Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivoisin vinkkeja raskaus/vauvaoppaista

22.03.2007 |

Heippa, monilla varmaankin on jonkinlaisia raskaus- ja/tai vauvaoppaita. Tarjontaa on varmasti paljon ja olisi kiva tietaa, jos olette olleet tyytyvaisia opuksiinne ja jos voisitte suositella jotain. Tai jos painvastoin ette ole tykanneet jostain kirjasta. Haluaisin jotain aika kattavaa kirjaa, kun neuvolanopas minulla tietenkin jo on.

Kirjaostoa suunnitellen,

limis

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tyytyväinen sellaisiin opuksiin kuin:

*Suuri vauvakirja, tekijänä Kaks´plus (WSOY)

*Elämä ennen syntymää, tekijänä Nikki Bradford (WSOY)

En tiedä onko näistä enää painosta jäljellä kirjakaupoissa, mutta kirjastosta ainakin pitäis löytyä.

Suuri vauvakirja on aika monipuolinen ja koska on suomalaisten tekemä niin tuntuu aiheet ja niiden käsittely tutummalta kuin ulkomaisten vastaavien kirjojen.

Elämä ennen syntymää (Raskauden kulku viikko viikolta) taas on sen takia mieluinen, että siinä on paljon kuvia kehittyvästä sikiöstä ja joka raskausviikon kohdalle omat lukunsa. Sitä on tullut siis luettua pitkin matkaa ja aina löytää uutta joka juuri silloin tuntuu kiinnostavalta. Kirja tuo esiin myös niitä pehmeitä arvoja ja kerrotaan muistakin vaihtoehdoista kuin näistä ihan perinteisistä.

Toivottavasti löydät kirjat jostain. Suurta vauvakirjaa kannattaa katsella divareista, siellä olen opukseen välillä törmännyt.

crisantemo

Vierailija
2/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun vauva on jo maailmassa, aivan huippu kirja on Tracy Hoggin Opi kuuntelemaan vauvaasi. Siinä on kirja, mikä muistuttaa maalaisjärjen käytöstä vauvan hoidossa. Esikoisen kohdalla se ainakin oli kyllä pelastus, kun alkoi tuntumaan siltä, että jossain on vikaa, kun vauva on koko ajan tyytymätön. Kirjaa kun lukee, niin tulee semmonen olo, että no näinhän nämä asiat tietenkin menee. Jonkun toisen vaan piti ne kirjottaa ensiksi kirjaksi ennen ku tää mamma ainakaa osas alkaa tekemään asioita loogisessa järjestyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin tuon otsikossa mainitun kirjan Suomalaisesta (tarjouksessa 15 ¿). Kirjassa on asiat käyty läpi selkeästi eri teemoihin ryhmiteltynä ja kirja on myös visuaalisesti hyvän näköinen. Itselläni on myös tuo Suuri vauvakirja, mutta pidän kyllä tätä Gummeruksen kirjaa parempana.

Vierailija
4/6 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritan etsia jonkun noista kasiini. Entas sitten ihan raskausoppaita - sellaisia, joissa olisi vinkkeja ruokavaliosta, ihonhoidosta jne. Sellaisia pienia kaytannon hyodyllisia juttuja. Oletteko tormanneet sellaisiin vai tilaattekohan ehka just Vauva-lehtea tai muita lehtia, missa moisia konsteja ehka annetaan?

Vierailija
5/6 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka myös kannattaa lukea on Katerina Janouchin: Lasten kanssa. Odotusajasta murroikään. Tykkään kirjoittajan rennosta tyylistä ja oman kokemuksen (5lasta) myötä pystyy kertomaan asioista aika laajasti. Tämä ei ole perinteinen opas, joten tästä voit saada toisenlaisen lukukokemuksen. Näin toista lasta odottaessa olen myös tyytynyt netistä löytyviin kuviin ja pieniin tekstinpätkiin vauvan kehityksestä eri viikoilla.

Vierailija
6/6 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin olisi kiva, jos olisi " kaikki yksissa kansissa" . Kyselen naita oppaita, koska asun ulkomailla ja en sen vuoksi paase kirjakauppoihin tutkimaan suomenkielisten opusten tarjontaa ja sisaltoa. Mutta voisin tilata kaverin kautta jonkun hyvan kirjan.