Mitkä ovat asioita, joita et osannut ennakoida ikääntyessäsi?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ainakin, että olen nyt 35-vuotiaana ilmeisesti suositumpi naisten keskuudessa kuin paljon nuorempana, ja nimenomaan, että edelleen hyvin nuoret tytöt noin haarukassa 15-20 v ovat minusta kiinnostuneita. En toki valita, mutta joskus hämmentävää enkä tätä nuorempana olisi odottanut.
Lapset, 15-vuotiaat ovat useinkin kiinnostuneita aikuisista, koska haluavat kokea itsensä aikuisiksi. Aikuisen sen sijaan ei pitäisi olla kiinnostunut lapsista. Se ei ole normaalia eikä oikein.
Totta kai miehet ovat kiinnostuneita lisääntymisikäisistä naisista. Ei ihmisiä muuten olisi olemassa.
15-vuotias ei ole aikuinen. Teinejä katselevat miehet, jotka ovat valmiita hyväksikäyttämään lapsellista nuorta ja jotka eivät oikein pärjää oman ikäisten naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ikääntyessä saamarillinen lihasjäykkyys ym. liikuntaesteisyys, vaikka on urheilullista taustaa. Mikään venyttely tms. ei auta. Toinen on palelu - aikaisemmin leuhottelin takki auki pakkasillakin, nyt päällä 3 paitaa, huppari, villatakki ja talvitakki, pipo ja hanskat + lapaset. Myös ilmankosteus ja sade pahentavat jäykkyyttä. Lisäksi muutakin kremppaa ja kipuja riittää. Muuten ok. :/
Juotko tarpeeksi?
Siis vettä ja mieluiten suodatettua.
Ruokavalion muutos ikääntyessä on välttämätön, koska elimistö muuttuu. Varsinkin yli 60 - 65 v.
Vitamiinit? Magnesium?
Äläkä syö muita pähkinöitä enää, kun saksanpähkinöitä, pekaania, pistaasia ja pinjaa.
Laita noita joka ruokaan vähän, ei paljoa, koska vaikka äärimmäisen terveellisiä ikäihmisille, myös kaloripitoisia.
Kuinka tylsiä lapsia saavista ikätovereista tulee.
En nuorempana asiaa koskaan hirveästi miettinyt, mutta kenties vähän negatiivisessa valossa kuitenkin ikääntyminen saattoi esiintyä. En ole siis suinkaan vanha vielä, joten ei toki ihme, ettei vielä kielteisiä vaikutuksia ole näkynyt, mutta olen kolmekymppisenä paljon onnellisempi kuin vaikka teininä tai kaksikymppisenä. Olen enemmän sinut itseni kanssa ja itsetuntoni on huomattavasti parantunut. Eipä ole vielä fyysistä alamäkeäkään ollut havaittavissa, mikä auttaa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tylsiä lapsia saavista ikätovereista tulee.
Tää ehkä kertoo enemmän sun kaveripiiristäsi.
Että lapseni kuolisi ennen minua.
Että olen edelleen mieleltäni ihan samanlainen kuin nuorena. En ole leipiintynyt, kovettunut, kyllästynyt ja kyynistynyt vanha pieru, vaan yhtä lapsenmielinen, tunteellinen ja spontaani/impulsiivinen kuin nuorena.
🤗
Vierailija kirjoitti:
Tylsyys. Oman ikäiset eivät jaksa enää käydä missään eivätkä tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti olen ollut yllättynyt vain siitä ettei vanheneminen tarkoittanutkaan mitään ikävää. Koko ajan on sanottu, että odotas pari vuotta niin siitä alamäki alkaa. Sitten taas pari vuotta ja taas pari. Ei ole tullut vaivoja, ei katkeruutta, ei elämänhalun vähenemistä. Tällä hetkellä elän oikeastaan parasta aikaa elämässäni ja kaikki on kohdillaan. Olen kyllä vasta 50, joten ehkä parin vuoden päästä alkaa sitten kurjuudet.
Olen 52 ja puoli, eikä omalla kohdalla ole alkanut. Elämä on ollut myllerrystä viime vuodet, mutta hyvin olen selvinnyt. Vain menopaussi hämmentää välillä. Onneksi sekin on siedettävää.
Just tein pihahommia. Ei vaan jaksa enää samalla lailla kuin nuorena. Ärsyttää suunnattomasti. Mieli ja kroppa ei nyt kulje enää samaan tahtiin. Tosin eipä nuo naapurin nuoretkaan tunnu mitään jaksavan. Millaisiahan ovat mun iässä?
Vierailija kirjoitti:
Sitä, kuinka paljon pimppiä nelikymppinen mies voi saada. Ei ole liian vanha kaksvitoselle, eikä liian nuori viiskymppiselle. Kuuskymppiselle olen vielä "kuuma nuori kolli" 🤣
M42
Jaa-has jollakin on TAAS lääkkeet loppuneet
Sitä, ettei ikääntyminen ole mitenkään kamalaa. Ja joskus lapsena ja nuorena ajattelin, että ihminen olisi henkisesti hirveän erilaiseksi muuttunut viisikymppisenä. Ihan samalta tämä oleminen henkisesti tuntuu, vaikka naama ja kroppa ovat vanhentuneet. Tuntuu jotenkin ihan uskomattomalta, että olen kohta elänyt jo puoli vuosisataa. Aika menee nopeasti.
Että itse ajattelee ettei kuulu ryhmään mutta ei halua kuulua niihin samanikäisiinkään.
Kun jäin leskeksi ikääntyneenä naisena, niin yllätyin, millainen sesonki alkoi miestuttavien ja netistä löytyneitten miesten taholta. "Vanhassa on vara parempi" -pitänee paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, kuinka paljon pimppiä nelikymppinen mies voi saada. Ei ole liian vanha kaksvitoselle, eikä liian nuori viiskymppiselle. Kuuskymppiselle olen vielä "kuuma nuori kolli" 🤣
M42
On sulla elämän sisältö. 😐
15-vuotias ei ole nainen vaan lapsi.