti auki tätä lukiessa.
Plastiikkakirurgin kirjassa kuvataan tapaus, jossa nainen käveli päivystykseen verta vuotavan rinnan kanssa. Paita pois - ja alta löytyi muovipusseja, sideharsoja, pumpulia ja... toukkia. Toinen rinta oli mädäntynyt pois kokonaan. Kylkiluut näkyi. Haju oli karmea. Ja syy? Nainen ei halunnut hoitoa syöpäänsä. Ei halunnut edes enää aloittaa hoitoa. Halusi vain mennä kotiin kuolemaan.
Kuinkahan monelle on myyty luonnollisen hoidon unelma niin pitkälle, että kieltäydytään hoidosta täysin? Kuinka moni on kuunnellut jotain Instagram-hyvinvointivalmentajaa, kuten Maria Nordinia, ja uskonut että parantuminen löytyy meditaatiolla ja luomusaippualla?
Ja tämä ei tapahtunut kehitysmaassa. Tämä oli Suomen julkinen päivystys, nykypäivänä. Onko meidän hoitojärjestelmä jo niin väsynyt, että edes lääkärin suostuttelulla ei päästä enää auttamaan? Vai onko kyse siitä, että netin huuhaa- ja vaihtoehtohoitopropaganda on aivopessyt osan ihmisistä kuolemaan saakka?
Lähde: Päivystykseen saapui nainen Vaatteiden alta paljastui hirvittävä näky (Iltalehti)
Kommentit (38)
Miten tää nyt on terveydenhuoltojärjestelmän syytä? Nainenhan ei mennyt ajoissa lääkäriin.
jokainen saa olla menemättä mut turha sit enää parkua kun tilanne on tuo.
jokainen on kai nyt sentään vastuussa itsestään?!
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin tehdä samoin. Jos siis syöpä tulisi. En näe mitään syytä keinotekoiseen elämän pidentämiseen. Haluan elää ja kuolla luonnollisesti. Ja myös Jumalan tahdon mukaan. Ei Jumalaa tietenkään kiellä lääketieteen käyttöä, käyttäköön ken haluaa. Itsekin siis käytän pikkuvaivoihin, jotka haittaavat elämää. Mutta kun on kyse elämästä ja kuolemasta, niin päättäköön Jumala miten käy. Joka tapauksessa tämän elämän jälkeen minulle alkaa vaan parempi todellisuus. Miksi siis väkisin roikkua täällä?
Minulla on parantumaton syöpä enkä ymmärrä mitä tekemistä Jumalan tahdolla on siihen että kuitenkin voin elää elämäni mukavammin hoidettuna kun vähitellen huonommaksi mennen ilman hoitoa. Haluan kuitenkin voida mahdollisimman hyvin mahdollisimman pitkälle.
Joo, näitä tulee aina välillä vastaan. Olen nähnyt kraatteririnnan (ei sentään ollut toukkia) ja puolen kilon kasvaimen kaulassa yms. mukavaa. Kaikissa tapauksissa ihminen on kyllä halunnut hoitoa, mutta jotenkin kieltänyt asian, pistänyt pään pensaaseen, ja hakeutui lääkäriin vasta kun oli ihan pakko.
Surullista näissä on se, että jos olisivat uskaltautuneet lääkäriin ajoissa, olisi syöpä ollut vielä todennäköisesti parannettavissa.
Ei ole kyse mistään huuhaa ja vaihtoehtohoitoprpagandasta vaan siitä, ettei terveydenhuolto toimi. Se ajaa ihmiset hakemaan apua "luonnollisesta" hoidosta ja tähän kysyntään vastaa hyvinvointivalmentajat. Terveydenhuolto tulisi laittaa kuntoon ja hoitoon päästä. Nyt ei pääse vaan saa vähättelyä. Tästä ei ole kauaa, kun julkisuuden henkilö menehtyi sydänkohtaukseen, koska ei päässyt hoitoon. Oireet kuitattiin paniikkihäiriön oireiksi.
Rintatulehdus on sen verran kivulias vaiva, että en usko tuollaista soopaa.
Hienoa että jaksat tehtailla näitä aloituksia, mutta onko tuo mammoittelu välttämätöntä? Etkö voisi kirjoittaa ihan normaalisti kuin ihminen ihmiselle?
