Miksi joku ajaa vanhalla autolla, kun voi tehdä sijoituksen ottamalla autovelkaa ja saa uuden auton, jota ihmiset kadehtii?
Tätä en ymmärrä. On hieno tunne olla autossa, kun huomaa ihmisten halvemmissa autoissa kadehtivan. Mikä et tee sijoitusta autovelkaan? En ymmärrä, miksi pitää noloilla vanhalla autolla.
Kommentit (39)
Miksi ottaisin velkaa jotain autoa varten?!
Mihin tarvitsen autoa jos asun työsuhdeasunnossa minuutin kävelymatkan päästä töistä ja takapihalla mieluisat harrastusmahikset? Auto ei ole mitään muuta kuin väline jolla siirtyy paikasta toiseen johon saa upotettua merkittävän osan palkasta.
Nykyautot on toistensa kopioita, muovipulkkia.
Voi ei, en kadehdi. Ikävä tuottaa pettymys.
Aloitus on hyvä esimerkki finninaamaisen lippispäisen amisjonnen kuvitelmista hänen ajellessaan 10 vuotta vanhalla pikkubemarilla karvanopat vinkuen. Osa heistä on vielä 50 vuotiaina samalla kehitysasteella.
Vierailija kirjoitti:
Auto on kyllä todella huono sijoitus. Arvo laskee kohisemalla. Voittoa ei tule.
Muuten uudesta autosta voi toki saada nautintoa mutta sijoituksena se on surkea.
Olen eri mieltä, uudet autot on ulkonäöltään joko kammottavia möhkäleitä (ns. katumaasturit), tai tuulitunnelin muotoilemia sulanutta p4ska pökälettä muistuttavia yhdentekeväisyyksiä. Sisätilat on täynnä muovia ja kosketusnäyttöjä . Ajaessa kaikenlaiset avustimet tekee sitäsun tätä.
Sen sijaan, vanhalla autolla ajaminen on kokonaisuudessaan elämys matkaa, ja vanha auto, siis museo ikäinen, hyvässä kunnossa oleva on myös sijoituskohde, toisin kuin uusi.
Voihan sen hienon auton vuokrata. Sitten kurvaa niin, että köyhät katsoo. Ei ole iso hinta, että saa kateelliset ympärilleen.
Auto on läjä metallia, jonka tarkoitus on kuljettaa paikasta A paikkaan B. Kysytkö ihan tosissasi? :D
Eikö kukaan ole kertonut sinulle että auto on vain kulkuneuvo jolla siirrytään paikasta A paikkaan B. Ei mitään sen kummempaa. Ei niitä kukaan kadehdi oli allasi millainen "pyhä lehmä" tahansa
Minä ajan uudella autolla enkä joutunut ottamaan siihen yhtään velkaa. Vituttaako ap?
Tykkään mun vanhasta autosta. Mikä parasta! Siinä on cd soitin! :)
Auton osto ei milloinkaan ole sijoitus. Sijoitus tarkoittaa, että kun laittaa johonkin rahaa, saa siitä tuottoa. Auton ostamisesta sellaista ei tule, päinvastoin rahaa vain kuluu.
Ap on joko trolli tai äärettömän tyhmä. Trolliksikin tämä oli poikkeuksellisen huono.
1) ei ole tarvetta saada muita kateelliseksi
2) tuhansia muita syitä (eli euroja hinnassa eroa, oikeastaan kymmeniä tuhansia)
3) "tonnin romun" kanssa ei tarvitse välittää pienistä naarmuista tai kohluista tai ylipäätään jälleenmyyntiarvosta kun sen seuraava osoite on kuitenkin romuttamo. Tuo on muuten melkoista ajomukavuutta vaikka toki ihan tienpäällä uudempi olisi mukavampi
4)huollot voi tehdä itse tai huollattaa nyrkkipajalla, ei tarvitse välittää takuusta
5) on vara ostaa kunnon renkaat ja uusia niitä jo paljon ennen lain minimivaatimuksia
On toki uudessakin autossa puolensa, mutta niitähän ei kysytty.
Mulle riittää tieto siitä, että voisin milloin vain ostaa käteisellä auton johon ap:n rahkeet eivät riitä edes velkavivulla. Ajelen muiden autoja kadehtimatta vanhalla Pösölläni.