Miksi joku ajaa vanhalla autolla, kun voi tehdä sijoituksen ottamalla autovelkaa ja saa uuden auton, jota ihmiset kadehtii?
Tätä en ymmärrä. On hieno tunne olla autossa, kun huomaa ihmisten halvemmissa autoissa kadehtivan. Mikä et tee sijoitusta autovelkaan? En ymmärrä, miksi pitää noloilla vanhalla autolla.
Kommentit (39)
Miksi pitää velkaa ottaa? Itse vaihdan auton uuteen 3-4 vuoden välein.
En omista autoa lainkaan, mutta jos haluaisin auton ottaisin sen leasing-sopimuksella. Miksi velkaantua kun hienon auton saa ilman velkaakin.
Ap. Miksi joku?. Anna jokujen tehdä kuin heille sopii, Ei kuulu sulle.
Miksi joku kadehtisi tai miksi kadehtimisen kohteena oleminen olisi tavoiteltavaa?
Tykkään mun autovanhuksesta. Se ei yritä ajaa puolestani, vaan saan tehdä kaikki päätökset itse.
Tämän takia :
Yleinen nyrkkisääntö on, että uuden auton arvon tippuu kaikkein nopeimmin. Keskimäärin arvonalenema on 10 prosentin luokkaa vuodessa, mutta ensimmäisen vuoden aikana se voi tippua jopa 15 prosenttia. Useimmissa autoissa viiden vuoden jälkeen arvo on noin puolet siitä, mitä se maksoi uutena.
Kysytkö tosissasi? Uuden auton ostaminen on rahoille todella surkea sijoituskohde, jossa raha vain menettää arvoaan. Kymppitonneja sulaa arvosta täysin Kankkulan kaivoon, tämä on todella kaukana viisaasta sijoittamisesta.
Autoon ei saa rahoitusta jos ei ole maksukykyä. Autokauppa tarkistaa luottokelpoisuuden.
Auto on kyllä todella huono sijoitus. Arvo laskee kohisemalla. Voittoa ei tule.
Muuten uudesta autosta voi toki saada nautintoa mutta sijoituksena se on surkea.
Tosi harvat autot ovat sijoituksia, nekin yleensä vanhoja autoja.
Miten sä ehdit ajaessa nähdä, millainen ilme muilla autoilijoilla on?
Mitä sinä sillä ihmisten kateudella teet? Sääli ennemmin kun on tyhmä.
Pitäiskö nyt kadehtia sinua? Voi ap kun sinulla on hieno auto, hieno saavutus, ole ylpeä itsestäsi, kyllä nyt noin vanhana pitää hieno auto olla
Minulla on niin hyvä itsetunto, että en tee muiden kadehtimisella mitään. Aja yhdeksän vuotta vanhalla autolla, joka maksoi käytettynä, seitsemän vuotta vanhana 27 000€.
Vierailija kirjoitti:
Maailman huonoin sijoitus.
M58
Niin on, onneksi sinä oot täällä tuomassa järkeä tänne palstalle, ap pitäisi saada isällistä kasvatusta, mutta tuskin hyödyttäisi enää yli 35 vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
En omista autoa lainkaan, mutta jos haluaisin auton ottaisin sen leasing-sopimuksella. Miksi velkaantua kun hienon auton saa ilman velkaakin.
Noissakin on niitä määräaikaisuuksia, eli maksuja ei saa poikki vaikka elämäntilanne muuttuisi, kuten vaikka potkut töistä.
Sijoitus uuteen autoon, jaa pitäisi sijoittaa 50 tonnia ja odottaa 10 vuotta, että sijoituksen arvo on 2 tonnia?
En sijoita kovin uuteen, kun auto seisoo vain 95% ajasta pihalla, en tarvitse sitä edes työmatkaan, kesällä käyn sillä kesämökillä ja muutoin siirrän joskus joitain harrastetarvikkeita, turha pitää jotain arvopeliä siinä ruostumassa.
Ei maksetuss on vielä täyskaskot sun muut, eli kaikki oheiskulutkin ovat suuremmat, mulla pelkkä pakollinen liikennevakuutus, kun auto on vanha ja halpa, eikä huoltoonkaan tarvitse sijoittaa mitään, ei sitä tarvitse huippukuntoisena kaatopaikalle viedä kun sen hetki tulee.
En piittaa koreilusta, ei ole mitään tarvetta yrittää kilpailla paremmuudesta toisten kanssa. Olen tyytyväinen itseeni tällaisena.
Suosittelen ap:llekin.