Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotiruokaa ylistetään ja eineksiä haukutaan? Kotitekoinen nakkikastike muusilla voi olla epäterveellusempää

Vierailija
28.05.2025 |

Kotiruoka voi olla epäterveellisempää kuin moni einesruoka.

Kotiruoka voi olla vaikka miten käristettyä, vähäkuituista ja yksipuolista

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Olen kiireinen ihminen ja ostan aika paljon eineksiä, kuten Kokkikartanon, ihan hyvällä omallatunnolla kun pohdin tarkemmin, miten kotiruokia valmistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juju on siinä, että kun teet itse, niin tiedät että mitä siinä ruuassa on. Esim. lihan laatu, suolan määrä, lisäaineet... Valmisruoka ja kotiruoka voivat olla kumpikin hyviä tai pahoja terveyden kannalta. Mutta kun teen itse, tiedän tasan tarkkaan mitä syön.

Vierailija
4/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. Olen kiireinen ihminen ja ostan aika paljon eineksiä, kuten Kokkikartanon, ihan hyvällä omallatunnolla kun pohdin tarkemmin, miten kotiruokia valmistetaan.

Kokkikartanohan tekee aivan perus kotiruokia.

Vierailija
5/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä on vain tällaisten somemeuhkapalstojen kuvitelmaa. 

Moni kotiruuan tekijä piutpaut välittää mitä muut syövät ja tekee sitä mikä itselle parhaiten maistuu.

Vierailija
6/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartanon pienemmän koon kasviskeitossa on 3,3 grammaa suolaa. Aika nopeasti täyttyy päivän maksimit 

Vierailija
7/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Sama juttu on myös esim. pizzan demonisointi, vaikka siivu sitä käytännössä vastaa ohutta juustoleipää tomaatilla.

Mutta pääasia että osa porukasta pääsee ylemmyydentuntoisesti pätemään, miten heillä ei syödä eineksiä. 

Vierailija
8/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit on eineksiä. 

Vierailija
9/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksissä on paljon sinne kuulumattomia lisäaineita. Eines on tehty säilymään viikkoja valmistuksesta, vaikka markkinointitiimi sinulle muuta kertoisi. Piilosuola, piilosokeri jne. Et voi tietää mitä evääsi sisältää.

Vierailija
10/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksissä on e-koodilla olevia lisäaineita joita ei elimistö tarvitse.

Vierailija
11/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Sama juttu on myös esim. pizzan demonisointi, vaikka siivu sitä käytännössä vastaa ohutta juustoleipää tomaatilla.

Mutta pääasia että osa porukasta pääsee ylemmyydentuntoisesti pätemään, miten heillä ei syödä eineksiä. 

Jep Mutta kokonaan syötynä pizza vastaa useaa vaaleaa juustoleipää. 

Vierailija
12/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotiruokaa ilman lisäaineita, perus raaka-aineista. Hyvää. 

Vierailija
13/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E- koodeja on kaikessa. Jopa suoraan metsästä poimitussa puolukassa.

Vierailija
14/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sanoi laittavansa ruokaa perheelle puhelimessa. Kun kysyin mitä heillä tänään on siis päivälliseksi, se oli ranskiksia ja kananugetteja. Että siinä sitä jengin nimittämää kotiruokaa. 

Vierailija
15/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkikartanon pienemmän koon kasviskeitossa on 3,3 grammaa suolaa. Aika nopeasti täyttyy päivän maksimit 

Ne "maksimit" on ihan turhia, mulla menee jotain 30g suolaa päivässä ja olen terve kuin pukki.

Vierailija
16/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onkin maustehyllyssä natriumglutamaattia.

Vierailija
17/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eineksissä on paljon sinne kuulumattomia lisäaineita. Eines on tehty säilymään viikkoja valmistuksesta, vaikka markkinointitiimi sinulle muuta kertoisi. Piilosuola, piilosokeri jne. Et voi tietää mitä evääsi sisältää.

Ja ne lisäaineet, kemikaalit eikä kaikkia edes kerrota. Itselle se on juuri maku ja puhtaus ja vielä edullisuus niin kotiruoka on ylivoimainen. Jos käyn töissä, syön jossain luonaspaikassa runsaan lounaan niin ei tarvi kotona tehdä mitään kuin viikonloppuina.

Vierailija
18/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E- koodeja on kaikessa. Jopa suoraan metsästä poimitussa puolukassa.

Ota selvää e-koodien sisällöt, niistä selviää keinotekoiset lisäaineet.

Vierailija
19/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse makkarat, paisti lihoista ja oliiviöljystä. Muussi on tehty erittäin monipuolisista kasviksista. Perunaa siinä tosin ei ole. Ruoka täydentyy vihreillä kasviksilla. 

Vierailija
20/38 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin on kotiruoankin valmistusaineissa. Liha turvotettu suolalla, lisäaineita on jos ja vaikka missä aina kermasta lähtien

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän