Miksi kotiruokaa ylistetään ja eineksiä haukutaan? Kotitekoinen nakkikastike muusilla voi olla epäterveellusempää
Kotiruoka voi olla epäterveellisempää kuin moni einesruoka.
Kotiruoka voi olla vaikka miten käristettyä, vähäkuituista ja yksipuolista
Kommentit (38)
Samaa ihmetellyt. Olen kiireinen ihminen ja ostan aika paljon eineksiä, kuten Kokkikartanon, ihan hyvällä omallatunnolla kun pohdin tarkemmin, miten kotiruokia valmistetaan.
Se juju on siinä, että kun teet itse, niin tiedät että mitä siinä ruuassa on. Esim. lihan laatu, suolan määrä, lisäaineet... Valmisruoka ja kotiruoka voivat olla kumpikin hyviä tai pahoja terveyden kannalta. Mutta kun teen itse, tiedän tasan tarkkaan mitä syön.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt. Olen kiireinen ihminen ja ostan aika paljon eineksiä, kuten Kokkikartanon, ihan hyvällä omallatunnolla kun pohdin tarkemmin, miten kotiruokia valmistetaan.
Kokkikartanohan tekee aivan perus kotiruokia.
Ehkä tämä on vain tällaisten somemeuhkapalstojen kuvitelmaa.
Moni kotiruuan tekijä piutpaut välittää mitä muut syövät ja tekee sitä mikä itselle parhaiten maistuu.
Kokkikartanon pienemmän koon kasviskeitossa on 3,3 grammaa suolaa. Aika nopeasti täyttyy päivän maksimit
Juuri näin.
Sama juttu on myös esim. pizzan demonisointi, vaikka siivu sitä käytännössä vastaa ohutta juustoleipää tomaatilla.
Mutta pääasia että osa porukasta pääsee ylemmyydentuntoisesti pätemään, miten heillä ei syödä eineksiä.
Eineksissä on paljon sinne kuulumattomia lisäaineita. Eines on tehty säilymään viikkoja valmistuksesta, vaikka markkinointitiimi sinulle muuta kertoisi. Piilosuola, piilosokeri jne. Et voi tietää mitä evääsi sisältää.
Eineksissä on e-koodilla olevia lisäaineita joita ei elimistö tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Sama juttu on myös esim. pizzan demonisointi, vaikka siivu sitä käytännössä vastaa ohutta juustoleipää tomaatilla.
Mutta pääasia että osa porukasta pääsee ylemmyydentuntoisesti pätemään, miten heillä ei syödä eineksiä.
Jep Mutta kokonaan syötynä pizza vastaa useaa vaaleaa juustoleipää.
Teen kotiruokaa ilman lisäaineita, perus raaka-aineista. Hyvää.
Vierailija kirjoitti:
E- koodeja on kaikessa. Jopa suoraan metsästä poimitussa puolukassa.
Kaveri sanoi laittavansa ruokaa perheelle puhelimessa. Kun kysyin mitä heillä tänään on siis päivälliseksi, se oli ranskiksia ja kananugetteja. Että siinä sitä jengin nimittämää kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokkikartanon pienemmän koon kasviskeitossa on 3,3 grammaa suolaa. Aika nopeasti täyttyy päivän maksimit
Ne "maksimit" on ihan turhia, mulla menee jotain 30g suolaa päivässä ja olen terve kuin pukki.
Minulla onkin maustehyllyssä natriumglutamaattia.
Vierailija kirjoitti:
Eineksissä on paljon sinne kuulumattomia lisäaineita. Eines on tehty säilymään viikkoja valmistuksesta, vaikka markkinointitiimi sinulle muuta kertoisi. Piilosuola, piilosokeri jne. Et voi tietää mitä evääsi sisältää.
Ja ne lisäaineet, kemikaalit eikä kaikkia edes kerrota. Itselle se on juuri maku ja puhtaus ja vielä edullisuus niin kotiruoka on ylivoimainen. Jos käyn töissä, syön jossain luonaspaikassa runsaan lounaan niin ei tarvi kotona tehdä mitään kuin viikonloppuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E- koodeja on kaikessa. Jopa suoraan metsästä poimitussa puolukassa.
Ota selvää e-koodien sisällöt, niistä selviää keinotekoiset lisäaineet.
Teen itse makkarat, paisti lihoista ja oliiviöljystä. Muussi on tehty erittäin monipuolisista kasviksista. Perunaa siinä tosin ei ole. Ruoka täydentyy vihreillä kasviksilla.
Vierailija kirjoitti:
No niin on kotiruoankin valmistusaineissa. Liha turvotettu suolalla, lisäaineita on jos ja vaikka missä aina kermasta lähtien
Ei