Siis miten liitit tähän vaihtoehtohoidot?
Tai Maria Nordinin? Tässähän on ollut selvästi mieleltään järkkynyt nainen joka on joko ollut liian häpeissään mennäkseen aikaisemmin ensiapuun tai sitten joka on aidosti vain toivonut ja halunnut kuolla.
Olen joskus nähnyt kun kärpäsentoukat syövät eläimeltä kasvaimen, joten niin voi oikeasti käydä. Toki voi olla, että se kasvain olisi poistunut itsekseenkin, ja keino on varmasti tehoton.
Silti en suosittele tuota hoitona yhtään kenellekään. Menkää lääkäriin jos rintaan tulee patti, heti ettekä kierrä lähtöruudun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin tehdä samoin. Jos siis syöpä tulisi. En näe mitään syytä keinotekoiseen elämän pidentämiseen. Haluan elää ja kuolla luonnollisesti. Ja myös Jumalan tahdon mukaan. Ei Jumalaa tietenkään kiellä lääketieteen käyttöä, käyttäköön ken haluaa. Itsekin siis käytän pikkuvaivoihin, jotka haittaavat elämää. Mutta kun on kyse elämästä ja kuolemasta, niin päättäköön Jumala miten käy. Joka tapauksessa tämän elämän jälkeen minulle alkaa vaan parempi todellisuus. Miksi siis väkisin roikkua täällä?
Kannattaa se leikkauttaa pois. Kuolee kumminkin, mutta on vähemmän kipuja.
No mutta jos kestää kipuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa se leikkauttaa pois. Kuolee kumminkin, mutta on vähemmän kipuja.
No mutta jos kestää kipuja?
Kipujen sietäminenkin kuuluu elämään. En synnytyksiinkään huolinut mitään lievityksiä. Miksi ihmiset haluaa paeta todellisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parantumaton syöpä enkä ymmärrä mitä tekemistä Jumalan tahdolla on siihen että kuitenkin voin elää elämäni mukavammin hoidettuna kun vähitellen huonommaksi mennen ilman hoitoa. Haluan kuitenkin voida mahdollisimman hyvin mahdollisimman pitkälle.
Sinä teet ratkaisusi itse, minä myös. En itse näe syytä hoitoihin enkä välitä jos voin huonosti. Tarkoitin Jumalan tahdolla sitä, että annan Jumalan päättää koska kuolen. En yritä vaikuttaa siihen itse mitenkään. Sama juttu oli lapsiluvun kanssa. Annoin Jumalan päättää (vaikka en ole lesta)
Vierailija kirjoitti:
Miten tää nyt on terveydenhuoltojärjestelmän syytä? Nainenhan ei mennyt ajoissa lääkäriin.
jokainen saa olla menemättä mut turha sit enää parkua kun tilanne on tuo.
jokainen on kai nyt sentään vastuussa itsestään?!
Parkuiko se nainen? Ei minusta.
Ihmisellä on vapaus olla hakeutumatta hoitoon, jos ei halua. Kärpäsentoukat ovat ihan hyvä juttu silloin, kun ihossa on mätänevää kudosta. Poistavat sen. Niitä käytetään haavanhoidossa tarkoituksellakin.
Vierailija kirjoitti:
Miten Maria Nordin tähän liittyy? Syyllistyt kunnianloukkaukseen, jos väität tapahtunutta hänen syykseen täysin perusteetta.
Joku mielenterveysongelma tuossa on kyseessä ja niitä on ollut jo tuhansia vuosia ennen Maria Nordinin syntymää.
Mene pois Maria!
Ketä kiinnostaa? Naisethan ovat niitä parempia ihmisiä. Kun ne tekee noin, miettikää mitä syrjäytyneet miehet tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat elää? Nautit kun pääset haaskaamaan miesten rahoja verorahojen muodossa?
Sydän hakka ja suu loksahti auki. Aiemmin meni hermo niin että silmä nykii :D
Hopeavesityyppejä ei kai kuitenkaan ole kymmeniä tuhansia tai jopa satoja tuhansia? Pelkästään Ukrainasta tuli kymmeniä tuhansia rokottamattomia.